Dało się go naprawić?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
"Sekcja zwłok" głośników. Pokaż i napraw uszkodzony głośnik.
Collapse
X
-
focal przez wiele lat nic sie nie nauczyl!!!
wciaz glosniki sie rozklejaja :/
FOCAL PS165
cewka:
srednica wewnetrzna 25,5mm
srednica zewnetrzna 26,7mm
karkas kapton 0,1mm
wysokosc karkasu 27mm
wysokosc uzwojenia 11mm
2 warstwy
drut 0,25-0,3mm w izolacji. dokladnie nie zmierze bo cewka cala
magnes fi 85 x fi 32 x h 17mm
nabiegunnik dolny
fi 80 x h 5mm
rdzen fi 25 x h 28mm (wysokosc calkowita)
nabiegunnik gorny
fi 80 x fi 28,5 x h 5mm
czyli x-max glosnika +/-3mm
Skomentuj
-
Przetwornik, użyty w moim pierwszym projektcie El_trivium. Jedna kolumna waży 30kg, nie ma opcji ich wyżucać. Tonsilowski GDN 25/80 nie przetrwał próby czasu ze względu na piankowe zawieszenie.
Kupić nowy, kupić inny, albo naprawić i przeprojektować ukierunkowując pod starą budę...
... pod budę :)
Pacjent:
Stalowy pierścień symetryzujący rozkład lini pola magnetycznego.
Miedziany pierścień Faradaya, obniżający induktancję i jej nieliniowość.
Stalowy dysk symetryzujący linie pola magnetycznego.
Nowa membrana wykonana z kanapkowej konstruckji i gumowego zawieszenia, nowa cewka i resor dolny.
Prawie gotowy.
Neodymowe przeciw magnesy do zwiększenia indukcji magnetycznej w szczelinie.
Dane techniczne:
Orginalne/stare liniowe parametry.
Liniowe parametry przeprojektowanego:
Orginalne/stare nieliniowe parametry:
Nieliniowe parametry przeprojektowanego:
Porównanie w WinISD:
Znormalizowana odpowiedź częstotliwościowa.
Absolutna odpowiedź częstotliwościowa:
Group Delay:
Impedancja:
Zmierzona odpowiedź częstotliwosciowa:
Minusy:
mniejsza czułość/efektywność przeprojektowanego przetwornika.
Plusy:
pasuje pod istniejącą budę 60l @ 35Hz,
symetryczne nieliniowości,
mniejsze zniekształcenia nieliniowe pochodzące z nieliniowości induktancji,
niższa dolna częstotliwość graniczna f3 = 32Hz (vs 43Hz),
mniejszy group delay,
Unikatowe na całym świecie :)
Niedługo biorę się za midrange GDM 16/80, bo też pianka siadła. Przeprojektowanie zajmie ze dwa/trzy miesiące.Last edited by El_liero; 09.10.2017, 23:01.
Skomentuj
-
Cześć Pawle,
szkoda ze coraz rzadziej tu zaglądam...
oczywiście projektowałem, tak zeby pasował pod istniejącą budę. Wyliczenia pokazały ze bedzie pasował i koniec końców jest w porządku.
Nie wiem jeszcze jak brzmi, bo jego montarz odbędzie się na święta Bożego Narodzenia, potem dojdzie "nowy sredniotonowiec" i zwrotnica musi być przerobiona.
Wnioskując po parametrach liniowych i w odniesieniu do starej konstrukcji, myślę że:
- będzie grał bardziej luźnym, mniej stłumionym basem, ze względu na mniejsze Rms i większe Qes. Poprzedni głośnik na pewno grał świetnie do "kick" basu, ale do niczego jak szło o reprodukcję niższych partii, czyli do filmów by się nie nadawał. Przeprojektowany powinien wyśrodkować się i być zdolny zadowolić słuchacza w kick basie i w dolnych rejestrach (filmy). Mam nadzieje, też że jego zakres dynamiki się zwiększył, bo zwiększyłem promień górnego gumowego zawieszenia i użyłem dość liniowe dolne zawieszenie (co zwiększa wychylenie układu), dodałem otwory ventylacyjne w cewce (obniża kompresję akustyczną) i użyłem korpusu cewki z materiału nieprzewodzącego prądu, izolatora (mniejszy opór mechaniczny). Zakres dynamiki, czyli że będę mógł zasilić go większą niż orginalnie mocą (80W) bez generowania większych zniekształceń, a tylko zwiększając moc akustyczną / poziom ciśnienia akustycznego.
Skomentuj
-
nie wiem czemu brakuje tu jednego glosnika
MOREL TEMPO 6
cewka:
srednica wewnetrzna 1" czyli 25,4mm
srednica zewnetrzna 26,6mm
wysokosc karkasu 25mm
karkas alu ok 0,1mm
wysokosc uzwojenia 9mm
drut 0,21mm w izolacji
2 warstwy
magnes
srednica zewnetrzna 84mm
srednica wewnetrzna 31mm
wysokosc 15mm
nabiegunnik dolny
grubosc nabiegunnika dolnego 5,4mm
srednica nabiegunnika dolnego 80mm
srednica rdzenia 24,9mm
otwor dekompresyjny 10mm
wysokosc rdzenia 20,5mm
wysokosc calkowita nabiegunnika dolnego 25,25mm (czyli cos zle zmierzylem :p )
nabiegunnik gorny
srednica zewnetrzna 80mm
srednica otworu 27,4mm
wysokosc 5mm
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz postapochwal sie gdzie pracujesz
nie kazdy widzial na oczy klippela a codopiero na nim pracowac
zastanawia mnie tylko jedno. dlaczego zamiast dodac neodymy nie wymieniles magnesu glownego? i tak go przeciez rozkleiles
A nie wymieniłem głównego magnesu , bo nie było odpowiedniego, wiekszego, pasujacego na magazynie :). A nawety jakby było to musiał bym zmienić nadbioegunniki ( minimum jeden z wymiarów wymagał by powiekszenia jak mages większy), za dużo roboty. A nedymowek lezy w brud i ich dolozenie to 10sek. Time efficiency.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez El_liero Zobacz postaprojektuje przetworniki do masowej produkcji znanych niemieckich marek aut. Jest dobrze.
Skomentuj
-
AUDIO SYSTEM HX10SQ
cewka
srednica wewnetrzna 49.5mm
srednica zewnetrzna 53,5mm
wysokosc karkasu 65mm + 1,5mm zawieniete pod cewke
karkas alu 0,1-0,15mm
drut 0,5mm w izolacji
wysokosc uzwojenia 28,5-29mm
4 warstwy
magnes
srednica wewnetrzna 70mm
srednica zewnetrzna 140mm
wysokosc 2x20mm
nabiegunnik gorny
srednica wewnetrzna 54,4mm
srednica zewnetrzna 144mm + dziwne podciecie na maskujaca gume
wysokosc/grubosc 8mm
nabiegunnik dolny
srednica zewnetrzna 144mm + podciecie na gume
grubosc dolnej plytki 8mm
srednica rdzenia 48,8mm
srednica otworu dekompresyjnego 20mm
wysokosc calkowita 58mm
Skomentuj
-
Nie na temat...Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz postajak zaprojektujesz cos z czego bedziesz bardzo zadowolony to daj znac w jakich autach tego szukac
Porządne, odlewane kosze to są w Porsche, Lambo i tak dalej, ewentualnie subwoofery w autach klasy premium, Audi A klasa, Mercedes E, S klasa itp. Audi Q8 (premium audio) ma zaś subwoofer ze stalowym koszem ale potężnym magnesem ferrytowym.
Skomentuj
-
kolejny JL TW
tym razem
JL Audio 10TW3-D4
o dziwo cewka prawie taka sama jak w przypadku wiekszego brata
srednica wewnetrzna 34,3mm
srednica zewnetrzna 41,3mm
wysokosc uzwojenia 37mm
drut 0,42-0,43mm bez izolacji. w izolacji nie zmierze bo calosc spalona :p
8 warstw. wyprowadzenia 2x 4ohm co 4 warstwy
wysokosc karkasu 62-63mm
material karkasu kapton 0,15mm
Skomentuj
Skomentuj