Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    No własnie, vett'a z lat '70 to taka popierdułka :razz:

    Dla mnie GTO to ikona MC :thumbup:
    low-END

    Skomentuj


      Zeby wszystko bylo jasne
      http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_car

      Corvette to auto sportowe ( choc trudno pisac o realnych, sportowych wlasciwosciach modeli pierwszych generacji ), dwumiejscowe. Lekkie, zwine, szybkie i stosunkowo nieduze. Muscle car to zupelnie inna bajka...

      Skomentuj


        E tam cała amerykańska motoryzacja z tamtych lat wymięka przy jednym wozie :razz:

        mercedes_300_sl_gullwing.jpg

        Skomentuj


          Cudeńko yoshi... :)

          Skomentuj


            SL Gullwing :drool:

            Pogromca, Wikipedia nie jest wyznacznikiem wiedzy
            low-END

            Skomentuj


              Taa tylko amerykancy wtedy mieli tarcze a mercedes zastosował bebny;D

              Skomentuj


                Zamieszczone przez Marios221 Zobacz posta
                Taa tylko amerykancy wtedy mieli tarcze a mercedes zastosował bebny;D

                Zauważ tylko, że ten Mercedes miał premierę w 54 roku, 10 lat przed np Mustangiem. 10 lat w motoryzacji to przepaść,szczególnie w tamtym czasie. Jeżeli w szczegóły techniczne to ten merc miał silnik 3L z (wtryskiem !) o mocy takiej jak w Fordzie 4,6L . Szkopy na wojnie naucyzły sie jak budować dobre silniki .

                Wszystkie te stare auta w obecnych standardach to jest techniczna katastrofa, można je podziwiać jedynie za wygląd.

                Skomentuj


                  Tylko w tych czasach montowano już Hamulce tarczowe w jaguarach czy innych mercedesach a w SL postanowiono załorzyć bebny hamulcowe a i tak auto było najszybszym seryjnym samochodem na swiecie w tamtych czasach.
                  Wtedy ta rzedowa 6 z wtryskiem to była nowość wszyscy mieli gazniki kiedy mercedes wkładał pompowtryski A z tego co pamietam ten silnik pochodził z czasów wojny bo gdzies połowa lat 40:)

                  Skomentuj


                    Oczywiscie zgadzam sie, ze stare auta amerykanskie byly bardzo proste i technicznie malo zaawansowane szczegolnie w porownaniu do niemieckiej motoryzacji. Czy nam sie to podoba czy nie niemcy brylowali w technice i dalej sa na topie. Chcialem tylko podkreslic, ze mimo prostoty aut amerykanskich sprawdzaly sie one na torach, oczywiscie po uprzednim dostosowaniu samochodu do specyfikacji sportowej ( na owe lata ).

                    Skomentuj


                      Widocznie konstruktorzy uznali, że nie musi się szybko zatrzymywać, to wóz do szybkiej jazdy

                      A silniki faktycznie niemcy robili bardzo dobre. Nic dziwnego, u nich w tamtym czasie tzw kultura techniczna stała na najwyższym poziomie, a na wojnie jeszcze się doszkolili, mieli najlepsze czołgi i samoloty. Wojna się skończyła, technologia i inżynierowie pozostali (oczywiście ci którzy ucieli na zachodnią połówkę niemiec )

                      Oglądałem w Monachiskim muzeum techniki silniki lotnicze,całe samoloty, wyposażenie kabiny Focke Wulfa 190. Poziom wykonania, skomplikowanie konstrukcji jak na tamte lata robią wrażenie. Podobnie jak np silnik odrzutowy Junkersa ze sprężarką osiową (nikt w tamtym czasie poza niemcami nie zrobił tkaiego silnika bo były problemy z dokładnością wykonania i wytrzymałością materiałów). Nic dziwnego, że przegrali wojne jak wszystko co budowali było tak zaawansowane i skomolikowane, drogie i czasochłonne wprodukcji. Nie mniej trzeba docenić przepaść technologiczną jaka odzielała niemców od pozostałych.

                      Skomentuj


                        W starych mercedesach można spotkać się z brakiem uszczelki pod głowicą. Taka dokładność wykonania elementów była

                        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                        Oczywiscie zgadzam sie, ze stare auta amerykanskie byly bardzo proste i technicznie malo zaawansowane szczegolnie w porownaniu do niemieckiej motoryzacji. Czy nam sie to podoba czy nie niemcy brylowali w technice i dalej sa na topie. Chcialem tylko podkreslic, ze mimo prostoty aut amerykanskich sprawdzaly sie one na torach, oczywiscie po uprzednim dostosowaniu samochodu do specyfikacji sportowej ( na owe lata ).
                        Nadal są. W nowej Vette nadal jest silnik OHV(wałek rozrządu w kadłubie). Gdzie europa odeszła od tego na dobre w latach 90(w autach klas wyższych już w 80 latach)




                        Odnośnie bębnów, to Audi wymyśliło bardzo ciekawe hamulce.
                        Przednie tarcze w Audi V8 wyglądają tak:

                        Tarcze typu UFO. Zacisk był od strony wewnętrznej tarczy(przy łożysku i piaście), a nie jak w tradycyjnym rozwiązaniu po zewnętrznej stronie tarczy.
                        Układ sprawdzał się bardzo dobrze, ale niestety rozwiązanie do teraz jest bardzo drogie.

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
                          W starych mercedesach można spotkać się z brakiem uszczelki pod głowicą. Taka dokładność wykonania elementów była
                          Wyjasnij mi prosze dlaczego tak jest.
                          Bo ile lat interesuje sie mercedesami to nigdy nie spotkałem sie z takim przypadkiem ani stwierdzeniem.
                          Zobaczcie sobie jakie mercedes mał wyposażenie pierwsza poduszka powietrzna lata 70,elektryczne rolety szyby czy pompowane fotele i to wszystko w latach 80 audi czy bmw nie widziało co to luksus i było daleko za mercedesem.

                          Skomentuj


                            Zamieszczone przez Marios221 Zobacz posta
                            Wyjasnij mi prosze dlaczego tak jest.
                            pewnie plaskosc powierzchni byla tak duza ze wystarczyl delikatny film olejowy i polaczenie bylo idealnie szczelne...
                            ale pewnie bardzo kosztowne i dlatego rowniez pierwszy raz o tym slysze
                            Zamieszczone przez Marios221 Zobacz posta
                            Zobaczcie sobie jakie mercedes mał wyposażenie pierwsza poduszka powietrzna lata 70,elektryczne rolety szyby czy pompowane fotele i to wszystko w latach 80 audi czy bmw nie widziało co to luksus i było daleko za mercedesem.
                            od zawsze S-klada byla wyznacznikiem tego co bedzie w kazdym samochodzie dekade pozniej...
                            ale obecnie wszystko zaczyna sie coraz bardziej komplikowac

                            Skomentuj


                              Chłopaki ja tak troche zmienie temat.
                              Bo szukam fotela do symulatora.
                              I tutaj pytanie w jakich samochodach były fajne sportowe skórzane fotele i w dodatku wygodne?
                              Oczywiscie takie przystepne a nie jakies ferarri czy Porsche
                              Troche szukałem i wygrzebłem takie o to.
                              http://moto.allegro.pl/audi-a6-c5-pr...822905710.html
                              http://moto.allegro.pl/fotel-skora-b...790409428.html
                              http://moto.allegro.pl/mercedes-e-w2...793772380.html
                              http://moto.allegro.pl/jaguar-xj6-97...820371371.html
                              Najbardziej to przemawia do mnie fotel z A6 no i W210 tam były bardzo wygodne kanapy i fotele ale nie wiem jak z jaguarem i volvo bo siedziałem jedynie w S60 i to w dodatku nie skórzanym:)

                              Skomentuj


                                Co prawda to prawda, technika Mercedesa, zwłaszcza w latach 70 i 80 to prawdziwy hi-end.

                                Kto w latach '80 pakował do auta średniej klasy[W201]: wielo-wahaczowe zawieszenie tylne, 4x hamulce tarczowe, podgrzewane dysze spryskiwacz i lusterka, podgrzewane fotele, abs, tempomat, elektryczny szyberdach, klimatyzacje, welur/skóre, wycieraczki reflektorów czy pirotechniczne napinacze pasów? Większość modeli klasy sredniej nie miała tego nawet na liście opcji...

                                O W140 to nawet nie wspominam - cudo techniki i zmora domorosłych mechaników
                                low-END

                                Skomentuj


                                  wojtus Oni w latach 60 opracowali Wielowachaczowe zawieszenie i montowali je w wiekszosci swoich modeli a to o czym piszesz to było najwyższe wyposażenie 190'tki
                                  A W140 to prawdziwy czołg kiedyś czytałem że ma 100 silniczków i tylko jeden to napedzania auta

                                  Skomentuj


                                    Niestety nadeszły czasy w kiedy to cały świat w końcu dogonił mercedesa. Inni też się nauczyli budować samochody. Być może dlatego, że teraz robi się to trochę inaczej. Nie mniej moim zdaniem fenomen samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy nadal jest żywy. W tych samochodach jest coś takiego, że się je po prostu lubi i nie ma nic do zarzucenia. Jak się ogląda jak jest zbudowany mercedes to widać geniusz inżynierów. Np. jak ja u siebie w peugeocie podniosę maskę to widzę niezły bajzel, chaos którego ogarnięcie zabiera chwile czasu. U ojca w mercu jest porządek, wszystko poukładane, prosto, schludnie bez setek kabli wężyków itp. Prostota aż bije w oczy a przecież auta są z tego samego okresu, więc zaawansowanie technologiczne jest podobne.

                                    Ale żeby nie było iż chwalimy tylko smutną niemiecką motoryzację może coś od żabojadów, prawdziwie sportowe iz adziorena autko, Renault Alpine A110 .



                                    Warto przeczytać parametry autka:
                                    WIKI

                                    Jak widać nie trzeba mieć mięśni jak Schwarzenegger, 1.6L , 210km/h , 6,3s do setki. Wszystko dzięki najprostszemu ze sposobów - małej masie :) . To jest prawdziwie sportowe podejście a nie budowanie żelaznego grubasa ociekającego chromami a następnie "usportowienie" go za pomocą 6L silnika.

                                    Jak się spojrzy na pierwowzór (renault 8) to się wierzyć nie chce z czego inżynierowie Alpiny zbudowali takie cudeńko.

                                    To właśnie lubię w europejskich konstrukcjach, tę finezyjną inżynierię, lekkość i pomysłowość.

                                    Skomentuj


                                      Yoshi_80 Zdecydowanie bardziej wole A310:) I jeszcze w wersji wyscigowej hmmm:)
                                      Nawet chyba stoi obok taka zółciutka z boku podobna Do ferrari daytony

                                      Skomentuj


                                        Nie na temat...
                                        Zamieszczone przez Marios221 Zobacz posta
                                        I tutaj pytanie w jakich samochodach były fajne sportowe skórzane fotele i w dodatku wygodne?
                                        Sportowe chyba nie, skórzane też raczej rzadko, ale za to wygodne jak "sto pięćdziesiąt" np. w Scorpio MKI

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez Marios221 Zobacz posta
                                          Zdecydowanie bardziej wole A310
                                          E to już jest koszmarek lat 70-tych. Wtedy budowano tak brzydkie auta, że aż ładne jak ta alpina 310 albo lamborghini countach.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X