Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    prawdziwe turbo dziala ciagle i zaleznie od obrotow silnika
    a takie elektryczne tylko wtedy jak je wlaczysz
    czyli podobnie jak nitro

    Skomentuj


      To w sumie zaleta.. mniejsze spalanie jak nie potrzebujesz takich mocy... można wysterowac z sygnalu przepustnicy... albo jakiś drobny układ sterujacy z polozenia pedalu gazu i masz dostepna moc na zawolanie...

      Juz przegladalem allegro z audi sa te elektryczne kompresory w okolicy 2500... dosc interesujaco...

      Ten torqamp pojedynczy trzymal takie .5 bara na niskich obrotach i odpuszczał do .3 bara na koncu obrotow w silniku 2.2... dwa torqampy trzymalu .5 bara do konca obrotow... calkiem fajne softturbo juz..

      Wysłane z mojego telefonu
      Last edited by LubMich; 21.06.2020, 12:23.

      Skomentuj


        Tyle że:
        - nie ma czegoś takiego jak soft turbo
        - sterowanie układami doładowania to temat na elaborat
        - nitro jest drogie w eksploatacji i w instalacji też tanio nie jest
        - kompresor w tfsi to był tylko w 1.4 i to w jednej konkretnej wersji
        - lag w tdi to raczej usterka niż norma
        A pakowania kompresora do diesla nawet nie ma co komentować raczej...

        Skomentuj


          Soft w znaczeniu leciutkie... ze pompujesz tak do 0.5 bara... spokojnie to mozna dolozyc do seryjnego silnika bez zmbiejszabia stopnia sprężania... i ja to do mazdy bym chcial dolozyc... mam tam teraz 2.5 wolnossace.. z forda...

          Wysłane z mojego telefonu

          Skomentuj


            Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
            - lag w tdi to raczej usterka niż norma
            hmm... w przyplywie gotowki dam na diagnostyke

            Skomentuj


              jak chcesz się pobawić to taniej samemu na allegro kupił interfejs za 25 zł...

              a co do turbienia mazdy - masz świadomość tego, że to zabawa za gruuuube tysiące? o ile w ogóle silnik to przeżyje.

              Skomentuj


                Po glowie kompresor ostatnio chodzi... rotrex...
                https://www.facebook.com/86190753056...7475805342593/

                Wysłane z mojego telefonu

                Skomentuj


                  Gdybym miał strzelać w ciemno to 15-20k lekko... A i te zestawy z hameryki to takie se bywają. No i jeszcze musi się trafić ktoś, kto to zrobi porządnie i tak naprawdę tu się problem zaczyna.
                  Last edited by siewcu; 22.06.2020, 03:09.

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
                    jak chcesz się pobawić to taniej samemu na allegro kupił interfejs za 25 zł...
                    lata temu kupilem jakis kabelek
                    musze to odszukac

                    Skomentuj


                      Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
                      - lag w tdi to raczej usterka niż norma
                      Słucham? :biggrin:
                      Masz na myśli turbodziurę?

                      Istnieje w każdym trubodieslu, jedne marki poradziły sobie z tym lepiej, inne gorzej.
                      Zanim spaliny napędzą porządnie turbinę niewiele się dzieje i to nie jest żadna usterka.
                      Jakąś próbą rozwiązania tego problemu są turbiny ze zmienną geometrią łopatek, ale one w przypadku vw mają z kolei tendencję do zapiekania się, zwłaszcza w starszych "kopcących" silnikach.

                      Skomentuj


                        W sumie to mogło być spowodowane tym, że zmieniałem biegi ciut wyżej niż przy 1,5k rpm... A łopatki zmiennej geometrii mogą stanąć dęba po przejechaniu 20k km albo po 200k dalej działać w pełnym zakresie.
                        Last edited by siewcu; 22.06.2020, 12:31.

                        Skomentuj


                          Jak się daje miodu powyżej 2k, to TDI idzie bardzo dobrze. VGT się ponoć zapieka, jak ktoś jeździ stylem dziadkowym.

                          Skomentuj


                            Ja mam raczej ciężką nogę i biegi zmieniałem wysoko, myślę, że w okolicach 3,5tys obrotów, czasem dużo więcej.
                            A i tak czyszczenie geometrii mnie nie ominęło, ale to raczej z powodu przebiegu auta ok. 300tys km.
                            Dodam, że diagnostyka czysta, parametry pracy silnika niby w normie, ale jednak zużycie robi swoje i zaczyna delikatnie kopcić, nawet jeśli to nie jest widoczne gołym okiem.
                            Może wtryski, może pierścienie, może egr... i sadza się zbiera.
                            Po pierwszym czyszczeniu spokój był niecały rok, później powtórka >:(

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                              Jak się daje miodu powyżej 2k, to TDI idzie bardzo dobrze. VGT się ponoć zapieka, jak ktoś jeździ stylem dziadkowym.
                              ale przeciez on zaczyna jechac dopiero od 1500obr a turbo dziala od ok 2000 :/
                              ja na ok 1700-1800obr mam rezonans i cala buda mi wpada w drgania, stad jezdze raczej powyzej 2krpm

                              Skomentuj


                                Jazda na niskich obrotach kopciuchem, to największy grzech kierowców aut z silnikiem diesla.

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
                                  lata temu kupilem jakis kabelek
                                  musze to odszukac
                                  Do 2005 roku wystarczy zwykły kabelek usb-obd.
                                  Na takim kabelku działa program vcds lite(pełna wersja wymaga dedykowanego kabla). Jak coś to odezwij, to podeślę Ci program

                                  Skomentuj


                                    Ale jak cała buda zaczyna się telepać to masz coś nie halo z tym samochodem, zaprowadź to lepiej do jakiegoś konkretnego mechanika.

                                    Skomentuj


                                      wez poprawke na nasze zboczenie dotyczace odsluchow itp
                                      wiele osob by pewnie nie zwrocilo na to uwagi

                                      Skomentuj


                                        Ale jak już zwróciłeś uwagę to trzeba się tym zająć, bo tak nie powinno być...

                                        Skomentuj


                                          alez oczywiscie ze sie tym zajme!
                                          tak jak kazda wada auta
                                          z tym ze obecnie przez panike na tle wirusa gorzej z kasa i bedzie to robione powoli :(

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X