Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
SB17CAC35-8 + SB26CDC-C000-4 lub CRC NAC NRX MFC STC ADC 2,5 drożny - projekt by Branża
Collapse
X
-
*** KONFIGURACJA 2 - POCHYLENIE FRONTU 5 STOPNI:
SB26STAC-C000-4
SB17NRX35-8
SB17NRX35-8
RURKA PORT BASS-REFLEX 68 / 120 ( 900027 ) - Strojenie wstępne na około 35Hz. Przy tej konfiguracji proponujemy rurkę nieco skrócić do poziomu około 100mm co nieco podniesie strojenie.
Wytłumienie nieco zmienione - razem na parę kolumn - jeśli zajdą jakieś zmiany zostanie to opisane w każdej konfiguracji
2 x ARKUSZ MATA FILCOWA AKUSTYCZNA 10PMK
2 x ARKUSZ MATA AKUSTYCZNA POLYESTER MEMBRANA PRO
opcjonalnie 2 x MATA BITUMICZNA STANDARD
Mata filcowa 10mm z membraną na boczne ścianki pomiędzy przegrodami oraz na górną ściankę
Mata poliestrowa dzielimy na 4 kawałki. 2 kawałki do jednej kolumny umieszczone luźno za górnym SB17 oraz na dnie. Przez umocowaniem maty składamy ją na 2/3 razy tak aby czarną membrana była na zewnątrz na poliester wewnątrz.
Opcjonalne maty bitumiczne kleimy na gorąco pod maty filcowe w miejscach powstałych rezonansów. Marian tak solidnie wykonał obudowy testowe że w czasie prac nie występowały dlatego podaje jako opcje.
Punkt wyjścia. Wszystkie głośniki zmierzone przed filtracją w wytłumionej obudowie. Nie bramkowane, wygładzanie 1/24
*** Klucz do zrobienia schematu zwrotnic
*** Lista zakupów - zwrotnice
R1 - OPORNIK JANTZEN AUDIO SUPERES 1,80 OHM 10W 1% KNP
C1 - MKP 400V 8,20uF CROSS CAP
C2 - MKP 400V 10,00uF CROSS CAP
L1 - 000-1125 Air Core 0,220mH 0,370Ω dr.0,70mm
L2 - 000-1467 Air Core 1,200mH 0,550Ω dr.1,00mm
C3 - MKP 400V 12,00uF CROSS CAP
CP2 - MKP 400V 0,39uF CROSS CAP
RP2 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 15,00 OHM
CP22 - BIPOLARNY MDL 100V 27uF
RP22 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 10,00 OHM
LP22 - 000-2209 P-Core 1,000mH 0,450Ω dr.0,70mm
L3 - 000-5250 P-Core 5,600mH 0,400Ω dr.1,00mm
C4 - MKP 400V 27uF CROSS CAP
Idąc tropem 1 konfiguracji i założeń że konstrukcje będą kopiować amatorzy o niekoniecznie Bardzo dużej wiedzy i rozsądnie sięgający do portfela staraliśmy się aby cześć elementów się pokrywała a sam poziom rozbudowania filtracji był na rozsądnym poziomie.
W pewnym stopniu na ile było to możliwe umożliwiamy eksperymenty i zmiany. Jedna aplikacja / różne konfiguracje / zbliżony sposób i wartości filtracji. A wszystko z zachowaniem dobrej kontroli i brzmienia.
*** Pomiary gotowej konstrukcji
bramkowane, wygładzanie 1/48 - 1/96
Całość filtracji nie łączone BR
Pasmo przetwarzania nie łączone BR zaprezentowane zgodnie z normą IEC
CSD , TES , Harmoniczne 2 i 3, Impedancja
***Kilka dodatkowych słów
Mała kompensacja górnego SB17. Basu nie brakuje - Jest on nieco inaczej zaznaczony jak w przypadku CAC. Świetnie uzupełnia bezpośrednio prowadzone partie Środka i Góry.
Środek i góra to nieco bardziej zaznaczone wybrzmienia względem CAC - nie mamy już tej subtelności w detalach ale zyskujemy nieco więcej pazura.
Poziomy harmonicznych są nieco wyższe niż w pozycjach CAC i NAC ale nadal są na niskim poziomie. Opóźnienia także powyżej normy i oczekiwań.
Dla Mnie w tym budżecie Rewelacja.
*** Właściciel projektu zastrzega sobie wszelkie prawa do czerpania korzyści materialnych z powyższego opracowania.
Projekt udostępniono do prywatnego użytku bywalców forum DiyAudio ***Last edited by Zap Projekt; 11.02.2019, 23:58.
Skomentuj
-
*** KONFIGURACJA 2 - FRONT PROSTY:
SB26STAC-C000-4
SB17NRX35-8
SB17NRX35-8
Druga wersja filtracji dla konfiguracji 2 naszego projektu.
Najniższe rejestry w tym filtracja dolnego głośnika nie uległy prawie żadnej zmianie dlatego też aby nie powielać informacji pominiemy ten temat i wykresy ( patrz powyżej ).
RURKA PORT BASS-REFLEX 68 / 120 ( 900027 ) - Strojenie wstępne na około 35Hz. Przy tej konfiguracji proponujemy rurkę nieco skrócić do poziomu około 100mm co nieco podniesie strojenie.
Wytłumienie nieco zmienione - razem na parę kolumn - jeśli zajdą jakieś zmiany zostanie to opisane w każdej konfiguracji
2 x ARKUSZ MATA FILCOWA AKUSTYCZNA 10PMK
2 x ARKUSZ MATA AKUSTYCZNA POLYESTER MEMBRANA PRO
opcjonalnie 2 x MATA BITUMICZNA STANDARD
Mata filcowa 10mm z membraną na boczne ścianki pomiędzy przegrodami oraz na górną ściankę
Mata poliestrowa dzielimy na 4 kawałki. 2 kawałki do jednej kolumny umieszczone luźno za górnym SB17 oraz na dnie. Przez umocowaniem maty składamy ją na 2/3 razy tak aby czarną membrana była na zewnątrz na poliester wewnątrz.
Opcjonalne maty bitumiczne kleimy na gorąco pod maty filcowe w miejscach powstałych rezonansów. Marian tak solidnie wykonał obudowy testowe że w czasie prac nie występowały dlatego podaje jako opcje.
*** Sprawdźmy jak zadziała zwrotnica dla pochylonego frontu:
Porównanie pasma front pochylony czerwony vs front prosty czarny.
Chyba nie jest źle. Spodziewana zmiana czyli rozjaśnienie brzmienia na wyższych rejestrach i niższym środku. To usłyszą osoby słuchające pochylonej konfiguracji stojąc.
Mniej wymagający mogą więc śmiało słuchać kolumny siedząc, stojąc a może nawet leżąc
***
Dodatkowo dla ciekawskich jak wygląda porównanie pasma z projektu "pochylona" w stosunku do projektu " prosta"
Prawda że bardzo zbliżone ? :). Nawet jakby były identycznie odbiór brzmienia niósł by za Sobą pewne różnice wynikające z samego faktu odsłuchu pod innymi kątami. Poszukujący doświadczeń na pewno będą testować i eksperymentować ...
Sugeruje także poeksperymentować z ustawieniem kolumn lekko odchylonych na zewnątrz względem osi odsłuchu
***
Sprawdzenie zgrania i zboczy zwrotnicy dla pochylonego frontu przy kolumnie wyprostowanej
Tak poza zmianą balansu tonalnego nic się poważnego nie dzieje. Nie musicie gości na siłę sadzać na fotelach. Niech Sobie stoją jak Lubią
*** Klucz do zrobienia schematu zwrotnic
*** Lista zakupów - zwrotnice
R1 - OPORNIK JANTZEN AUDIO SUPERES 2,70 OHM 10W 1% KNP
C1 - MKP 400V 8,20uF CROSS CAP
C2 - MKP 400V 15,00uF CROSS CAP
L1 - 000-1072 Air Core 0,180mH 0,330Ω dr.0,70mm
L2 - 000-1467 Air Core 1,200mH 0,550Ω dr.1,00mm
C3 - MKP 400V 10,00uF CROSS CAP
CP2 - MKP 400V 0,39uF CROSS CAP
RP2 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 15,00 OHM
CP22 - BIPOLARNY MDL 100V 27uF
RP22 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 8,20 OHM
LP22 - 000-2209 P-Core 1,000mH 0,450Ω dr.0,70mm
L3 - 000-5261 P-Core 6,800mH 0,510Ω dr.1,00mm
C4 - MKP 400V 27uF CROSS CAP
Kilka zmian w zwrotnicy.
*** Pomiary gotowej konstrukcji
bramkowane, wygładzanie 1/48 - 1/96
Filtracja
Pasmo przetwarzania nie łączone BR zaprezentowane zgodnie z normą IEC
CSD , TES , Harmoniczne 2 i 3, Impedancja
***Kilka dodatkowych słów
Kopia jak wyżej - Mała kompensacja górnego SB17. Basu nie brakuje - Jest on nieco inaczej zaznaczony jak w przypadku CAC. Świetnie uzupełnia bezpośrednio prowadzone partie Środka i Góry.
Środek i góra to nieco bardziej zaznaczone wybrzmienia względem CAC - nie mamy już tej subtelności w detalach ale zyskujemy nieco więcej pazura.
Poziomy harmonicznych są nieco wyższe niż w pozycjach CAC i NAC ale nadal są na niskim poziomie. Opóźnienia także powyżej normy i oczekiwań.
Dla Mnie w tym budżecie Rewelacja.
Zapraszamy kolejnych zainteresowanych budowniczych / sponsorów na realizacje kolejnej 3 konfiguracji w Naszym otwartym projekcie
*** Właściciel projektu zastrzega sobie wszelkie prawa do czerpania korzyści materialnych z powyższego opracowania.
Projekt udostępniono do prywatnego użytku bywalców forum DiyAudio ***Last edited by Zap Projekt; 12.02.2019, 20:01.
Skomentuj
-
Branża, w jakiej osi są pomiary głośników przed filtracją?
Pytam, bo ch-ki wooferów dolnego i górnego są bardzo podobne, a przecież dolny woofer jest sporo niżej od górnego...
Możesz jeszcze wrzucić ch-ki porównawcze górnego woofera z pułapką RP22/L22/C22 i bez niej?"Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
JMA RQ900 [WF223+MR16+D2608] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170
Skomentuj
-
Zamieszczone przez pawel_luk1 Zobacz postaBranża, w jakiej osi są pomiary głośników przed filtracją?
Zamieszczone przez pawel_luk1 Zobacz postaMożesz jeszcze wrzucić ch-ki porównawcze górnego woofera z pułapką RP22/L22/C22 i bez niej?Last edited by Zap Projekt; 13.02.2019, 20:44.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Drag-on Zobacz postaA nie testowaliście przez przypadek wersji z SB Acoustics SB17NRXC35-8 6.5 i ceramiką na górze?Last edited by Zap Projekt; 14.02.2019, 19:01.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Cebanczyk Zobacz postaFornir ma grubość 0,6?
Modyfikowany Palisander Santos kupiony w Miro.
Skomentuj
-
Chodzi mi po głowie taka konfiguracja:
- SB17CRC35-8
- SB26ADC-C000-4
Ten drugi na troszkę wyższą efektywność w górze pasma niż SB26CDC-C000-4, ale jak mówią, charakterystyki nie grają.
Co bym chciał najbardziej słyszeć - fortepian, gitarę M.Knopflera, saksofon, A.M.Jopek ;-)
Jakieś za, przeciw? Oczywiście "zasponsoruję" taką konfigurację.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez cezarc Zobacz postaCo bym chciał najbardziej słyszeć - fortepian, gitarę M.Knopflera, saksofon, A.M.Jopek ;-)
Charakter brzmienia jest ważny, ale on nie tylko zależy od samych głośników ale też od (jak nie bardziej) filtracji oraz finalnej charakterystyki.
Czasem lekka zmiana charakterystyki (prawie nie zauważalna na wykresie), sprawia że dany instrument gra "słabiej" lub "zbyt natarczywie".
Aha, no i nie wiem czy tweeter alu będzie odpowiedni aby rozkoszować się głosem AMJ.
Skomentuj
-
Co wy wszyscy macie z Tą AMJ ?? haha
SB17CRC35-8 aplikowałem do tej pory tylko jako basowy ostatnio w Tebe. Jest małe ryzyko że będzie ciężko połączyć z 26ADC aż prosiło by się je łączyć z np. SB29SDAC ale to będzie wymagało trochę akrobacji z dopasowaniem średnicy.
Ale możemy zrobić tak że się spróbuje i najwyżej zmieni koncepcje. Kopułki ADC mam 2 pary w pracowni z innych bieżących projektów.
ADC i CDC to bliźniaki. przy porównaniu odnosi się wrażenie jakby CDC był nieco subtelniejszy
Co do współpracy to zapraszam do kontaktu. Części sponsoruje właściciel - prace nad filtracją / strojeniem / tłumieniem - JA.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez cezarc Zobacz postaChodzi mi po głowie taka konfiguracja:
- SB17CRC35-8
- SB26ADC-C000-4
Cieszymy się bo takie jest założenie projektu aby powstało jak najwięcej konfiguracji z danej aplikacji aby każdy mógł coś znaleźć dla Siebie.
Skomentuj
Skomentuj