Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Mówiłem o benzynie bo takową posiadam. W benzynce też jest zawór regulujący ciśnienie doładowania. Musi być inaczej bardzo źle by to się skończyło, zarówno dla turbiny jak i silnika.

    Skomentuj


      Zamieszczone przez chico
      Przepustnica to w benzynie raczej. W dieslu z tego co wiem nie ma przepustnicy? Wiadomo sa zawory regulacji cisnienia doladowania ale to nie przepustnice..
      przepustnica jest w systemie zasilania silnika i nie ma znaczenia czy jest slnik wyposazony w turbo czy nie - przepustnica jest zawsze
      przyjmuje rozne formy ale jest :P

      Zamieszczone przez Kudłaty
      W benzynce też jest zawór regulujący ciśnienie doładowania. Musi być inaczej bardzo źle by to się skończyło, zarówno dla turbiny jak i silnika.
      chodzi ci o zawor upustowy?
      bo jako takiego do regulacji nie ma. reguluje sie doladowanie sterowaniem spalin

      Skomentuj


        Wiadomo :) W kazdym silniku z doladowaniem musi byc. A ze tak spytam czym smigasz:)?

        [ Dodano: 2009-06-18, 17:56 ]
        Zamieszczone przez Pawel S.
        bo jako takiego do regulacji nie ma. reguluje sie doladowanie sterowaniem spalin
        Mylisz sie Pawel. Jest zawor recyrkulacji spalin(EGR) i jest zawor cisnienia doladowania(N75 - fachowo nazywany "przetwornikiem cisnienia"). Jest to zawor sterowania cisnienia. Ma on za zadanie sterowanie gruszka przy turbinie, ktora z kolei poprzez sztange uchyla klapke upustowa w turbinie dzieki czemu spaliny omijaja wirnik.

        Sam jestem na etapie szukania powodu dlaczego mam lekkie niedoladowanie. Turbinka mi nieco za malo dmucha. Podejrzenie jest wlasnie na zawor N75 lub na nieszczelnosc w dolocie. Po sesji trzeba sie zajac tym na powaznie..

        Skomentuj


          Pawel S., nie zawór upustowy (fabryczny DV, lub nie fabryczny Bov) także jest w każdym aucie. Ma za zadanie upuścić nadmiar ciśnienia, aby niedopuścić do przeładowania i rozpręża układ dolotowy w momencie zamknięcia przepustnicy (po to aby nie uszkodzić układu dolotowego/przepustnicy) i jest on sterowany podciśnieniem które jest ciągnięte najczęściej od koletkora dolotwego.
          Zawór sterujący doładowaniem tak jak napisał chico jest między innymi połączony z "WG" - wastegate`m, który steruje "klapką" kierującą spaliny albo na turbine, albo na wydech. Może być mechaniczny (popularne MBC) albo fabrycznie często stosowany selenoid sterowany komputerem w zależności od tego jakie mamy mapy.
          Ja jeżdże volvo 850 T5R
          chico, sprawdź szczelność dolotu przedewszystkim łącznie właśnie ze stanem DV`a (zawór upustowy) po kilku latach membrana parcieje i wygląda jak sito. Sprawdź też stan wężyków podciśnienia (te wszystkie cienkie) też parcieją, albo się wulkanizują. Warto rozejżeć się za silikonowymi zamiennikami SAMCO ja w takie zainwestowałem i są super. Najczęstrze objawy uszkodzonego regulatora to raz brak doładowania, raz jeździ normalnie. Rzadko jest tak, że przez regulator turbina nie doładowuje. Najczęściej w takich wypadkach raz działa raz nie.

          Skomentuj


            Dzieki Kudłaty, sprawdzilem juz kiedys pobieznie dolot i nieszczelnosci nie stwierdzilem. Podociagalem opaski i powtornie wykonalem logi grupy 011 pokazujace prace turbiny. Mowimy o mojej a4 1.9TDI(1Z) zeby byla jasnosc :)

            Jak pisalem wyzej po sesji zajme sie wymiana podejrzanych lacznikow i podmiana zaworu, ktory steruje cisnieniem. Jak to nie pomoze to bedzie trzeba sprobowac podregulowac sztange tj. skrocic ja juz przy samej turbinie. Generalnie gdyby nie to, ze na logach mi wyszlo niedoladowanie to pewnie bym sie nie pokapowal. Pierwszy moj diesel wiec dopiero sie ucze ; )

            Skomentuj


              Dolot najłatwiej sprawdzić pompując powietrze do niego do ok 1.5 bar. przy przepustnicy zaślepiasz. Przyu turbinie zdejmujesz rure i podłączasz kompresor przez odpowiednią redukcje i pompujesz. Jak są jakieś nieszczelności odrazu słychać. Doładowanie też łatwo sprawdzić. Podłączasz manometr (najlepiej wykorzystać do tego przewód od DV`a, wpiąć się w niego trójnikiem, wtedy odrazu widać czy DV jest sprawny (jeśli jest wysokie podciśnienie to albo membranke już szlak trafił albo motor kaput). Dziwi mnie, że w obecnych samochodach wyposażonych w turbosprężarke fabrycznie nie ma jakiegokolwiek wskaźnika doładowania. U siebie mam fabrycznie zamontowany i jak coś jest nie tak to odrazu widać jak na dłoni.

              Skomentuj


                Zamieszczone przez chico
                Jest zawor recyrkulacji spalin(EGR)
                no tak - ale on nie reguluje za bardzo cisnienie doladowania

                Zamieszczone przez chico
                i jest zawor cisnienia doladowania(N75 - fachowo nazywany "przetwornikiem cisnienia"). Jest to zawor sterowania cisnienia. Ma on za zadanie sterowanie gruszka przy turbinie, ktora z kolei poprzez sztange uchyla klapke upustowa w turbinie dzieki czemu spaliny omijaja wirnik.
                czyli sterownik zmiennej geometri turbiny - nawet nie pomyslalem o tym

                Zamieszczone przez Kudłaty
                Ma za zadanie upuścić nadmiar ciśnienia, aby niedopuścić do przeładowania i rozpręża układ dolotowy w momencie zamknięcia przepustnicy (po to aby nie uszkodzić układu dolotowego/przepustnicy) i jest on sterowany podciśnieniem które jest ciągnięte najczęściej od koletkora dolotwego.
                i ma za zadanie minimalizowanie turbodziury. gdyby po zamknieciu przepustnicy zwiekszylo sie cisnienie to turbinka by sie przyhamowala. a tego chcemy uniknac

                Skomentuj


                  Zamieszczone przez Pawel S.
                  czyli sterownik zmiennej geometri turbiny - nawet nie pomyslalem o tym
                  Zakladajac, ze posiada sie autko ze zmienna geometria lopatek popularnie VTG. Moj silnik czyli jak pisalem wyzej "stary kondon" 1Z nie posiada turbiny z VTG. VTG byla z tego co sie orientuje dopiero w silnikach AFN(110konnych) i nowszych.

                  Kudłaty, ta opcja z kompresorem jest calkiem ciekawa. Musze to wyprobowac. A do sprawdzania doladowania i innych wlasciwosci silnika uzywam interfejsu VAG i laptopa :) Prosta zabawka a wiele mowi o kondycji wtryskow, silnika i kodach bledow.

                  P.S.
                  Abysmy sie dobrze rozumieli przypominam iz rozmawiamy o Audi a4 1.9TDI z 95'(oznaczenie kodowe silnika 1Z).

                  Skomentuj


                    Można sprawdzać i w ten sposób. Próba w terenie nie zaszkodzi i odrazu widać jak się turbina zachowuje.
                    Paweł.S, sam napisałeś, że "reguluje sie doladowanie sterowaniem spalin". Coś tym musi sterować, a robi to wastegate, który z kolei jest sterowany ciśnieniem po zimniej stronie turbiny, a łączy to wszystko "regulator ciśnienia doładowania" :) Jak on się skrzaczy potrafią dziwne cyrki się odstawiać. Człowiek chce wyprzedzić but w podłoge, a tu zonk zamiast 250KM mamy 140. Moment obrotowy spada prawie do zera i auto rozpędza się jak wóz drabiniasty.

                    Skomentuj


                      Niestety to bardzo niebezpieczne jak niedomagają te zaworki.. standardowe objawy to niemoznosc przekroczenia powiedzmy 3k obrotow dla diesla, predkosci 120km/h i slabe auto - klasyczny notlauf i tryb awaryjny.

                      Skomentuj


                        Zamieszczone przez Kudłaty
                        Człowiek chce wyprzedzić but w podłoge, a tu zonk zamiast 250KM mamy 140
                        czyzbys dlubal w swoim silniku? ;> czy to takie przykladowe wartosci?

                        Skomentuj


                          Z przetestowanych przeze mnie samochodów, co prawda krótko ale troche nimi pojezdziłem, to mogę na pewno polecić BMW E36 np. 320 - pali te 10 litrów, ale silniki są nie do zajechania. To samo peugeot 406 - silnik 2.0 136KM to cód malina, generalnie cały samochód genialny. Opla Vectre B miałem z 97r. i niestety uwkurzałem się bo mi się nie podobała - duże auto jednak i dobijała mnie tapicerka. Silnik 1,6 Pracował żwawo, nie było z nim problemów. Teraz przesiadłem się wreszcie na coś małego - Rovera 214 1.4 16V 104Km. Auto troche miękkie - ale będe to zmieniał, dziwnie chodzi silnik, ale ma kopa prawdziwego dopiero. Niestety łatwo wykończyć silnik, ale są tanie te silniki.

                          Co do gaszenia po zatrzymaniu w sumie jestem zadowolony z siebie, ja po zatrzymaniu odczekuje ok 15-20 sek zanim zgasze - wynika to z kursu. Uczono mnie, że zatrzymujemy się, zaciągamy ręczny, wrzucamy na luz, gasimy światła, wyłaczamy radio, i odpinamy pasy gasząc silnik. Schodzi mi to tak jak mówie, ok 15-20sek.

                          [ Dodano: 2009-06-18, 23:59 ]
                          Aha, a Golfa 3 z silnikiem 1,9 TD ma mój ojciec już ok 4 lat i do tej pory nie robił przy nim dosłownie nic poważnego oprócz tych potrzebnych wymian i napraw typu klocki hamulcowe, olej itp.

                          Skomentuj


                            Pawel S., Jedynie zmiana komputera, turbosprężarki i przegubów od R.

                            Skomentuj


                              jedynie :lol:

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez LightSound
                                1.4 16V 104Km
                                Polonez fajnie śmiga na tym silniku :mrgreen:

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez Pawel S.
                                  i ma za zadanie minimalizowanie turbodziury. gdyby po zamknieciu przepustnicy zwiekszylo sie cisnienie to turbinka by sie przyhamowala. a tego chcemy uniknac
                                  Głównym zadaniem to bezpieczeństwo turbiny. Łopatki długo by nie wytrzymały, gdyby nie upuszczać nadmiaru ciśnienia :wink:

                                  Skomentuj


                                    Panowie pomocy! Potrzebuję szybko rady!

                                    Wczoraj wycofałem sobie autem pod górę na wstecznym. Potem zjeżdżałem na sprzęgle i zapomniałem zmienić bieg, puściłem powoli sprzęgło i mi coś zaświstało, zapaliła się na sekunde kontrolka o braku ładowania akumulatora ( bo miałem ciągle wrzucony wsteczny - moja wina :/ )

                                    ale szybko nacisnąłem sprzęgło i wrzuciłem dwójke. Dzisiaj zaglądam pod maske, bo jutro czeka mnie trasa 430km. A tu widze zachlapany lewy cylinder .. Tak jakby uszczelka pod klawiaturą poszła :/ Możliwe to? Nie jakoś bardzo, że zalany cały silnik, ale maska od wewnątrz troche zachlapana, akumulator no i wkoło widać, mokre z oleju.

                                    Auto to seicento.

                                    Skomentuj


                                      cudny90, geniuszu, zakreciles silnikiem w druga strone :!: :mrgreen:
                                      tak wiec pompa oleju itp itd mogly albo sie zastopowac i wzroslo cisnienie albo nawet moglo zmienic kierunek pompowania cieczy...
                                      nie wiem jakie moga byc tego konsekwencje bo nigdy czegos takiego nie widzialem :mrgreen:

                                      wyczysc ten olej i zrob krotka trase (byle blisko do domu) i zobacz czy znowu zachlapie. jak tak to ja bym nie jechal za daleko od domu :P

                                      Skomentuj


                                        Panowie ktoś wie ile może kosztować instalacja gazowa do Audi 100 C4, silnik 2,3 litra??
                                        Arcam CD17 + Denon TU580RD + I-amp + W18E001 + T25CF002
                                        Grado SR125i

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez taz
                                          Panowie ktoś wie ile może kosztować instalacja gazowa do Audi 100 C4, silnik 2,3 litra??
                                          mechaniczny wtrysk?

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X