Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Pawel S., sam PASEK tyle kosztuje?? czy z robocizną?

    Skomentuj


      pasek + rolki + napinacz http://www.allegro.pl/item593440653_...ectra_1_6.html
      wymienia sie ZAWSZE KOMPLET :!:

      jak kolega ma wlasna dzialalnosc to ma napewno taniej

      [ Dodano: 2009-04-18, 15:28 ]
      http://www.allegro.pl/item613863581_...tra_od_ss.html jak widac sam pasek jest duzo tanszy

      Skomentuj


        OK, właśnie tak myślałem, że sam pasek to jest przecież pasek .. Ale w corsie "poszedł cały rozrząd" więc pewnie trza wymienić komplet .. No dzisiaj pod wieczór auto ma być gotowe, ciekawe ile mechanik zawoła.

        A właśnie, jeszcze pytanko. Mogę od mechanika zarządać jakiś faktur, rachunków, albo chociaż spisu co ile kosztowało? Bo przeważnie nigdy nie wie się, co mechanik rzeczywiście wkłada do samochodu ..

        Skomentuj


          cudny90, oczywiście że możesz i nawet bym polecał to zrobić. Sam pracuje w firmie połączonej ze stacją diagnostyczną (ale drobne naprawy i takie tam też wykonują) i wiem jakie wałki potrafią robić.

          Skomentuj


            Cudny, a jaki masz silnik w tej corsie?

            Zamieszczone przez cudny90
            Ale w corsie "poszedł cały rozrząd" więc pewnie trza wymienić komplet
            Masz na myśli, że stary rozrząd się skończył? Jeśli tak, to może wyjść to drożej

            Skomentuj


              Właśnie przywiozłem auto od mechanika :] Okazało się, że paska nie musiał wymieniać, tylko tam coś wyregulowął, naciągnął czy coś tam jeszcze, no i świece i łożysko, zawołał 300zł ... Szczerze powiedział, że 120zł na tym aucie zarobił ..

              Ja z mechanikiem nie gadałem, ojciec gadał i tyle mi powiedział :P

              Skomentuj


                cudny90, to swiezo kupiony samochod? jak tak to ZAWSZE wymienia sie pasek rozrzadu. dlaczego? a no dlatego ze nie wiesz ile tak naprawde ma przebiegu a jak taki drobiazg pojdzie to masz 3kPLN w plecy za remont silnika :P

                a co do rachunkow - kazdy wystawi ci cos takiego. tylko ze jak to bywa w praktyce, rachunek to rachunek a on moze miec malo wspolnego z rzeczywistoscia.
                kolega np wystawia rachunek na naprawe silnika mimo ze robi ci blacharke. dlaczego? a no dlatego ze nie ma komory lakierniczej i oficjalnie nie moze malowac...

                Skomentuj


                  Pawel S., nie, ten samochód dostał mój ojciec od swojej siostry, bo ta zmieniła sobie "jeżdżenie" na audi a3 :P Ma on swoje lata, jak każda taka corsa :P ale jest w wyśmienitym stanie, ona jeździła tylko nim do pracy ( lekarka, te sprawy :P ) a miała je od nowości, w dodatku w niemczech ( lepsze drogi ) a ostatnio nie chciało po prostu zapalić, więc poszło do mechanika :] na szczęście wszystko się dobrze skończyło, mechanik powiedział, że paska nie trza jeszcze wymieniać. A ojciec to auto ma już jakieś 3-4 lata, a kierowcą też jest tylko raczej takim niedzielnym :P

                  Skomentuj


                    Jeśli pod maską nie masz 1.6 8V to wolałbym ten pasek dla świętego spokoju wymienić. Koszt niewielki, a straty mogą być znacznie większe.

                    Tylko 1.6 8V jest silnikiem niekolizyjnym, pozostałe silniki(tym bardziej 16V i diesle) są silnikami kolizyjnymi i w momencie gdy pęknie pasek, prawdopodobieństwo spotkania się zaworów z tłokami jest bardzo duże

                    Skomentuj


                      Zamieszczone przez cursor
                      w momencie gdy pęknie pasek, prawdopodobieństwo spotkania się zaworów z tłokami jest bardzo duże
                      PEWNE!
                      a pozniej masz w kolekcji powykrzywiane zawory, krzywe walki oraz w dogodnych warunkach blok z dziurami :mrgreen:

                      Skomentuj


                        Jutro sprawdzę jaki to silnik i pogadam ze starszym

                        A Panowie skoro Wy tak się znacie to jeszcze wytłumaczcie mi, jakie są konsekwencje pęknięcia uszczelki pod głowicą .. w obojętnie jakim aucie

                        A powiedzcie mi jeszcze co steruje zaworami? One są z rozrządem połączone też? Dobra już wiem Wałek rozrządu :) A w takiej corsie ile jest zaworów na cylinder? po 2? czyli w sumie 4 na cylinder?

                        Skomentuj


                          cudny90 u mnie był brak kompresji auto nie paliło jak powinno, łapało chyba na 2-3 garnki. nie było mocy, kopciło dławiło sie ogólnie nie jechało:)

                          Skomentuj


                            Zamieszczone przez cudny90
                            A powiedzcie mi jeszcze co steruje zaworami? One są z rozrządem połączone też? Dobra już wiem Wałek rozrządu A w takiej corsie ile jest zaworów na cylinder? po 2? czyli w sumie 4 na cylinder?
                            pasek lub lancuch napedza walek rozrzadu. walek poprzez krzywki popycha zawory (lub posrednio przez laski + dzwigielnki w silnikach z walkiem w bloku)

                            ilosc zaworow na cylinder rozni sie w zaleznosci od silnika - sprawdz jaki masz

                            Zamieszczone przez cudny90
                            jakie są konsekwencje pęknięcia uszczelki pod głowicą .. w obojętnie jakim aucie
                            uszczelka ta laczy glowice z blokiem
                            czyli w przypadku jej braku moze byc tak jak pisal dj_zibi, czyli brak kompresji.
                            uszczelka ta rowniez oddziela kanaly z chlodziwem. jak plyn dostanie sie do komory spalania to tez zmniejsza moc oraz zanieczyszcza olej (widac po kolorze - tzw "kawa z mlekiem")
                            w skrajnych przypadkach moga tez spaliny wydostawac sie na laczeniu
                            oczywiscie uszczelka moze byc zerwana tylko w pewnym miejscu, i np wtedy masz przedmuchy miedzy 2 cylindrami itp itd

                            Skomentuj


                              Silniki 8V mają 2 zawory na cylinder(jeden ssący i jeden wydechowy), silniki 16V mają 4 zawory na cylinder(2 ssące i 2 wydechowe).

                              Zamieszczone przez Pawel S.
                              a pozniej masz w kolekcji powykrzywiane zawory, krzywe walki oraz w dogodnych warunkach blok z dziurami
                              Może nie aż tak tragicznie.
                              Większość przypadków(jeśli chodzi o opla, a tą marką się interesuje, sam jeżdże kadettem :P ) to były pokrzywione zawory i ew. odbite zawory w tłokach. Wałkom i blokowi nic nie było, ale zawory i tłoki były do wymiany.

                              [ Dodano: 2009-04-19, 10:36 ]
                              Zamieszczone przez Pawel S.
                              czyli w przypadku jej braku moze byc tak jak pisal dj_zibi, czyli brak kompresji.
                              uszczelka ta rowniez oddziela kanaly z chlodziwem. jak plyn dostanie sie do komory spalania to tez zmniejsza moc oraz zanieczyszcza olej (widac po kolorze - tzw "kawa z mlekiem")
                              w skrajnych przypadkach moga tez spaliny wydostawac sie na laczeniu
                              oczywiscie uszczelka moze byc zerwana tylko w pewnym miejscu, i np wtedy masz przedmuchy miedzy 2 cylindrami itp itd
                              Do tego dodaj jeszcze możliwy olej w układzie chłodzenie(widoczne oczka jak w rosole). Olej ma więszke ciśnienie, niż w układzie chłodzenia, więc wymieszanie się w przypadku przepalenia uszczelki jest bardzo prawdopodobne.


                              Wrzuć fotę silnika, to Ci powiem co to za motor

                              Skomentuj


                                Super, już wszystko wiem Dzięki Panowie, muszę się podszkolić trochę odnośnie samochodów więc pytam.

                                A jeśli chodzi o nazwy 8V 16V te liczby o czymś świadczą? Czy to tylko nazwa?

                                Wałek rozrządu jest w górnej części silnika no nie? Tak jak zawory ... Zawory są w głowicy, to i wałek gdzieś tam jest, prawda?

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez cudny90
                                  A jeśli chodzi o nazwy 8V 16V te liczby o czymś świadczą?
                                  8V to silniki ośmio-zaworowe(czyli w silniku jest łącznie 8 zaworów
                                  16V to analogicznie szesnasto-zaworowe

                                  Zamieszczone przez cudny90
                                  Wałek rozrządu jest w górnej części silnika no nie? Tak jak
                                  zawory ... Zawory są w głowicy, to i wałek gdzieś tam jest, prawda?
                                  Nie zawsze.
                                  W przypadku silników OHC i DOHC wałek jest nad głowicą(Over Head Camshaft - wałek nad głowicą), DOHC oznacza 2 wałki nad głowicą.
                                  W przypadku starszych modeli opla, były jeszcze silniki OHV(Over Head Valves - zawory nad głowicą) z wałkiem umieszczonym w bloku.
                                  I silniki CIH(Camshaft in Head - wałek w głowicy) z wałkiem umieszczonym z boku głowicy głowicy. Silniki te były montowane w starszych tylnonapędowych oplach(takich jak stare kadetty, ascona A i B, manta, rekord, senator i omega A).

                                  W twojej corsie będziesz mieć silnik OHC lub DOHC zależnie od ilości zaworów(oplowskie DOHC to silniki 16sto zaworowe)

                                  Skomentuj


                                    Zamieszczone przez cursor
                                    Może nie aż tak tragicznie.
                                    no z walkiem przegialem. ale kolega z silnika z vectry 1,6 ma teraz fajny stolik - takie wielkie dziury po tlokach z boku :mrgreen:

                                    Zamieszczone przez cursor
                                    I silniki CIH(Camshaft in Head - wałek w głowicy) z wałkiem umieszczonym z boku głowicy głowicy. Silniki te były montowane w starszych tylnonapędowych oplach(takich jak stare kadetty, ascona A i B, manta, rekord, senator i omega A).
                                    oooo tego nie wiedzialem

                                    cursor, a to moze znasz przyklad pojazdu/silnika gdzie jest/byl zastosowany WAŁEK KRÓLEWSKI :?:

                                    Skomentuj


                                      OK, zrobiłem zdjęcia silnika:



                                      Powiedzcie mi wszystko co wiecie o tym silniku No i gdzie tam jest wałek? W tej samiuśkiej górnej pokrywie z żółtą zakrętką? A pod tą pokrywą jest głowica przykręcona śrubami nad świecami? xD

                                      Skomentuj


                                        Zamieszczone przez Pawel S.
                                        cursor, a to moze znasz przyklad pojazdu/silnika gdzie jest/byl zastosowany WAŁEK KRÓLEWSKI
                                        Nigdy nie szukałem konktetnych silników z rozrządem królewskim. Wiem tylko co to jest za rozwiązanie. Szkoda, że bardzo rzadko stosowane.

                                        Zamieszczone przez cudny90
                                        Powiedzcie mi wszystko co wiecie o tym silniku
                                        Silnik to albo x12sz albo x14sz(wyglądają z zewnątrz praktycznie tak samo), stawiam na ten pierwszy(na klapie masz może 1.2 z zielonym "i"? :P )

                                        Zamieszczone przez cudny90
                                        No i gdzie tam jest wałek?
                                        Wałek jest pod tą pokrywką. Obudowa wałka jest przykręcona od góry razem z głowicą
                                        Element między pokrywą(tą z żółtym korkiem) i głowicą to obudowa wałka rozrządu.

                                        [ Dodano: 2009-04-19, 13:42 ]
                                        oooo tego nie wiedzialem
                                        Dodam, że głowica była żeliwna.
                                        Największy tego typu motor to 3.0 12V montowane w senatorach A i B, i omedze A. Zależnie od konstrukcji i sterownika miał różne oznaczenia(w senatorach A np. 30E, w senatorach B i omedze A były to już c30ne i 30le)

                                        Skomentuj


                                          A nie C14NZ? Raczej napewno. Ja mam X14Sz i wyglada http://www.corsa.ja.pl/img/x14sz.jpg

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...