Kto przy zdrowych zmyslach jezdzi do ASO starym trupem? Potem placz, ze czesci drogie.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
wątek motoryzacyjny
Collapse
X
-
Zamieszczone przez piotreq123 Zobacz postaCo do opla to mam wyrobione zdanie i podziękuję raczej .Zamieszczone przez piotreq123 Zobacz postaOpla nie kupuj bo w kółko będziesz coś naprawiał.
- - - - - aktualizacja - - - - -
Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz postaCorsa z 3 cylindrowym 1.0 chodzi jak maszyna do szycia
4 cylindry to minimum w jakimkolwiek samochodzie.https://www.olx.pl/oferta/volkswagen-passat-b5-1-6-kombi-1999-nie-dla-januszy-CID5-IDtJbaJ.html
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Penetrator Zobacz postaI buda się trzęsie jak gówno gęsie.
4 cylindry to minimum w jakimkolwiek samochodzie.
Nie powiedział byś że mają tylko trzy garczki, kultura pracy na poziomie, pomijając aspekty trwałości bo tu są różne prawdy i legendy.
Ale siedziałem też w polówce w dieslu z trzema garczkami i się dziwię jak tym można jeździć.
- - - - - aktualizacja - - - - -
Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz postaKto przy zdrowych zmyslach jezdzi do ASO starym trupem?
Np półoś fabrycznie regenerowana z montażem i roczną gwarancją za szt zapłaciłem coś ok 1000zł, gdzie najtańszą także fabrycznie regenerowaną w inter carsie znalazłem za 1100zł.
I znalazło by się jeszcze parę innych rzeczy które w aso było taniej, niż kosztował zamiennik lub część używana z którą różnie bywa.
Są pewne rzeczy na których można grosza przyoszczędzić, ale są też takie na których nie warto bo albo się nie kalkuluje albo prędzej czy później zemści.Last edited by dzwiedziu; 25.05.2018, 21:25.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Penetrator Zobacz postaMiałem kiedyś corse B, auto niezniszczalne, z usterek to jakieś pierdoły, silniczek od spryskiwaczy, tłumik szybko od LPG korodował, zawieszenie pancerne.
- - - - - aktualizacja - - - - -
I buda się trzęsie jak gówno gęsie.
4 cylindry to minimum w jakimkolwiek samochodzie.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Penetrator Zobacz postaMiałem kiedyś corse B, auto niezniszczalne, z usterek to jakieś pierdoły, silniczek od spryskiwaczy, tłumik szybko od LPG korodował, zawieszenie pancerne.
- - - - - aktualizacja - - - - -
I buda się trzęsie jak gówno gęsie.
4 cylindry to minimum w jakimkolwiek samochodzie.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz postaKto przy zdrowych zmyslach jezdzi do ASO starym trupem?
ja tez bylem w mercedesie na przegladzie przed zakupem auta :p
bo kolega tam pracuje :lol:
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Penetrator Zobacz postaI buda się trzęsie jak gówno gęsie.
Zamieszczone przez dzwiedziu Zobacz postaJa jeździłem 10'cio letnim pługiem, roczniki powyżej bodajże 6 lat miały 25% upustu na start, a nie które części były tańsze niż zamienniki.
Np półoś fabrycznie regenerowana z montażem i roczną gwarancją za szt zapłaciłem coś ok 1000zł, gdzie najtańszą także fabrycznie regenerowaną w inter carsie znalazłem za 1100zł.
I znalazło by się jeszcze parę innych rzeczy które w aso było taniej, niż kosztował zamiennik lub część używana z którą różnie bywa.
Są pewne rzeczy na których można grosza przyoszczędzić, ale są też takie na których nie warto bo albo się nie kalkuluje albo prędzej czy później zemści.
Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz postapojechal tylko na przeglad! :P
Skomentuj
-
W 'hameryce polnocnej' ciezko o cokolwiek z 3 cylindrami, wiekszosc nawet malych odkurzaczy to L4, od 1,5litra w gore. Nawet dla siebie raczej ponizej 1,3L to bym nie kupil. Druga rzecz to paliwo tutaj ma nizsza liczbe oktanowa, 95 Euro to tutaj 92 Super, a regular 87 to cos jak 90-92 Euro oktany. Silnik na Europe bedzie mial lepsze osiagi i bardziej dynamiczny przy tej samej pojemnosci, ale nawet to nie pomoze gdy trzeba 1L gnebic bo brak mu momentu obrotowego i elastycznosc a pol litra na sto km wiecej to raczej nie az taki duzy wydatek. Honda Fit -Jazz to dosc udany samochod, silnik tu zastosowany ma 1,5L, ale zadko wpada nam na podnosnik wiec nie mam pojecia jakie maja problemy. Najczesciej mamy do robienia Civic, Corolla, Yaris, rdzewiejace Mazdy, troche Nissanow. Co raz wiecej Hyundai - ostatnio poprawily sie bardzo w porownaniu z tym co bylo 20 lat temu, silnik V6 w Santa Fe to nie byle co.
Duzo mamy problemow z silnikami ktore przeszly na 5W-20 olej z 15 lat temu (CAFE recommendation) i wlasciciele lali byle co, zmieniali powyzej 7 tys the km. Te ktore jezdzily na dobrym synthetyku (Mobil, Castrol, LubroMoly, Pennzoil, Valvoline) nie ciagna oleju, te zaniedbane, czasem to kompletne tragedia, ze 5w30 czy 5w40 im nie pomoze, mozna lac 15w40 od Diesel'a, ale z zwiekszonym zuzyciem paliwa. Osobiscie to nawet na olejach z 'extended interval' jak Dexos nie robilbym wiecej niz 10-12 tys. dla swietego spokoju.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pawel L Zobacz postaCo raz wiecej Hyundai - ostatnio poprawily sie bardzo w porownaniu z tym co bylo 20 lat temu, silnik V6 w Santa Fe to nie byle co.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez ampli Zobacz postaPewnie paliwo w stosunku do zarobków wychodzi trochę korzystniej, u nas teraz wśród popularnych modeli są głównie SUVy turbo o pojemności kosiarki, nawet jako ciekawostkę dodam, że kiedyś Tucson/Sportage miał silnik v6, teraz dla sporej ilości osób istotne jest tylko żeby buda była wysoka, bo prestiż...
Zamieszczone przez Pawel L Zobacz postaOsobiscie to nawet na olejach z 'extended interval' jak Dexos nie robilbym wiecej niz 10-12 tys. dla swietego spokoju.). W ogóle ciężko jest znaleźć jakieś info o tym co ile się powinno wymieniać w tych silnikach pasek. Niektórzy piszą że paska w tych silnikach w ogóle się nie wymienia i tylko "regularną kontrolę" się przeprowadza...gdzie to wszystko zmierza?
Last edited by Oskar29; 27.05.2018, 00:00.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Oskar29 Zobacz postaTo po pierwsze a po drugie
To teraz sobie wyobraź że niektórzy u nas w europie leją te long life'y i jeżdżą na nich 30kkm, a grupa VAG określa swój silnik 1.0 jako taki z bezterminowym rozrządem...na pasku... . Według nich pasek ma niby wytrzymać 240kkm, a do wymiany trzeba wyjąć silnik z samochodu (pewnie wiedzą że ten samochód się prędzej rozleci). W ogóle ciężko jest znaleźć jakieś info o tym co ile się powinno wymieniać w tych silnikach pasek. Niektórzy piszą że paska w tych silnikach w ogóle się nie wymienia i tylko "regularną kontrolę" się przeprowadza...gdzie to wszystko zmierza?
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Adzik94 Zobacz postaZmierza to wszystko do tego żeby nie wymieniać paska tylko samochód
Taka turbo kosiarka 1.0 pewnie po 240tys km będzie dość mocno zużyta.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez piotreq123 Zobacz postaAlbo silnik traktować w całości jako część zamienną.
Taka turbo kosiarka 1.0 pewnie po 240tys km będzie dość mocno zużyta.
Bardziej bym się szykował na wymiane przy 100-150 tys.
Skomentuj
-
200tys na taki silnik to i tak bedzie dobrze, z jednej strony morzemy narzekac ze te silniki nie sa juz tak trwale jak kiedys dlatego ze nie kupujemy nowych aut tylko zazwyczaj 8 letnie + ale z punktu widzenia producenta i klienta ktory kupuje auto z salonu, to 200 tys to jest 6-8 a mzoe i nawet 10 lat jazdy w zaleznosci od rocznego przebiegu.
Druga sprawa oczywiscie jak dbasz tak masz, osobiscie swojego 12 juz letniego seata tez serwisuje w ASO do ktorego jeszcze musze 90km dojezdzac, ale jakosc usług to wynagradza.
Oczywiscie nie kazde ASO jest tak samo dobre, w ASO wrocław nie ogarniali prostych tematów, w Lubiniu znają się jak mało kto.Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R
youtube.com/user/Mr1Raziel
Skomentuj
-
Nie że nie kupujemy nowych.
Kiedyś to inżynierowie rządzili a teraz księgowi którzy analizują rynek i zakładają z góry budżet a ci pierwsi muszą się dostosować.
Ale w praniu wychodzi jak trzeba czasami groszy żeby poprawić funkcjonalność, tylko te grosze mnożąc przez ilość wypuszczanych sztuk to wychodzi kwota.
Półtora roku temu jak szukałen auta z rynku wtórnego to przez pół roku trzepałem fora i rynek co wybrać w założonym budżecie, to z pośród tylu wozideł raptem dwa modele wyłoniłem.Last edited by dzwiedziu; 27.05.2018, 15:31.
Skomentuj
-
Focus mk3 kombi 1,6 tdci (konstrukcja psa) 115km, ceed kombi 1,6 crdi 115km.
Kupiłem focusa 2014 i po roku użytkowania jestem zadowolony.
Ceedy miałem dwa wytypowane ale po głębszych oględzinach okazało się że były wypadkowe, focusów pełno z 1.0 eb.
Pomimo iż nie jest to duży samochód to się nim bardzo dobrze jeździ, eksplatacja tania.Last edited by dzwiedziu; 27.05.2018, 16:24.
Skomentuj
Skomentuj