ŁukaszN, to rób prawko, kupuj motor i w drogę :P
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
wątek motoryzacyjny
Collapse
X
-
cursor
Same materiały u kumpla w 730D, kosztowały 500zł po znajomościach(2 bańki oleju musiał kupić, bo 7l trza wlać, do tego filtr 100zł).
Inna kwestia to marże naliczane przez każde ASO, niezależnie czy to Mercedes czy Opel. Ostatnio kumpel kupował uszczelki do EGR w 1.9 CDTI, standardowy problem, zatkany EGR. W ASO usłyszał cenę 130zł, w sklepie z częściami do opla, kupił je za 25zł w opakowaniach GM, więc ładnie widać jakie marże narzucają
Marże narzucane przez koncerny moto sięgają nawet do 1000%.
Pracuję jako SPE w jednym z większych koncernów moto, znam ceny cześci kupowanych od dostawców i sprzedawanych klientom poprzez stacje dealerskie. 1000% !!!
Skomentuj
-
Jakiś czas temu były prezes Castrola przekonywał, że oleju nie trzeba wymieniać bo grafit jako produkt procesu spalania zapewnia lepsze smarowanie i zmieniając olej pozbywa się tego skarbu. Przypadek tej kobiety wydaje się to potwierdzać przynajmniej częściowo. A gest firmy piękny, kiedyś od taksówkarza z Indii odkupili mercedesa z przebiegiem 3 milionów kilometrów jeśli dobrze pamiętam, jest w muzeum, a on sam dostał nówkę E-klasę.
A przebitki w ASO są ogromne (termostat do VOLVO D19T 270zł, w sklepie od 35zł) tyle że to części markowe, które dają jakąś pewność że wytrzymają dłużej, oczywiście najczęściej produkują je uznane firmy oferujące to samo za pół ceny. Natomiast nie wszystko jest dużo droższe, czasem ceny są porównywalne ze sklepowymi. Kiedyś potrzebowałem kupić plastik mocujący daszki przeciwsłoneczne w VOLVO S40 - na aukcji minimum kilkanaście zł za zużyte starocie, w ASO 6zł/szt, zamawiasz i dzwonią kiedy są do odebrania, w moim przypadku ok 3-4 dni, no ale VOLVO słynie z dobrej obsługi. Często ASO to jedyne miejsce gdzie można kupić niektóre elementy bo mają obowiązek zagwarantować części przez ileś lat, a niezależne firmy produkują tylko to, co się opłaca.
Znowu nówka sztuka błotnik tylny do Audi A6 C5 zamówiony w ASO za ponad 1000zł (chyba 1450zł) rdzewieje na rancie po roku czy dwóch, oryginał w ocynku! Drogi bo może być drogi, do A4, krótszy o 10cm kosztował 2/3 tego. A ta cała gwarancja? Często jest 2 lata bez limitu kilometrów, 7 lat w Kii ale! Nie dotyczy elementów eksploatacyjnych, kół dwumasowych, wtryskiwaczy i pomp w Dieslach, zawieszenia itp. czyli tego, co pada najczęściej. Jedyna droga to niezgodność towaru z umową bo część nie spełnia roli, do której została stworzona i dochodzenie racji w sądzie.ONKYO TX-SR501E | Monacor SPH165KEP + Vifa XT19
Skomentuj
-
Zamieszczone przez amdrA gest firmy piękny, kiedyś od taksówkarza z Indii odkupili mercedesa z przebiegiem 3 milionów kilometrów jeśli dobrze pamiętam, jest w muzeum, a on sam dostał nówkę E-klasę.
Kiedyś gdy jeździłem bolidem o nazwie Renault 5 miałem w nim zepsuty silniczek "krokowy" (on wcale nie jest krokowy ale go tak nazywają) co reguluje małe obroty. Poszedłem do sklepu sie wywiedzieć ile to kosztuje. W odpowiedzi usłyszałem, że jest dostępny tylko oryginał francuski za 1600zł :twisted: . To ja mniej dałem za cały samochód bo 1450 :lol: :lol:
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Yoshi_80Niesamowita historia http://motoryzacja.interi...-jezdzi,1546529 :mrgreen:
A ja sie pochwale na co przerzuciłem sie z DojczWagenów:
Alfa Romeo 166 - piękny, wygodny wóz i dosyć drogi w utrzymaniu, ale unikatowy, bo bardzo mało tego na naszych drogach. Jak dobrze pójdzie to moze na wiosne....
Skomentuj
-
Zamieszczone przez amdrDopiero po liftingu ta alfa zaczęła wyglądaćMi na początku przod 166 tez nie przypadł do gustu, ale potem jakos sie do niego przekonałem, a 166 po lifcie to juz nie to samo, jest zbyt spokojna stonowana i nie czuć w niej alfy.
Zamieszczone przez amdra przestała się sypać od modelu 159Co do awaryjności AR, wiem jaka jest opinia i pewnie nikogo bym nie przekonał do tej marki, w każdym razie nie ma tragedii. Najgorszą bolączką 166 jest wielowahaczowe zawieszenie w starciu z polskimi drogami. Do silników nie ma co sie czepiać: świetne jednostki 2,4JTD oraz gama V6.
Skomentuj
-
2,4JTD to jeden z najlepszych napędów do niej, a 159 wiem że to następca 156, co zresztą wynika z nazwy. 156 też ma jakiś krzywy przód. No i wykonanie wnętrza jednak razi jak się przesiada z VOLVO S40, a to tani i oszczędnie budowany model VOLVO.
Kolega opowiadał jak jego znajomy cieszył się z zakupu 147, po 2 tygodniach mu przeszło. Z drugiej strony trochę alfetek jeździ, nie wiem, może jest ich jeszcze 2 razy tyle tylko w serwisach, ale pewnie nie jest aż tak źle, np silniki JTD to jedne z mniej kłopotliwych Diesli. Do 159 sam bym chętnie wsiadł, ma bardzo fajny styl, drapieżny ale bez udziwnień. Niemieckie nie do końca trawię, niby ładne te nowe VieśWageny, ale nijakie, opel przekombinowany, Ford też.ONKYO TX-SR501E | Monacor SPH165KEP + Vifa XT19
Skomentuj
-
A ja mam Vectre B z niedomkniętą maską:
Mam półtora roku - zrobiłem ok 50tys (wiem, dużo jeżdżę) i robiłem tylko remont silnika (zaufałem sprzedawcy ktory mowil ze rozrząd zrobil miesiac przed sprzedaza i zerwal sie pasek) oraz ostatnio sprzeglo sie skonczylo.
Niestety poszla pod mlotek, bo blacha sie bardzo posypala i kupuje, nic innego jak Vectre B. Nic się tak nie prowadzi jak Vectra w tym przedziale cenowym.
Skomentuj
Skomentuj