Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Akurat stare ople pala mniej niz VW.
    Dobre. Corsa 1.4 z 60KM silnikiem pali w miescie 8-9 litrow, srednio 7-8 na trasie 6,5. To nie mało.

    Skomentuj


      A masz pojęcie ile pali VW?? Prosty przykład: Golf IV 1,6 8V 101KM w mieście ciezko zejśc poniżej 10l, ta sama buda silnik 1,4 16V 75KM niewiele mniej o poprzednika: w mieście 8-9 i w gore. A dla porownania powiem że np Astrą 1,4 16V nie mam problemu utrzymać spalania na wysokości 7-8l w mieście.

      Już nawet nie będe wspominał o starszych egzemplarzach.

      Skomentuj


        Zamieszczone przez melisław
        Vectra b czy golf III ? I dlaczego jeden a nie drugi?
        oj ciezko doradzic
        to zalezy ile masz kasy?
        na dobrego golfa trzeba polowac i to bardzo dlugo a jak juz cos znajdziesz to... i tak nie widze sensu kupowania mk3 :???: nie widze nic specjalnego w tym modelu :P

        vectra jest juz duzo wieksza, lepiej wyposazona, przestronna i wygodniejsza
        no ale tez drozsza i qr... czemu te silniki sie tak sypia? :???:
        na reszte jakos koledzy mi nie narzekali

        Zamieszczone przez pegelmesser
        Dobre. Corsa 1.4 z 60KM silnikiem pali w miescie 8-9 litrow, srednio 7-8 na trasie 6,5. To nie mało.
        a wiesz cos o dobieraniu silnika pod wzgledem obciazenia?
        najlepszy przyklad to BMW z "malymi" silnikami ktore pala nawet wiecej niz mocniejsze i wieksze jednostki ;]

        Zamieszczone przez ŁukaszN
        A masz pojęcie ile pali VW?? Prosty przykład: Golf IV 1,6 8V 101KM w mieście ciezko zejśc poniżej 10l, ta sama buda silnik 1,4 16V 75KM niewiele mniej o poprzednika: w mieście 8-9 i w gore.
        a koledze TDI palilo 6,5 :mrgreen:

        Skomentuj


          W przypadku golfa szukałbym TDI, najlepiej tego 110KM, będzie to oszczędne, a i odpychać się to będzie nienajgorzej.
          Z golfem jest ten problem, że za dużo pajaców tym jeździ, którzy o te auta kompletnie nie dbają. Nie twierdze, że wszyscy to pajace, bo znam co najmniej kilka osób, ktorzy dbają o swoje auta.

          W przypadku vectry to sam osobiście brałbym 1,6 8V lub 2,0 16V w gazie lub jeśli ma to mieć wyposażenie i przyjemnie się odpychać to 2,5V6(broń boże 2,6 V6).
          Z dieslami nie miałem do czynienia więc nie będę się wypowiadać

          Skomentuj


            Zamieszczone przez Pawel S.
            a koledze TDI palilo 6,5 :mrgreen:
            To sporo, koledze na trasie 5-5,5l/100km. Predkosc 140km/h.

            Skomentuj


              tylko ze kolega mial ok 145km :]
              no i ja nim jezdzilem tylko w miescie

              obecnie ma mk5 i 178km ale nie wiem jak wyglada spalanie :???:

              przypomnial mi sie jeszcze jeden argument ZA vectra
              to jest JEDYNY samochod w histori w ktorym lusterka sa integralna caloscia karoserii a nie sa "dodatkiem"

              Skomentuj


                Zamieszczone przez pegelmesser
                Akurat stare ople pala mniej niz VW.
                Dobre. Corsa 1.4 z 60KM silnikiem pali w miescie 8-9 litrow, srednio 7-8 na trasie 6,5. To nie mało.
                http://www.autocentrum.pl/spalanie/opel/vectra/b.html
                Wiesz co to srednia?
                Wiesz ze moja zona spala okolo 15% mniej LPG w moim złomero?
                Spalanie w duzej mierze (szczegolnie lpg) zalezy od stanu technicznego silnika, a w głównej jak juz zasugerowałem od stylu jazdy.
                Ja sam bede polował na auto do 15k:
                Brałem pod uwage vectre B, jednak wybór padł na seata cordobe (2000r po FL) 1,6MPI
                Mam chrapkę na 1.9 TDI ale mało jeżdze i byloby to nieekonomiczne (do pracy 6km) a dla silnika wrecz zabójcze (nie nagrzeje sie)

                A jesli vectra to tylko 2,0 DTI (na łancuszku)
                http://forum.vectraklub.pl/lofiversi...hp/t75582.html

                Skomentuj


                  Zamieszczone przez HeatheN
                  Mam chrapkę na 1.9 TDI ale mało jeżdze i byloby to nieekonomiczne (do pracy 6km) a dla silnika wrecz zabójcze (nie nagrzeje sie)
                  Eee. I co z tego ze sie nie nagrzeje, kolega tak jezdzi juz ładnych pare lat golfem TDI a silnik ma juz 400tys i nic sie nie dziej kompletnie.

                  Srednie spalanie dla mnie to tylke ile wleje na stacji dzielone przez ilosc kilometrow a nie jakies testy gdzie na rozgrzamym silniku klesie testuja jazde 80-90km/h na piatym biegu i im wycgodzi ze spala 5 litrow srednio.

                  Skomentuj


                    Kasy? Jak zwykle niedużo Miałem dwie okazję jedna to golf a druga to właśnie vectra. Golf całkiem ładnie wyglądał ale po oględzinach okazał się dość mocno pożarty przez szkodnika blachowego (rdze... ) a vectra już sobie uciekła...

                    Aha, i ja celuje tylko w dieselka

                    Zamieszczone przez Pawel S.
                    to jest JEDYNY samochod w histori w ktorym lusterka sa integralna caloscia karoserii a nie sa "dodatkiem"
                    Może głupie pytanie, ale co to zmienia? :)

                    Skomentuj


                      Opel - gnije w oczach. Taką Vectrę jak koledzy mówicie ma mój kuzyn 1997 rocznik 2.0 i pełno rdzy, padł silnik(już jest wstawiony drugi), zrypał się komputer. Aha i moja ibiza 1.5i na systemie porsche robi wiatrak z tej Vectry, a mam 100KM tylko i blachę mniej zgnitą, a moja rocznik 91. Golfa 3 też nie polecam, bo buda to szajs(gnijące progi itd.) ibiza 2 i polo to ta sama blacha i te same elementy gniją co w golfie 3. Ostatnio był na allegro zrobiony golf 2 jako gti i miał silnik wrzucony od golfa 4 TDi 130KM. Same plusy tego auta buda nie do zdarcia(mocna blacha) i silniczek, który w trasie weźmie ~4,5 litra ropki, a poza tym przy masie golfa około 950kg, to dynamit na kołach. Jeśli golfa, to 2 albo 4.

                      Skomentuj


                        Zamieszczone przez melisław
                        Może głupie pytanie, ale co to zmienia?
                        widac ze nie zwracasz uwagi na szczegoly :P

                        Zamieszczone przez elvis18
                        ibiza 1.5i na systemie porsche
                        to jest silnik zaprojektowany przez inzynierow porsche a nie z jakims systemem porsche :P

                        Skomentuj


                          Vectra 2.0 na sekwencyjnym gazie lub Golf TDI z silnikiem 1Z(90 konny). Ten silnik diesla jest praktycznie nie do zajechania pod warunkiem obchodzenia sie z nim jak na diesla przystalo. Regularne wymiany oleju i filtrow, dobre paliwo a TDI odwdzieczy sie dluugim okresem bezawaryjnego uzytkowania.

                          Skomentuj


                            tylko weźmy jeszcze jedno pod uwage ... czy samochód będzie ubezpieczony na melisława czy na kogoś innego i czy prawko ma świeże czy ile ma lat ... bo jeżeli brałby samochód na siebie miał prawko mniej niż 3 lata i mniej niż 25 lat to za samochód z silnikiem 1,8-2,0 zalłąci jakies 2000-2500 za OC :P

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez pegelmesser
                              Zamieszczone przez HeatheN
                              Mam chrapkę na 1.9 TDI ale mało jeżdze i byloby to nieekonomiczne (do pracy 6km) a dla silnika wrecz zabójcze (nie nagrzeje sie)
                              Eee. I co z tego ze sie nie nagrzeje, kolega tak jezdzi juz ładnych pare lat golfem TDI a silnik ma juz 400tys i nic sie nie dziej kompletnie.
                              I dlatego tak trudno trafic sprawnego diesla...ludzie poprostu dieslami nie umia jezdzic, pewnie jeszcze gasi go odrazu po zatrzymaniu i cisnie zaraz po odpaleniu...nic sie nie dzieje...akurat... Przejdz sie do mechanika i spytaj sie co grozi silnikowi TDI przy takim traktowaniu,. podpowiem:
                              -pompowtrysk KAPUT
                              -turbina KAPUT
                              :)
                              Nikt na krótkie trasy w miescie nie kupi diesla, bo co z tego ze zaoszczedzi na paliwie, skoro przy takim "traktowaniu" remont moze przetrzepać portfel...

                              [ Dodano: 2009-06-16, 18:08 ]
                              Zamieszczone przez chico
                              Vectra 2.0 na sekwencyjnym gazie lub Golf TDI z silnikiem 1Z(90 konny). Ten silnik diesla jest praktycznie nie do zajechania pod warunkiem obchodzenia sie z nim jak na diesla przystalo. Regularne wymiany oleju i filtrow, dobre paliwo a TDI odwdzieczy sie dluugim okresem bezawaryjnego uzytkowania.
                              +1:)

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez Warg
                                bo jeżeli brałby samochód na siebie miał prawko mniej niż 3 lata i mniej niż 25 lat to za samochód z silnikiem 1,8-2,0 zalłąci jakies 2000-2500 za OC
                                za 1,0 brat placil 1200zl. kolega za golfa 1,4 zaplacil 2kPLN
                                tak wiec za wieksze silniki dla nowego kierowcy wyjdzie jeszcze wiecej

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez HeatheN
                                  pewnie jeszcze gasi go odrazu po zatrzymaniu
                                  A na no co ma czekac? Za sam zgasnie?
                                  Zamieszczone przez HeatheN
                                  cisnie zaraz po odpaleniu.
                                  A po co ma to robic?
                                  Turbina zyje, po 400tys km zadnych oznakzuzycia itp. Raz tylko przestala dzialac bo popsul sie przepływomiezr czy cos podobnego, juz nie pamietam. Za to zuzyl o wiele mniej paliwa wtedy hehe.

                                  Skomentuj


                                    pegelmesser, piszesz bzdury. Slyszales o temperaturze roboczej silnika? O braku smarowania turbiny gdy jest rozkrecona a wylaczy sie natychmiast silnik?

                                    Chcialbym zobaczyc logi dynamiczne 003, 011 i korekty na wtryskach tego auta. Bez tego nie ma szans aby ktos chociaz troche obeznany w temacie uwierzyl, ze auto po 400k nie ma objawow zuzycia.

                                    Bez obrazy ale o elektronice to Ty masz pojecie napewno ale jak widac alfa i omega to nie jestes.

                                    Skomentuj


                                      Smarowanie nie zanika od razu, no i przy gszeniu silnika turbina nie pracuje, bo kto gasi silnik przy 3000 obrotów.

                                      Zamieszczone przez chico
                                      Bez obrazy ale o elektronice to Ty masz pojecie napewno ale jak widac alfa i omega to nie jestes.
                                      Cos tam o elektronice wiem, ale nawet beta i gammą nie jestem a co dopiero alfa i omega :wink:

                                      Zamieszczone przez chico
                                      Bez obrazy
                                      Ja tam sie nie obrazam.

                                      Skomentuj


                                        Zamieszczone przez pegelmesser
                                        marowanie nie zanika od razu, no i przy gszeniu silnika turbina nie pracuje, bo kto gasi silnik przy 3000 obrotów.
                                        nie chodzi o to czy turbo pracuje czy nie tylko o to od jakiej temperatury ma się turbo chłodzić radykalnie (czyli po zgaszeniu). Poza tym nawet na wolnych obrotach wirnik turbiny obraca się a pompa oleju tłoczy olej do smarowania turbiny i zarazem do jej chłodzenia. A pewnie wesz że urządzenie jakim jest turbina w samochodzie schładzając się powiedzmy z 550-600*C zniesie to lepiej niż z 950*C po ostrej jeździe.

                                        Skomentuj


                                          pegelmesser, to dlaczego nawet w instrukcjach "obsługi" samochodów piszą żeby odczekać w w zależności od samochodu i tego jak się jeździło 15-60 sekund? a może oni się nie znają?

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...