Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zamieszczone przez Marios221 Zobacz posta
    wojtus Oni w latach 60 opracowali Wielowachaczowe zawieszenie i montowali je w wiekszosci swoich modeli a to o czym piszesz to było najwyższe wyposażenie 190'tki
    Nie mówię o dacie opracowania, a o autach w których zastosowano tą konstrukcje, ani Audi B3 ani BMW E30 takich rozwiązań nie miało.
    Co do wyposażenia, to połowę tej listy jest w większości aut, a trafiały się takie golasy które nie mają nawet elektrycznego prawego lusterka...

    A jeśli chodzi o Alpine to dla mnie tylko GTA i A610. :)

    A wracając jeszcze do techniki Mercedesa, to szczyt został chyba osiągnięty w sl'u [R129] - np. automatycznie wysuwany kabłąk czy elektrohydrauliczny mechanizm otwierania dachu.
    low-END

    Skomentuj


      Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
      Niestety nadeszły czasy w kiedy to cały świat w końcu dogonił mercedesa. Inni też się nauczyli budować samochody. Być może dlatego, że teraz robi się to trochę inaczej. Nie mniej moim zdaniem fenomen samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy nadal jest żywy. W tych samochodach jest coś takiego, że się je po prostu lubi i nie ma nic do zarzucenia. Jak się ogląda jak jest zbudowany mercedes to widać geniusz inżynierów.
      Chyba raczej stety - a właściwie to nie świat dogonił mercedesa tylko zaczął korzystać z rozwiązań przez ichnich inżynierów opracowanych. Swego czasu, chyba na Planete, leciał cykl dokumentów poświęconych marce Mercedes - od początków jej historii do czasów teraźniejszych. Seria była chyba zrealizowana przez samego Mercedesa ale nie wydawała się w żadnym względzie pompatyczna - wręcz przeciwnie, bardzo techniczne podejście do tematu i przekazanie go w formie "suchych faktów" (właściwie to jak na Niemców przystało... ). Dowiedziałem się między innymi, że kilkadziesiąt (nie pamiętam teraz tej liczby ale była ona dokładnie podana) rozwiązań i technologii, z jednej strony podnoszących bezpieczeństwo a z drugiej strony serwujących nam komfort na najwyższym poziomie, które wymyślili i opatentowali inżynierowie Mercedesa, jest standardowo stosowanych przez wielu współczesnych producentów samochodów - kilkanaście było wymienionych ale już nie pamiętam - pewnie da się to gdzieś odnaleźć.

      Niestety, jako że nie zwykłem oglądać tevau również i ten program poznałem tylko "z okazji obiadu" (a szkoda) ale jedna rzecz utkwiła mi w pamięci. Pewien fragment jednego z odcinków był poświęcony reklamie - zapamiętałem jedną z nich.
      "Ustatkowane" małżeństwo wsiada do swojego mercedesa model któryśtam, ujęcie na nich siedzących w środku - żona wyciąga szminkę, otwiera lusterko i zaczyna się malować, mąż kładzie ręce na kierownicy, cisza jak makiem zasiał... trwa to chwilkę... w pewnym momencie kobieta spogląda na męża (do tej pory cały czas patrzyła w lusterko) i mówi "no dlaczego nie jedziemy?" - na co mąż uśmiecha się z lekka i płynnie wchodzi w zakręt... :)

      Skomentuj


        i za to walsnie kocham stare merce (stare - do modelu W124 itp)

        Skomentuj


          Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
          Nadal są. W nowej Vette nadal jest silnik OHV(wałek rozrządu w kadłubie). Gdzie europa odeszła od tego na dobre w latach 90(w autach klas wyższych już w 80 latach)
          Chciales blysnac, ale nie wyszlo :) Moze zadam pytanie dlaczego silnik w nowej Corvette posiada rozrzad OHV? Otoz wlasnie dlatego, ze taka konstrukcja ma swoje niezaprzeczalne zalety. Przede wszystkim glowica, a wlasciwie dwie glowice z dwoma zaworami na cylinder sa znacznie mniejsze, bardzie kompaktowe i lzejsze od glowic 4 lub 5 zaworowych. Taki silnik posiada tylko jeden walek, a nie cztery. Poziom skomplikowania silnika jest znacznie mniejszy, co pozwala na zastosowanie jakosciowo lepszych materialow ( mniej czesci ). Caly motor jest mniejszy i lzejszy. Natomiast co do parametrow silnika, do amerykanie zazwyczaj zawsze stawali na moment obrotowych od niskich predkosci walu korbowego i tak tez jest w tym przypadku. Ogromny moment obrotowy wspomagany jeszcze przez sprezarke mechaniczna daje Corvette tak znakomite osiagi na torze.
          Nie wiem jak mozna w ogole pomyslec, ze inzynierowie General Motors sa idiotami nie potrafiacymi zaprojektowac silnika DOHC... Poza tym od Ford w swoich silnikach V8 stosowal i stosuje do dzis DOHC, o ile dobrze pamietam to od roku 93. Dodam jeszcze ze wielbiony Koenigsegg CCR posiada zmodyfikowany silnik Forda ze sprezarka Rotrex. Silnik o pojemnosci 4.7 litra osiagal 806 koni mechanicznych, co pozwolilo na osiagniecie rekordu predkosci 388 km/h ustanowionego w 2005 roku.

          Ahh ta tandetna, amerykanska motoryzacja... Nie ma to jak powtarzac glupie mity.

          Skomentuj


            Odnośnie silnika bez uszczelek, to jeśli dobrze pamiętam to Bugatti TYP 35 również nie posiadał ŻADNEJ uszczelki w silniku. Z tą małą różnicą że Bugatti zostało wyprodukowane w 1924 roku :)
            Arcam CD17 + Denon TU580RD + I-amp + W18E001 + T25CF002
            Grado SR125i

            Skomentuj


              Fajnie sie czyta basnie o mercedesie i jego trwalosci. Oczywiscie w kazdej basni jest ziarnko prawdy, szkoda tylko ze tak fenomenalni inzynierowie mercedesa do dzis nie potrafia uporac sie problemem niejakiego rudzielca, ktory od dziesiecioleci dziesiatkuje te niemieckie cuda z celownikiem na masce. Z ta jakoscia mechaniczna tez mozna polemizowac. Dane mi jest obracac sie w towarzystwie ludzi, ktorzy pracuja za kolem popularnych busow, glownie mercedesow i naprawde truudno z szczerym sercem powiedziec, ze te auta sie nie psuja i sa swietnie wykonane.
              Nie ma idealnych samochodow, kazda marka wypuscila jakies gnioty i kazda w jakis sposob zasluzyla sie dla motoryzacji.

              Skomentuj


                Pogromca mitow Znajdz mi auto które nie rdzewieje No dobrze De lorean ale to i tak wyjatek,Jak nie bedziesz szanował samochodu to on nie bedzie ci sie dobrym odwdzieczał...
                A ja znam ludzi którzy nie woskója podwozia a w zime auto stoi pod blokiem i nawet nie zajada na myjnie na woskowanie podwozia i co?
                W123 To nie jest czasami jedno z najtrwalszych aut jakie zostały zbudowane? to samo z W124 i W201 wiekszosc z nich ma przejechane ponad 600tys a nawet 800tyś nie sa szanowane a jezdza wiekszość passatów golfów czy chevroletów by sie dawno rozpadła po 20latach stania dzien w dzien na dworze.

                Skomentuj


                  Niestety, Mercedes od modelu W202 czyli C-klasa ['93r.] robili gnioty, następnym była E-klasa W210
                  Do wcześniejszych modeli ciężko się przyczepić, przynajmniej w autach osobowych.
                  low-END

                  Skomentuj


                    Znajdz mi zgnitego Citroena Xantie, jak znajdziesz to tylko po wypadku.

                    ---------- Post dodany o 20:45 ---------- Poprzedni post o 20:40 ----------

                    http://www.youtube.com/watch?v=v-T425L85uQ cud merc :)

                    Skomentuj


                      wojtus Już wiesz dlaczego sie mówi że W124 to osatni dobry mercedes?
                      Chociaż moim zdaniem mercedesy skonczyły sie na W140:)
                      Pogromca mitow Może dlatego że miała podwójny ocynk?
                      Jak wieszkosć francuskich samochodów oprócz renaut sa dobrze zabezpieczone antykorozyjnie.
                      Poza tym nie sadzisz ze ten mercedes którego pokazałeś był zalany?
                      A poza tym to E klasa która gnije jak cholera...

                      Skomentuj


                        W201 ma 18-29lat, W124 16-26lat, a Ty oczekujesz że przez 20 lat rudy nie ruszy auta? :)

                        BTW ja również nie widziałem rudego na niebitym Audi czy Mercedesie. Ale te auta mają min. 400-500kkm przelotu, ciężko trafić na nieuszkodzoną powłokę lakierniczą.

                        ---------- Post dodany o 20:58 ---------- Poprzedni post o 20:52 ----------

                        Hahah! Ten film robi furorę!
                        Tylko morał z niego jest jeden - spadł lewy przedni lub przedni i tylny przewód odprowadzający wodę z rynienki szyberdachu. Właściciel przez spory czas siedział w bagnie - dziwne że tego nie czuł.

                        ---------- Post dodany o 21:01 ---------- Poprzedni post o 20:58 ----------

                        Marios221, W140 to również udany model, został jeszcze zaprojektowany w dobrych czasach, czyli koniec lat 80 i wypuszczony na rynek w '91r.
                        low-END

                        Skomentuj


                          Ten film to tak na zarty, ale napisze taka krotka historyjke. Czesto jezdze do niemiec, mam tam rodzine. Rozmawialem ze znajomym niemcem, ktory sam hadluje autami. Kupil jakis czas temu e klase na gwarancji. Zaczela gnic tylna klapa i nadkola. Pojechal do serwisu reklamowac auto. Serwis przyjal samochod ale bardzo, bardzo prosili, aby o tej naprawie nikomu i nigdzie nie wspominac. Auto dostalo nowa klape i naprawione blotniki. Po tym zostalo sprzedane dalej i milosc z mercedesem zakonczyla sie tak szybko jak zaczela.
                          Gnijace merce to niestety plaga, czy komus sie to podoba czy nie.

                          Skomentuj


                            Ale jak to w końcu jest, rozmawiamy o prawdziwych czy o plastikowych mercedesach?
                            Bo na każdy model od W202/W210/W220 nie przeznaczył bym ani jednej złotówki, gnioty i tyle w temacie.

                            Rok temu zjeździłem niemcownie w poszukiwaniu S202 w 220CDI dla ojca - nie było auta bez widocznej rdzy! Kupiliśmy Volvo V40.


                            Poleci ktoś teraz auto do 20 000 zł, najlepiej w kombi, w dieslu, by nie gniło i zrobiło 400kkm bez awarii ?
                            low-END

                            Skomentuj


                              Pogromca mitow Teraz taka blache robia ja widzialem setki C126 które nie byly bite miały +22lata i zero rdzy niektóre tez przy przebiegach kilkuset tysiecy ale wiekszosc bardzo szanowanych.
                              Pare gniło bo były bite i mialy zakładane nie ocynkowane błotniki.
                              wojtus Jezdziłeś kiedyś w pełni sprawnym W140?
                              Projekt za miliard dolarów i automatyczne domykanie wszystkich drzwi to tylko niektóre bajery automatycznie utwardzane zawieszenie czujniki ruchu w szybach"Żeby łapki nie przytrzasło"
                              Auto jest cudowne ale drogie w serwisach pali +25L i kosztuje 40tyś zł:)
                              Zamieszczone przez wojtus Zobacz posta
                              Bo na model W220 nie przeznaczył bym ani jednej złotówki, gnioty i tyle w temacie.
                              Bład...


                              Za 20tyś szukaj Volvo V70 to po lifcie i silnik 2.4Comon rail 163konie z manualnem bo automaty sa beznadziejne 300tyś i do wymiany.
                              Najlepszy jest 2.4benz 170 koni mało pali i jest praktycznie bez awaryjny każdy kto zna sie na volvo albo miał je u siebie w servisie ci to powie
                              Last edited by Marios221; 19.09.2011, 21:32.

                              Skomentuj


                                Mam takiego farta, że od czasu mam możliwość polatania 500sel i sl320.

                                No i da się kupić w połowie podanej ceny, ale to wymaga czasu. A pali, tyle ile się wleje!
                                low-END

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                  Dane mi jest obracac sie w towarzystwie ludzi, ktorzy pracuja za kolem popularnych busow, glownie mercedesow i naprawde truudno z szczerym sercem powiedziec, ze te auta sie nie psuja i sa swietnie wykonane.
                                  Nie ma idealnych samochodow, kazda marka wypuscila jakies gnioty i kazda w jakis sposob zasluzyla sie dla motoryzacji.
                                  u kolegi na bazie w DHLu jest pewien sprinter ktory ma juz duzo przejechane...
                                  jest glosny, powolny, kopci ale jedzie i jedzie i jedzie...
                                  a to tylko dlatego ze oryginalny silnik jaki juz sie dawno skonczyl zostal wymieniony na uzywke od "kaczki"

                                  Zamieszczone przez Marios221 Zobacz posta
                                  wojtus Już wiesz dlaczego sie mówi że W124 to osatni dobry mercedes?
                                  Chociaż moim zdaniem mercedesy skonczyły sie na W140
                                  przeciez to ta sama generacja
                                  szkoda tylko ze W140 ma tak nieproporcjonalna bryle :???:

                                  Skomentuj


                                    Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
                                    szkoda tylko ze W140 ma tak nieproporcjonalna bryle
                                    Nie każdemu się podoba, to fakt.

                                    W pakiecie Wald:

                                    Ale czy nieproporcjonalna? Ciężka, to na pewno :)
                                    low-END

                                    Skomentuj


                                      Apropo sprinterów 1gen. Znajomy ma trzy, najechane po ponad 600 tysięcy i poza tym że gnije im się dość mocno to ogólnie nic się nie dzieje, silniki nie do zajechania.

                                      Skomentuj


                                        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                        Gnijace merce to niestety plaga, czy komus sie to podoba czy nie.
                                        jak ktoś nie wierzy to wystarczy obejrzeć Vito
                                        Juz mi sie nie chce...

                                        Skomentuj


                                          Mimo wszystko jak się wsiada do mercedesa to czujesz że to auto inne niż reszta. A się pochwale przy okazji czym miałem okazje się przejechać (całe 15 sekund )



                                          Tyle że w cywilnej czerwonej wersji.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X