Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Duże sieci mają oryginały, ale ceny też zazwyczaj duże :P

    A co do konieczności wymian w aso... Jak masz swoje auto to możesz jechać na wymianę ze swoim olejem i wymieniać częściej niż książka każe. Za usługę wymiany płaci się normalnie, jeśli olej spełnia normy to nie będzie żadnego problemu z gwarancją - choć nawet słyszałem o sytuacji, gdzie aso zalało dostarczony przez klienta olej, który norm nie spełniał i nawet pochwalili za wybór i wymianę po połowie zalecanego przebiegu Jeśli olej spełnia normy narzucone przez producenta to nie ma podstaw do odrzucenia naprawy gwarancyjnej, ciut inaczej jest z filtrem, no ale od biedy można wziąć w aso albo ryzykować z mann lub knecht, choć takich przypadków jest na tyle mało, że ciężko o coś więcej niż pojedyncze przypadki. Ja wiem tyle co mi mechanik w tej kwestii powiedział. Ba - nawet przegląd gwarancyjny możesz robić poza aso i też nie będą mogli odrzucić naprawy gwarancyjnej. Warunkiem jest skorzystanie z checklisty producenta(skąd to wziąć to nie wiem) i wypisanie w odpowiedni sposób faktury. Potem trochę pałowania, bo zgodnie z prawem przy zachowaniu takich rzeczy nie mogą odrzucić takiej naprawy, i auto jest zrobione na gwarancji korzystając z normalnego serwisu. Wiem też, że niektórzy sami wymieniają olej i zalewają na zmianę swój i z aso, żeby był tylko wymieniany z odpowiednim interwałem.

    Skomentuj


      Cześć,
      Potrzebuje jakiegoś sprawnie działającego i niedrogiego dziubka i aplikacji na telefon do czytania błędów samochodu i kasowania ich. Możecie coś polecić?
      Wiem że urządzenia do zmiany parametrów to inna bajka i cena, ale nie chcę za każdym razem jechać i płacić 50zł za skasowanie pierdoły czy odłączać akumulator.

      Skomentuj


        Sprawnie działający i niedrogi się wykluczają. Coś pokaże, ale ile w tym prawdy to zagadka.

        Skomentuj


          No to wykluczamy sprawnie, mogę poczekać na reakcję itd.
          Używałem od znajomego spdrog chyba i dziubka iCar ale nie koniecznie wiem jaki. Działa to, błędy kasuje więc oczekiwania jakieś tam spełnia.

          Skomentuj


            https://allegro.pl/oferta/elm327-ica...-pl-8384841695

            Mam i polecam :)
            Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

            Skomentuj


              O takim czymś myślę, łączenie chyba mi lepiej przez BT, ale zobaczę jeszcze. Zaraz chyba kupię to i będę miał z głowy.

              Skomentuj


                Równie dobrze możesz kupić najtańszy, na jedno wyjdzie - przynajmniej jeśli chodzi o to co pokazuje.

                Skomentuj


                  Ok, zoabzyc muszę. A soft do tego?

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
                    Równie dobrze możesz kupić najtańszy, na jedno wyjdzie - przynajmniej jeśli chodzi o to co pokazuje.
                    Główna różnica to stabilność działania i współpraca z różnymi programami. No nie każdy chce działać.
                    Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

                    Skomentuj


                      Mam jakiegoś taniego elm 327.. działa ale potrafił zerwac polaczenia czasami.

                      Kupiłem od viaken-a na wifi ze wzgledu na szybkość. Jak chcesz tamten mogę odstapic.

                      Z wifi jest troche wiecej zabawy.. nie wszystkie programy obsluguja. Ale polaczenie jest stabilne... mam odczyty caly czas.

                      Wysłane z mojego telefonu

                      Skomentuj


                        Kupiłem tego PRO już. Może drogie to jest, ale jakoś działa.

                        Skomentuj


                          Też polecam Viaken
                          marcinsywala.pl
                          Cambridge Audio Stream Magic 6 | Power Amplifier Class D Hypex 2x Ncore NC2k | T29MF001 + MW16P-4 + 2xTIW 200 XS

                          Skomentuj


                            Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                            O takich duperelach jak filtr p-pyłkowy nawet nie mówię, bo za to też nieźle potrafią zerżnąć.
                            Mnie na przeglądzie gwarancyjnym do faktury doliczyli minuty jakie stracili na jazdę próbną ;D

                            Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                            Co to oznacza? Specjalnie brałem u nich oliwę by się nie naciąć na wynalazki z internetów, korek był z plombą + pod nim jeszcze sreberko (jeśli mowa o Valvo).
                            Każdy producent stosuje jakieś zabezpieczenia. Ja kupują Ravenol. Każda butelka ma unikalny kod, można sprawdzić na stronie producenta legalność. Generalnie kupuję w sprawdzonych sklepach.




                            Zamieszczone przez Ariel616 Zobacz posta
                            Olej z ASO to nie gwarancja jakości... pracowałem w ASO BMW w dużym mieście jako doradca serwisowy...
                            Zgadza się w 100 %. Do sportowego auta z silnikiem benzynowym ( producent przewiduje oleje A3, A1, A5 i odpowiednia norma) chcieli mi wlać olej C3. Kiedy spytałem czemu leją olej dla diesla (moje auto nie ma DPF), pan z uśmiechem odpowiedział, ale my taki lejemy i jest dobrze.

                            Skomentuj


                              Bo tak leją. Mają przewidziany dany olej do danego auta, ale sami nie do końca zawsze patrzą na normy... Poza tym a1 a3 a5 to różne normy, jakoś wątpię w to, że wszystkie trzy można lać.

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
                                Poza tym a1 a3 a5 to różne normy, jakoś wątpię w to, że wszystkie trzy można lać.
                                Można, ale trzeba wiedzieć, który olej do czego służy. W skrócie: A1 to lekko-bieżne oleje pro eko , A3 stabilne oleje o dobrej ochronie silnika, A5 oleje tzw. longlife o wydłużonej żywotności.
                                W instrukcji mojego auta są wymienione wszystkie te trzy normy. Szkoda, że nie piszą tam jak trzeba na nich jeździć i jak często je wymieniać. Nie wszyscy wiedzą o co chodzi, wierzą, że ASSO wie najlepiej. :(

                                Skomentuj


                                  to co to za auto?

                                  Skomentuj


                                    Honda Civic Type R IX gen. Fabrycznie był zalany olejem Honda Typ 2.0, to wodnisty olej A1 0W20. Fabryka taki leje prawdopodobnie po to, aby spełniało normy emisji spalin. Do upalania się nie nadaje. Ja stosuję oleje A3 z odpowiednią normą i klasą lepkości. Producent przewiduje też możliwość zalania olejami long-life A5, ale ja ich nie stosuję. Zmieniam co 10 tyś km.

                                    Skomentuj


                                      A to jest ciekawe, bo pytałem kogoś z branży o olej do właśnie tego auta i mówił, żeby lać 0W20... No ale cóż, wychodzi na to, że się nie zna.

                                      Skomentuj


                                        Było w serwisach straszne ciśnienie, żeby zalewać tym olejem. Po aferze z VW, Honda bała się i dlatego kazali lać tą wodę, bo tylko na niej prawdopodobnie auto spełniało normy. Do bardziej dynamicznej jazdy ten olej się absolutnie nie nadaje. To olej do jazdy ekologicznej. Z resztą jeśli chodzi o Hondę, to wykłócałem się na gwarancji o inny olej. W końcu kierownik serwisu pokazał mi ich wewnętrzne dyrektywy i wpis, że jak ktoś pojedzie na tor z olejem to grozi za to utrata gwarancji. Czyli z jednej strony do sportowego auta każą ci lać olej eko, ale hulać zabraniają. Absurd. Na szczęście gwarancja się już skończyła. :)

                                        Skomentuj


                                          Ilu specjalistów, tyle opinii, abstrahując od wspomnianej Hondy, jeden powie, że np do pałowania 5W50, drugi 5W30, bo przepływ oliwy przez turbo będzie większy, trudno to jednoznacznie określić. Ja tutaj wybrałem kompromis 5W40, xW20 bym nie wlewał, oszczędność pojedynczych % paliwa nie jest tego warta.


                                          Swoją drogą, spotkałem się z opinią, że oliwy C3 to jeszcze nie jest tragedia i czasem potrafią mieć lepsze parametry od tego samego oleju bez C3, co innego oleje całkowicie pozbawione siarki, to już bym się zastanowił.
                                          Jeżeli mówimy o LL, nie są to złe oleje, pod warunkiem, że zmienia się je co 10-15 tysięcy w zależności od charakteru jazdy, zmiana powyżej 20 czy w niektórych przypadkach 30 tysiącach to już jawne proszenie się o awarię...
                                          Last edited by ampli; 01.12.2020, 14:24.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X