Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Panowie chiptuning w dieslu ma to do siebie że zyskujemy dodatkowy moment obrotowy przy niższych obrotach dzięki temu możemy zachować dynamikę jazdy bez zwiększania spalania bo nie musimy wkręcać silnika na wyższe obroty, a w chwili kiedy potrzebne jest nam parę koni więcej to siedzą pod pedałem i czekają na swoją kolej

    Skomentuj


      Zamieszczone przez macgap90 Zobacz posta
      Panowie chiptuning w dieslu ma to do siebie że zyskujemy dodatkowy moment obrotowy przy niższych obrotach dzięki temu możemy zachować dynamikę jazdy bez zwiększania spalania bo nie musimy wkręcać silnika na wyższe obroty, a w chwili kiedy potrzebne jest nam parę koni więcej to siedzą pod pedałem i czekają na swoją kolej
      Dodatkowy moment obrotowy wiąże się z proporcjonalnym przyrostem (proporcja zależy od silnika) mocy przy danych obrotach, a co za tym idzię i spalania.

      Skomentuj


        Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
        Moim zdaniem jest to kolejny samochodowy mit - mam mocniejszy silnik a spalanie bez zmian, prawie perpetum mobile
        nie do konca
        diesel ma taka fajna wlasciwosc ze do pewnej granicy bardzo ldnie zwieksza sie jego sprawnosc termiczna
        po przekroczeniu tej wartosci spalanie znacznie wzrasta

        ale masz racje - nie mowie tutaj o wykozystywaniu max mocy silnika tylko momentu tam gdzie go potrzebuje w normalnej dynamicznej jezdzie po miescie a nie wyscigach
        bo przeciez przez 99% czasu jezdzimy po miescie a nie szalejemy :P

        Zamieszczone przez konradzik88 Zobacz posta
        albo dodatkowa moc powstala tylko z obliczen a nie hamowni.
        panowie, bez jaj
        ja nie mowie o domoroslym tunigowcu co podnosi moc silnika przez dodanie rezystorka...
        to pozadny fachowiec i zna sie na tym
        http://diesel-tuning.pl/galeria_4.php
        Dodano 21.03.2008
        Kolejny Golf IV tym razem 1.9 TDI ATD 101 KM 2001r. -po modyfikacji to bardzo zrywna bestyjka!
        Obecnie 140 KM i 313 Nm !

        jak widac bylo to lata temu a samochod nadal sprawuje sie znakomicie (niestety juz u innego wlasciciela)
        na wykresie jest 140km ale pozniej zmniejszyl troche dla wyrownania ch-ki momentu


        ci ktorzy tego na sobie nie probowali beda niedowierzac
        ale prawda jest taka ze nadal ten golf w miescie palil 6-6,5 litra :P

        Skomentuj


          Yoshi dobrze zauwazyl. Nic nie bierze sie z powietrza, moc musi byc pobrana kosztem paliwa. Sek w tym, ze w przypadku dizli, prawie nigdy nie wykorzystuje sie pelnej mocy silnika, szczegolnie jezdzac po miescie. Tutaj jednak moment obrotowy robi odpowiednia robote plus moc silnika. Tak czy inaczej przy wykorzystaniu pelnego potencjalu motoru zuzycie paliwa musi wzrosnac. Co innego jak sie smiga do 2000-2500 obrotow to faktycznie zuzycie moze pozostac takie samo.

          Skomentuj


            Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
            Co innego jak sie smiga do 2000-2500 obrotow to faktycznie zuzycie moze pozostac takie samo.
            oj chyba nie jezdziles TDI
            w tym golfie przy max 3,5tys obr on juz nie jedzie :P
            tzn jedzie ale nie ciagnie
            co innego w nowszych konstrukcjach gdzie sa 2 turbinki - tam nawet do 5tys da sie krecic i jedzie

            Skomentuj


              Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
              Zacznij jeździć tak, że przy każdym przyspieszeniu, wyprzedzeniu, na prostej będziesz korzystać z dodatkowej mocy a spalanie musi wzrosnąć bo moc nie bierze się tylko z powietrza.
              Oj panowie, radze się zapoznać z zasadą działania turbiny i kopressora. Większy stopień sprężania (ciśnienia) powietrza i mamy więcej mocy, nawet bez dodatkowej dawki paliwa (chociaż zaleca się jej dodanie by nie poupalać zaworów i nie skończyć za szybko silnika)

              Sam będę teraz zaturbiał swoją renówkę 19 z silnikiem 1.4 E6J, i powiem co i jak ze spalaniem.

              Skomentuj


                LightSound, nie lepiej b18ft? Ja w clio ide tedy :)

                Skomentuj


                  Hmm problemem jest trochę budżetowość mojego przedsięwzięcia Wiem co to za silnik, miałem z nim styczność - na prawdę masz o co walczyć. Poza tym, nie chce żeby to spalało dużo więcej, po prostu chce założyc alufelgi 15' i nie chce mulenia przy starcie Waham się jeszcze nad kompressorem z G40.

                  Skomentuj


                    Turbo diesle jeżdżą na zubożonej mieszance, dzięki temu da się podnosząc moc osiągnąć nieco mniejsze spalanie

                    Skomentuj


                      Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
                      Oj panowie, radze się zapoznać z zasadą działania turbiny i kopressora. Większy stopień sprężania (ciśnienia) powietrza i mamy więcej mocy, nawet bez dodatkowej dawki paliwa (chociaż zaleca się jej dodanie by nie poupalać zaworów i nie skończyć za szybko silnika)
                      W teorii to moze wszystko dzialac, w praktyce auta utrubione pala wiecej, bo zaklada sie turbine glownie dla uzyskania wiekszej mocy, a nie mniejszego spalania. Chyba tylko tubinka kowalskiego do malucha miala byc takim perpetum mobile, co zwiekszy moc i spadnie zuzycie paliwa...

                      Skomentuj


                        Omówmy przykład silnika benzynowego z kompresorem. Tutaj deko większe spalanie zawdzięczamy obciążeniu wału paskiem do napędu kompresora. Owszem, w większości konstruktorzy zwiększają dopływ paliwa do układu, by zwiększyć osiągi (wzbogacić mieszankę) i zwiększyć żywotność silnika. Bez zwiększonej dawki paliwa owszem, będzie działać i dawać zysk, ale nie taki jak w przypadku ze zwiększoną, oraz niestety silnik szybko się wykończy.
                        Dlatego ja będe dorabiał do reni własne sterowanie silnikiem krokowym od gazu tak by na rozruchu silnik nie był zalewany, a przy wiekszych obrotach (pow. 4tys) nie brakowało mu paliwa w stosunku do powietrza i mieszanka pozostała nadal odpowiednia. Szacowany wzrost spalania w moim wypadku to z 8l gazu na 11l gazu.

                        Zresztą nikt nie mówił że:
                        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                        zwiekszy moc i spadnie zuzycie paliwa...

                        Skomentuj


                          panowię jak dostarczy się większą ilość powietrza do silnika to i trzeba dolać więcej paliwa
                          dlatego przy wymianie sprzeżarki na większą wymienia się też wtryski na większe

                          a co do gazu to proponuję ci założyć blosa i będziesz zadowolony
                          bardzo fajne urządzenie
                          Juz mi sie nie chce...

                          Skomentuj


                            Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
                            Zresztą nikt nie mówił że:
                            Napisał Pogromca mitow
                            zwiekszy moc i spadnie zuzycie paliwa...
                            ale juz wspominalo o tym kilka osob ze to sie tyczy tylko turbodiesli!
                            mozecie sobie dalej nie wierzyc ale praktyka mowi co innego

                            Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                            a co do gazu to proponuję ci założyć blosa i będziesz zadowolony
                            bardzo fajne urządzenie
                            slyszalem troche o tym (jeszcze nie widzialem), ale slyszalem rowniez ze malo kto potrafi to pozadnie wyregulowac

                            Skomentuj


                              Zastosowanie sprężarki jest tylko sposobem na upchnięcie większej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej w mniejszym silniku, zamiast powiększać pojemność silnika, stąd bierze się moc. Jak sama nazwa sugeruje jest to mieszanka paliwowo-powietrzna która tylko przy optymalnych proporcjach paliwa do powietrza jest palna. Jeżeli zwiększamy moc i pakujemy więcej mieszanki to musimy automatycznie spalić więcej paliwa.

                              Fabrycznie silniki są dostrojone do optymalnej mieszanki i najniższego spalania więc każda ingerencja w osiągi silnika spowoduje zmianę spalania lub jak ktoś wspomniał prace na zuborzonej mieszance co jest szkodliwe bo podnosi temperaturę silnika.

                              Skomentuj


                                Slusznie Yoshi prawi. Rozmawialem ostatnio z kumplem, ktory jezdzi subaru impreza. Auto ma dwa litry pojemnosci i turbosprezarke. Samochod spala minimum 10 litrow nawet jak sie specjalnie nie wykorzystuje mocy. Spalanie przy szybkiej jezdzie od 20-25 i wiecej czasami. Jaki z tego wniosek? Ano taki, ze samo wpomowanie powietrza w komore spalania jeszcze nie daje mocy, musza byc zachowane proporcje paliwa i powietrza, dlatego nie da sie zwiekszac zwiekszac mocy silnika bez zwiekszenia spalania. Oczywiscie mowie tutaj o realnym wzroscie mocy, a nie rzedu jednego czy pieciu koni.
                                Dizle produkowane sa tak aby spelnialy pewne normy i kazdy silnik ma ukryte pare koni, ktore mozna wyciagnac, jednak zawsze dostajemy cos kosztem czegos.

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                                  a co do gazu to proponuję ci założyć blosa i będziesz zadowolony
                                  bardzo fajne urządzenie
                                  U mnie jest gaźnik Webera i mieszanka miesza się właśnie w nim - z parownika idą dwie dysze - każda doprowadza gaz go gaźnika na osobną dyszę 45mm więc blos by więcej u mnie popsuł niż dodał Druga dysza otwiera się mechanicznie przy ok 3500 obr/min.

                                  Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                                  dlatego przy wymianie sprzeżarki na większą wymienia się też wtryski na większe
                                  No chyba że oryginalne są dość wytrzymałe - stosowali te same wtryski w 2.0 16 ze 150km więc do tylu mogę wyciągnąć na oryginalnych

                                  Yoshi świetnie ująłeś sedno sprawy :)

                                  ---------- Post dodany o 10:57 ---------- Poprzedni post o 10:51 ----------

                                  Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                  Dizle produkowane sa tak aby spelnialy pewne normy i kazdy silnik ma ukryte pare koni, ktore mozna wyciagnac, jednak zawsze dostajemy cos kosztem czegos.
                                  Nie tylko diesle, są też benzyniaki z ukrytymi kucami - przykładem jest np. Oplowski X16XEL którego miałem w Vectrze B - fabrycznie moc obniżona do 105km, nominalnie 115km - Silnik X16XER.

                                  Swoją drogą - w jakich proporcjach przeważnie mieszanka powietrza i paliwa jest uważana za poprawną? 1:25?

                                  Skomentuj


                                    Z tego co pamiętam to blos był ratunkiem przy satrych instalacjach które miały zwężkę na dolocie powietrza co skutecznie dławiło silnik. Na blosie nie ma zwężki więc silnik mógł mieć osiagi porównywalne z takimi jak na benzynie przed zagazowaniem.

                                    Skomentuj


                                      Zresztą w tych czasach - przy zakładaniu gazu, gdy gazownicy nie mogą poprawnie wyregulować mieszanki - wkładają dystans do węża kolektora ssącego by zmniejszyć przepływ powietrza, dają mniejszą ilość gazu - więc sumarycznie auto traci na mocy ale spala mniej a potem ludzie mowia ze gaz jest ble - bo zaniża moc silnika.

                                      Skomentuj


                                        macie racje
                                        blos nie nadaje sie do twojego silnika
                                        nie wiedzialem, ze rania 19 jest na gazniku
                                        Juz mi sie nie chce...

                                        Skomentuj


                                          były i na gaźniku i na monowtrysku, potem weszły 16v. Moja wersja z gaźnikiem aż prosi się o tuning hehe

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X