Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

UniAMP by Irek - pierwsze testy i odsłuchy :)

Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zamieszczone przez csbiczek
    A podkładki mikowe zastosowałeś??
    to umieszczając uniamp w obudowie metalowej należy odizolować radiator od obudowy?

    Skomentuj


      vicher, należy odizolować trany od radiatora.

      Skomentuj


        Zamieszczone przez Tanner
        Podczas wiercenia w radiatorze przykładałem go do uniampa zeby wycelowac dziurki. Bez podkładek,
        dokladnie to samo zrobilem dzisiaj ja :/ wczesniej Uni na starym radiatorze dzialal...

        PW OD IRKA:
        "Na obudowach toshib wystepuje napiecie zasilania i nie powinny sie od tego spalic. Mozliwe ze spalila sie dioda zabezpieczajaca (1N4007) za bezpiecznikami. Trzeba ja wylutowac i sprawdzic czy nie ma zwarcia."

        Skomentuj


          Zamieszczone przez csbiczek
          vicher, należy odizolować trany od radiatora.
          To jak mam komplet od Irka, to pewnie są tam podkładki, ciemno już i zmęczony jestem to nie będę sprawdzał. To mogę śmiało użyć takiej obudowy?

          Skomentuj


            musisz odizolowac tranzystory od radiatora dajac podkladki mikowe, a juz sam radiator wtedy mozesz do obudowy normalnie przykrecic i nic nie powinno sie stac

            Skomentuj


              U mnie poleciał T19 !!

              Skomentuj


                Jak go sprawdzic? Tzn jakie powinny byc przejscia? Dioda była ok?

                Skomentuj


                  T19?
                  Sprawdzasz jak diody (oczywiście po wylutowaniu).

                  (1) -->|-- (2) --|<-- (3)

                  Czyli przykładając czarny przewód miernika (podłączony pod COM) do (2), powinienneś mieć przejścia od (1) i (3) i nic więcej. U mnie było zwarcie (0 Ohm) między (2) a (3), czyli Emiter-Baza.

                  Skomentuj


                    Szopler, tylko ten CI poszedl uruchomiles juz bo jego wymianie? sprawdze diody o ktorych Irek napisal i pozniej zobacze t19 ale to jak sie wyspie zeby niezwierac innych rzeczy:P

                    Skomentuj


                      Zmieniłem T19, podłączyłem narazie tak jak przy uruchomieniu, czyli tylko pół trafa i przez rezystor 20Ohm, ale już widzę, że jest OK :). Mogę regulować prąd spoczynkowy, nie ma prawie DC na wyjściu (pojedyńcze mV) :cool:.

                      Edit:
                      Podłączyłem pełne trafo - jest OK :mrgreen:.

                      Skomentuj


                        Szopler No mówiłem Ci :)

                        gilbert
                        Niekoniecznie, wystarczy że będzie z jednego kanału uszkodzony i też będzie palić bezpiecznik.
                        No to jest oczywiste....

                        Skomentuj


                          Wymieniłem T19 i dalej to samo... Co jeszcze mogło paść?

                          Zamieszczone przez dolphin123
                          PW OD IRKA:
                          "Na obudowach toshib wystepuje napiecie zasilania i nie powinny sie od tego spalic. Mozliwe ze spalila sie dioda zabezpieczajaca (1N4007) za bezpiecznikami. Trzeba ja wylutowac i sprawdzic czy nie ma zwarcia."
                          Która to dioda, tzn D ile?

                          Skomentuj


                            D7 i D8

                            Skomentuj


                              na razie patrze ze D7 jest spalona-przy palacym sie bezpieczniku, D8 jest ok, jutro wymienie i zobacze czy dziala

                              Skomentuj


                                Tanner U Ciebie diody są na pewno sprawne :) Tym, o czym mówiłem tam trzeba szukać przyczyny....

                                Skomentuj


                                  Faktycznie są sprawne... Wydaje mi się, że pozostaje naprawa u źródła

                                  Skomentuj


                                    z tego co zaobserwowałem i doswiadczyłem najczesciej w uni padaja elementy układu zabezpieczen czyli diody DZ1,DZ2 I TRANZYSTORY T18,19,17.Sam układ wzmacniacza raczej trudno nieświadomie uszkodzic.I tu pochwała dla konstruktora,montując układ ze sprawnych elementów,p[oprawnie,bez zimnych lutów i zwarc po prostu nie ma siły-to działa:)Mozna jeszcze poeksperymentować z potencjometrem na wejsciu tzn.zamiast 50K dac 100k ale to juz jak komu pasuje.

                                    Skomentuj


                                      Super, jutro to przelutuje i zobaczymy co się będzie działo :)

                                      [ Dodano: 2008-09-27, 13:51 ]
                                      Przelutowałem - jest napięcie na emiterowych, ale nie stabilne, tzn ustawię i ciągle rośnie, tak w tępie 0,1mV na 1s. Do tego stałe na wyjściu, wcześniej było ponad 300mV, teraz jest ok 100-150mV. Wynika coś z tego? Które elementy mogą być podejrzane?

                                      Skomentuj


                                        Kurde ja też mam tak, że mi rośnie prąd na emiterowych, tylko, że w denonie. Czego to jest wina?

                                        Skomentuj


                                          Po wlaczeniu zimnego wzmacniacza zawsze prad spoczynkowy rosnie bo rozgrzewaja sie tranzystory mocy a sporo czasu mija zanim rozgrzeje sie element odpowiedzialny za stabilizacje. Dlaetgo wazny jest prad spoczynkowy po ustaleniu warunkow pracy wzmacniacza czyli po ok 10minutach od wlaczenia.
                                          Przy produkcji wzmacniaczy nikt nie bedzie czekal tych 10minut dlatego prady moga byc podawane do ustawienia na zimno.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X