Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

TDA7294 w subie -prosto i tanio dla kazdego.

Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    ehh niby na temat TDA7294 było powiedziane wszytko, i tak rzeczywiste jest. Ale gotowych projektów PCB nie ma dostępnych na necie. No oprócz IRKA. Ale ten projekt to według mnie wyższa szkoła (niezłe opanowanie lutowania,dużo elementów), no i Mirleya 2x100W(http://mirley.firlej.org/mini_wzmacniacz_2x100w). Dodatkowo http://bc107.republika.pl/html/7294.html .
    Ale kto z Was testował te projekty ?

    JA oczekuje o projektu żeby płytka była łatwa w lutowaniu, no i żeby układ można było odpalać w etapach czyli najpierw zrobić to 2x70W a potem to z mostokować w prosty sposób bez odwracaczy fazy.

    Z kitów interesujące są 201-K (http://www.cyfronika.com.pl/kitynepdf/201-K.pdf)
    i NE022 (http://www.cyfronika.com.pl/kitynplus/ne022.pdf) . Ten drugi chyba da się odpalić częściowo czyli napierw 2x70W. Dla mnie to ważne bo na razie głośnika do Suba nie będę kupował a kolumny które są dopiero w zalążki nie będą maiły dobrego mocnego napędu. Więc fajnie by mieć coś pośredniego między PW7020 a SymaSym (ah te aspiracje :lol: ).

    Myślę że warto złożyć sobie takie ustrojstro jak Tadek ze względu nawet na nabieranie wprawy w lutowaniu i ogólnej elektronice. Jak i rozeznaniu co jak gra i na czym. Koszt nie jest wygórowany scalaka nawet 5.8 zł. No i do pierwszego DIY suba aktywnego pasuję idealnie. A trafo zawsze można wykorzystać w przyszłościowych projektach.

    Tematem tym interesuje się od niedawana ale będzie to jest sprawa rozwojowa.

    Skomentuj


      Zamieszczone przez Macck
      Bez przesady , umiem odczytać schemat tylko płytka jest pod kątem tego wszystkiego ...
      a w czym widzisz problem?
      na schemacie masz zaznaczone wyraznie koncowki mocy i zasilacz
      montujesz tylko te elementy ktore wchodza w sklad tych czesci. a te elementy masz jasno oznaczone i podane w spisie.
      tak wiec kupujesz kilka czesci i wtykasz w wyznaczone miejsca :P

      Skomentuj


        Zamieszczone przez gigipawel
        2x70W a potem to z mostokować w prosty sposób bez odwracaczy fazy.
        a znasz zasade dzialania mostkowania wzmacniacza?

        Skomentuj


          Mógłby ktoś z komentować ten schemat i płytke?


          A tu PCB .
          http://mirley.firlej.org/files/W2100_Plytka_l.pdf

          Na pierwszy rzut ścieszki PCB chyba są za cienkie.


          Czy może dać sobie spokój i złożyć sobie jako pierwszy wzmacniacz na podstawie kitu NORD ELEKTRONIK PLUS KIT013?

          Skomentuj


            Jeśli chodzi o PCB to na moje oko nie są za cienkie .. wystarczy kupić laminat odpowiedniej grubości, ewentualnie w ostateczności można zawsze ścieżki ocynować.

            Skomentuj


              Zamieszczone przez gigipawel
              ehh niby na temat TDA7294 było powiedziane wszytko, i tak rzeczywiste jest. Ale gotowych projektów PCB nie ma dostępnych na necie. No oprócz IRKA. Ale ten projekt to według mnie wyższa szkoła (niezłe opanowanie lutowania,dużo elementów), no i Mirleya 2x100W(http://mirley.firlej.org/mini_wzmacniacz_2x100w). Dodatkowo http://bc107.republika.pl/html/7294.html .
              Ale kto z Was testował te projekty ?

              JA oczekuje o projektu żeby płytka była łatwa w lutowaniu, no i żeby układ można było odpalać w etapach czyli najpierw zrobić to 2x70W a potem to z mostokować w prosty sposób bez odwracaczy fazy...................................
              Może komuś przydadzą się poniższe linki-chociażby aby poczytać :) :

              http://interlavka.narod.ru/nabor/nabTDA7293.htm
              http://u-sound.newmail.ru/tda7294dual.htm
              http://www.shemopay.do.am/publ/3-1-0-173
              http://www.electroclub.info/invest/tda7294/hi-fi_us.htm
              http://www.masterkit.ru/info/magshow.php?num=48
              http://gete.ru/post_1173299710.html
              http://cxema.at.ua/publ/1-1-0-11
              http://www.radiolub.orsk.info/Shems3/pr7294.htm

              Skomentuj


                Dzięki za linki :)

                No i chyba się zabiorę za ten o Firleja albo ten http://www.shemopay.do.am/publ/3-1-0-173.
                Mam nadzieje że nie będe miał takiej kolekcji

                Skomentuj


                  A ja panowie mam problem z auto wyłączaniem się tego wzmacniacza w trybie auto.
                  Jeśli wzmacniacz (tryb auto) jest wyłączony z sieci i włączę go a poziom sygnału docierającego do wzmacniacza będzie mały to wzmacniacz się nie załączy a jeśli zwiększę poziom to normalnie się załącza.....ale gdy przy włączonym wzmacniaczu zmniejszę poziom sygnału lub całkiem wyłączę źródło to wzmacniacz zostaje cały czas włączony...nie chce się wyłączyć sam
                  Co może być nie tak? Zniwelowałem problem brumu sieciowego do minimum...prawie go nie słychać..trzeba volume na max-a dać aby brum coś usłyszeć w szumie.
                  Obudowa podłączona do GND radiator odizolowany od obudowy..ale od kostek nie; przewód sygnałowy chwilowo nieekranowany..czyżby to on zbierał takie zakłócenia aby wzmacniacz cały czas pracował?
                  Co to może być :?:

                  Acha...jeśli ktoś mógłby mi podsunąć temat lub art-a ..bądź wytłumaczyć czemu obudowa powinna być podłączona do GND nawet gdy jest odizolowana od reszty? To był powód u mnie brumu...

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez IoNcs
                    przewód sygnałowy chwilowo nieekranowany..czyżby to on zbierał takie zakłócenia aby wzmacniacz cały czas pracował?
                    może...
                    Zamieszczone przez IoNcs
                    Obudowa podłączona do GND radiator odizolowany od obudowy..ale od kostek nie
                    kostki powinieneś też odizolować...

                    Tak w ogóle ile czekałeś żeby zobaczyć czy się wyłączy?

                    Skomentuj


                      Około 30 min....wyłączyłem źródło i poszedłem do sklepu :)

                      Skomentuj


                        Zamieszczone przez IoNcs
                        przewód sygnałowy chwilowo nieekranowany..czyżby to on zbierał takie zakłócenia aby wzmacniacz cały czas pracował?
                        Tak. Wlasnie po to czulosc autowlaczenia jest dosc wysoka zeby te brumy nie wlaczaly ukladu ale widac u Ciebie sa tak duze ze uniemozliwiaja wylaczenie.

                        Odlacz zupelnie zrodlo wygnalu i wtedy pozcekaj czy sie wylaczy. Jesli nadal nie to przyczyna moze byc kiepskiej jakosci kondensator 100uF odpowiadajacy za czas wylaczenia. Typowo pierwsze wylaczenie trwa 30-minut a potem jak sie kondensator uformuje to czas skraca sie do powtazalnych 4minut. Ja przed wlutowaniem formuje kondensatory zeby potem nie czekac 30minut.

                        Skomentuj


                          IoNcs, a skad masz sygnal?
                          bo z wieloma amplitunerami kina domowego byly walsnie takie problemy

                          Skomentuj


                            Skołowałem sobie kawałek przewodu w ekranie...wzmacniacz po około 15-20 min się wyłączył.
                            Jeśli się ten kondek uformuje i czas będzie coraz to mniejszy to będzie super :)

                            Pawel S.
                            Ampli to Aiwa av-x100 5.1

                            Jeszcze jedna sprawa...jaki powinien byc bezpiecznik w zasilaniu przed trafem ?
                            Znów poszedł z dymem szybki 3,15A....czy zły stosuję?

                            Skomentuj


                              Powinien być bezpiecznik zwłoczny.

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez bart210
                                Powinien być bezpiecznik zwłoczny.
                                do toroidow

                                Skomentuj


                                  No i wszystko jasne :) Dziękować.
                                  Nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego jak ważny jest ekranowany przewód. Po zastosowaniu dobrego przewodu problem brumu ustąpił całkowicie..po ustawieniu poziomu głośności na max-a na obydwu urządzeniach-słychać sam szum(swoja droga calkiem spory :P )

                                  Skomentuj


                                    No to teraz czas na mnie :).Koledzy z forum i tak mi sporo wytłumaczyli,ale mam wątpliwości.Czas najwyższy ruszyć z budową:P.Przeczytałem calutki temat i troche się dowiedziałem,ale nikt nie spytał:

                                    1.Czy napięcia elementów,przy których nie ma podanego napiecia w spisie elementow mogą byc dowolne?(Wiem Pawel,że mi pisałeś,ale tak na wszelki wypadek pytam)
                                    2.Czy moce elementów tez maja być dowolne(tych przy,których nie jest podana moc)?
                                    3.Które kondensatory w filtrze wymienić na jaką pojemność,żeby mieć pasmo tak od 25Hz?Chyba C4 i C2,nie?:)

                                    I to chyba by było na tyle.Dzięki ^^

                                    [ Dodano: 2010-03-16, 19:01 ]
                                    A i ja nie będe montował wysokopoziomowego, tzn. że poprostu nie lutować tych 8 rezystorów i połączyc ścieżki In- In+ ze sobą w miejscu gdzie na schemacie sa 4 kropki obok siebie zworką?

                                    Skomentuj


                                      Zamieszczone przez Umcik155
                                      3.Które kondensatory w filtrze wymienić na jaką pojemność,żeby mieć pasmo tak od 25Hz?
                                      a po co Ci 25Hz? :shock:

                                      Skomentuj


                                        Wiedziałem,że ktoś zada to pytanie;p.Poprostu lubie patrzeć jak membrana chodzi ^^.Zreszta w dnb są czasem takie dźwięki ;p

                                        Skomentuj


                                          to i bez tego ,,chodzi" :lol:

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X