Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zamieszczone przez cursor
    Nigdy nie szukałem konktetnych silników z rozrządem królewskim. Wiem tylko co to jest za rozwiązanie. Szkoda, że bardzo rzadko stosowane
    no wlasnie nikt mi nie potrafi podac przykladu :sad:

    Skomentuj


      No Paweł, byś się wstydził... Minuta w google i masz: Ford Granada z silnikiem 2.3 :twisted:

      Skomentuj


        Zamieszczone przez Pawel S.
        no wlasnie nikt mi nie potrafi podac przykladu
        Masz bana na google? :mrgreen:
        http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt...&c=0&f=20&nt=1

        Zamieszczone przez pegelmesser
        A nie C14NZ?
        Nie. C14NZ i C12NZ nie miały EGR'u, a na fotce, którą wrzucił cudny jest widoczny egr i w dodatku elektryczny, więc na pewno jest to X1xSZ.
        Zamieszczone przez pegelmesser
        Wiem jak wygląda x14sz, miałem okazje pomagać przy swapie takiego na c20xe z calibry. :wink:
        Dlatego też stawiam na x12sz(stąd pytanie o 1.2 z zielonym "i" na klapie)

        Skomentuj


          Kiedyś domena sportowych aut, np. Merca SS38,
          za google.

          Kolega szybszy byl ;p

          Skomentuj


            Zamieszczone przez cursor
            więc na pewno jest to X1xSZ.
            Czyzby aby napewno? http://www.corsa.ja.pl/zdjB.php

            Skomentuj


              Zamieszczone przez melisław
              No Paweł, byś się wstydził... Minuta w google i masz: Ford Granada z silnikiem 2.3
              a no nawet nie pomyslalem... :roll:
              ale granade widzialem tylko raz :P no i w dodatku nie wiem z jakim silnikiem
              Zamieszczone przez chico
              Cytat
              Kiedyś domena sportowych aut, np. Merca SS38,
              :lol: wiesz z ktorego roku to merc? tego merca projektowal sam ferdynand porsche zanim zalozyl wlasna firme :P

              Skomentuj


                Zamieszczone przez Pawel S.
                tego merca projektowal sam ferdynand porsche
                Myslalem ze Kiepski Ferdek...
                SS38, chyba specjalnie dla SS robiony.
                Słyalem ze iemcy planuja stworzenie komunikatora internetowe cos na kształt naszego GG, miałby sie nazywać Sprechen Sprechen, w skrócie własnie SS.
                [wygasnie]

                Skomentuj


                  Zamieszczone przez pegelmesser
                  Zamierzasz się ze mną kłócić? :wink:

                  Żeby nie być gołosłownym

                  Najważniejsze różnice widoczne z zewnątrz pomiędzy X1xSZ i C1xNZ:
                  X1xSZ mają DIS, a C1xNZ zwykłą kopułkę
                  X1xSz informacje o obrotach pobierają z czujnika wału(na kole pasowym są zęby), a C1xNZ pobierają sygnał z czujnika wałka
                  X1xSZ mają elektryczny EGR, a C1xNZ nie mają go wcale.


                  P.S. Jak myślisz, jaki problem załóżyć nakładkę na wtrysk i rurę dolotu z C1xNZ do X1xSZ? :razz: :mrgreen:

                  [ Dodano: 2009-04-20, 07:30 ]
                  Cudny, może odczytasz oznaczenie silnika, będzie prościej :P
                  Oznaczenie znajdziesz na stopce pod głowicą od strony DIS'u.

                  Skomentuj


                    Silnik, którego fotki dałem to 8V, 2 zawory na cylinder, czyli 4 cylindry?

                    I ma elektroniczny wtrysk .. Tyle się dowiedziałem - to nie moje auto :)

                    Ahh zapomniałem znowu popatrzeć na "i" na klapie, ale chyba ma ...


                    Jeszcze mam pytanie, na każdy cylinder przypada jedna świeca, a ona jest umieszczona nad tłokiem? Czyli na samym czubku cylindra?( tak jak w komarkach :P ) Czy gdzieś z boku? Bo jeśli na czubku to tłoki w aucie nie pracują pionowo tylko pod skosem?

                    Skomentuj


                      Zamieszczone przez cudny90
                      Jeszcze mam pytanie, na każdy cylinder przypada jedna świeca, a ona jest umieszczona nad tłokiem?
                      Swieca jest tam gdzie kable wyskoiego napiecia wyjmujesz kabel i masz swiece
                      Cylindrow jest tyce co swiec czyli 4
                      Tłoki musza byc pod jakims katem nigdy nie spotkałem sie zeby tłok był pionowo

                      Skomentuj


                        Swieca jest tam gdzie kable wyskoiego napiecia wyjmujesz kabel i masz swiece
                        To wiem :P Dobra, już rozumiem.

                        [ Dodano: 2009-04-20, 16:55 ]
                        Jest zielone i na klapie :) silnik 1.2i :mrgreen:

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez ciora
                          Tłoki musza byc pod jakims katem nigdy nie spotkałem sie zeby tłok był pionowo
                          A dlaczego muszą być pionowo?
                          Opel ma praktycznie w pionie i silnik pracuje jak należy.

                          Zamieszczone przez cudny90
                          Jeszcze mam pytanie, na każdy cylinder przypada jedna świeca, a ona jest umieszczona nad tłokiem? Czyli na samym czubku cylindra?( tak jak w komarkach ) Czy gdzieś z boku? Bo jeśli na czubku to tłoki w aucie nie pracują pionowo tylko pod skosem?
                          Świeca jest pod skosem, z racji tylko 2 zaworów. W silnikach 16V, gdzie są 4 zawory na cylider świeca jest na samym czubku, pomiędzy zaworami ssącymi i wydechowymi.
                          Zawory w oplowskich 8V są praktycznie pionowo, stąd nie ma miejsca na świece. W silnikach 16V zawory są pod kątem.

                          Zamieszczone przez cudny90
                          I ma elektroniczny wtrysk
                          Opel nie stosował mechanicznego wtrysku jak vw/audi czy mercedes :wink:

                          Zamieszczone przez cudny90
                          Jest zielone i na klapie silnik 1.2i
                          Czyli jest to X12SZ tak jak myślałem :-P

                          Zamieszczone przez Pawel S.
                          PEWNE!
                          a pozniej masz w kolekcji powykrzywiane zawory, krzywe walki oraz w dogodnych warunkach blok z dziurami
                          A teraz coś na udowodnienie, że co drugi gupi ma szczęście :mrgreen:
                          Kumpel ma corsę C 1.7DTI. Ostatnio strzelił mu pasek jak się dowiedziałem po 90tys. km(opel zaleca wymianę przy 60 z tego co pamiętam). Najśmieszniejsze jest to, że zaworom nic nie ma. Po zdjęciu głowicy okazało się, że zawory są całe, tłoki też. Mechanik założył z powrotem głowicę, założył nowy rozrząd i corsa śmiga dalej.

                          Skomentuj


                            Zamieszczone przez ciora
                            Tłoki musza byc pod jakims katem nigdy nie spotkałem sie zeby tłok był pionowo
                            Zamieszczone przez cursor
                            A dlaczego muszą być pionowo?
                            raczej pytanie dlaczego musza byc pod katem? :P
                            nie musza byc pod katem i bywaja albo pionowo, albo pod lekkim katem albo kompletnie lezaco
                            to zalezy od konstrukcji silnika oraz sposobu jego mocowania.
                            ale jak silnik jest przeznaczony do pracy w pionie to nie radze go klasc w poziomie :P

                            Zamieszczone przez cursor
                            Kumpel ma corsę C 1.7DTI. Ostatnio strzelił mu pasek jak się dowiedziałem po 90tys. km(opel zaleca wymianę przy 60 z tego co pamiętam). Najśmieszniejsze jest to, że zaworom nic nie ma. Po zdjęciu głowicy okazało się, że zawory są całe, tłoki też. Mechanik założył z powrotem głowicę, założył nowy rozrząd i corsa śmiga dalej.
                            brawo

                            Skomentuj


                              Jedyne co zauwarzyłem odnosnie kat połozenia tłokow ze jak jest wiekszy silnik to tłoki sa bardziej połozone. Jak miałem omege V6 2.5 to były pod 60-70 stopni ale to moze ze wzgledu na konstrukcje ukałdu V. I jeszcze rada dla wszystkich nie polecam przerabiac na gaz silnikow w układzie V po poł roku siada silnik jak chce sie miec fajny silnik to trzeba sie liczyc z kosztami jego utrzymania

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez ciora
                                I jeszcze rada dla wszystkich nie polecam przerabiac na gaz silnikow w układzie V po poł roku siada silnik
                                tutaj uklad cylindrow niema nic wspolnego
                                to zalezy od konstrukcji silnika i sposobu jego zasilania.
                                jedne sa na to wrazliwe inne nie.
                                o ile sie nie myle to laguna mk1 1,8L byla pierwszym udokumentowanym przypadkiem negatywnego wplywu instalacji gazowej na silnik...

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez cursor
                                  Czyli jest to X12SZ tak jak myślałem :-P
                                  X12Sz wygląda tak: http://www.corsa.ja.pl/img/x12sz.jpg a ten twoj ze zdjeca to jakies dziwadło .

                                  Skomentuj


                                    Zamieszczone przez pegelmesser
                                    X12Sz wygląda tak: http://www.corsa.ja.pl/img/x12sz.jpg a ten twoj ze zdjeca to jakies dziwadło .
                                    Może kolega odczyta numery z bloku i sam się przekonasz? :razz:

                                    Cudny, jaki rocznik jest tej corsy? Może 95 lub 96(ew. wczesny 97)?

                                    [ Dodano: 2009-04-21, 00:59 ]
                                    Zamieszczone przez ciora
                                    Jak miałem omege V6 2.5 to były pod 60-70 stopni ale to moze ze wzgledu na konstrukcje ukałdu V
                                    VR6 z VW ma tłoki pod kątem 15*, ferrari w swoich silnikach stosuje rozwartość 90*.

                                    Przykładem tłoków pod kątem są np. starsze audi, gdzie silnik był montowany lekko pod kątem.

                                    Jeśli chodzi o poziome położenie to aktualnie to domena 2 marek porsche i subaru z silnikami typu boxer :mrgreen:

                                    Zamieszczone przez ciora
                                    I jeszcze rada dla wszystkich nie polecam przerabiac na gaz silnikow w układzie V po poł roku siada silnik jak chce sie miec fajny silnik to trzeba sie liczyc z kosztami jego utrzymania
                                    Znajomy ma omegę kombi 2.5 V6 na sekwencji. Często ciągnie jeszcze za sobą przyczepkę(handluje na targu). Silnik ma już zrobione ok. 80tys. na gazie, łącznie ponad 300. Zużycie oleju to niecały litr między wymianami, a więc w normie. Z silnikiem nie ma żadnych problemów(poza standardowym - pocenie się)

                                    [ Dodano: 2009-04-21, 01:00 ]
                                    Zamieszczone przez Pawel S.
                                    raczej pytanie dlaczego musza byc pod katem?
                                    Przejęzyczenie :razz:

                                    Skomentuj


                                      Zamieszczone przez cursor
                                      Jeśli chodzi o poziome położenie to aktualnie to domena 2 marek porsche i subaru z silnikami typu boxer
                                      boxery uzywa jeszcze BMW i honda w motocyklach.
                                      stosowala tez calkiem niedawno alfa...
                                      no i ze silnik lezy to wcale nie znaczy ze to bokser :P przyklad? fiacik 126P BIS :P

                                      Skomentuj


                                        Zamieszczone przez cursor
                                        Znajomy ma omegę kombi 2.5 V6 na sekwencji. Często ciągnie jeszcze za sobą przyczepkę(handluje na targu). Silnik ma już zrobione ok. 80tys. na gazie, łącznie ponad 300
                                        Moja omega czesto jezdziła do niemiec, holandi, srednio co miesiac z laweta to silnik juz ledwo co chodził. Rano były problemy z odpaleniem na zimnym silniku nie chciał palic Dobrze ze go wogule kupił chyba za 3tys PLN poszła. A wyposarzenie było bardzo dobre skora automat, navi itd
                                        Teraz mam C5 vectre i t4 na zadnego nie narzekam Jak ktos chce to C5 do sprzedamia :mrgreen:
                                        Zamieszczone przez Pawel S.
                                        subaru z silnikami typu boxer
                                        Subaru w kazdym modelu matuje boxery to znak rozpoznawczy tej marki nawet od 2009 w dieselach

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez ciora
                                          I jeszcze rada dla wszystkich nie polecam przerabiac na gaz silnikow w układzie V po poł roku siada silnik jak chce sie miec fajny silnik to trzeba sie liczyc z kosztami jego utrzymania
                                          Bzdura, udowodnij mi ze silnik Ci padl bo byl zasilany gazem. Nie powinienes tak mowic bo prawdopodobnie miales zle wyregulowana lub zle dobrana instalacje i dlatego takie problemy.
                                          Pozdrawiam!!!

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X