Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Z ekologią chodzi o lokalne zadymienie ;-)... i nie dotyczy tylko diesli.. ale w samochodach z takim silnikiem najbardziej to widać.. jak silnik leje wtryskami i przy każdym starcie zostawia chmurę dymu - to ja nie chce jechać za nim.. nie żebym nie miał okazji stać za samochodem z LPG i wiedzieć o tym, że ma LPG nawet jak nie było widać wlewu.. tu też przelane paliwem silniki to częstość... oba przypadki tak jak nagminne wycinanie DPF czy katalizatorów powinny być ścigane..

    Tak jak na okrętach zakazali mazutu.. tak niebawem zakazane będą diesle.. a nawet już w wielu miastach są.. byłem w Norwegii i tm są zwiększone opłaty za wjazd dieslem do miast.. niestety normy emisji spalin dla diesli są sporo wyższe niż dla benzyn/gazu nawet w nowym sprawnym aucie. Osiągniecie czystości spalin jak dla benzyny i gazu jest nierealne..

    Jak by ktoś nie był pewny ;-) - ja jeżdżę na dziś głównie silnikami benzynowymi z turbo i bez.. i jak się niutami chwalimy.. turbo benzyny tez mogą mieć sporo momentu.. i są bardzo elastycznymi silnikami.. a bez turbo.. no niestety trzeba redukować jak chcesz "pojechać".
    Last edited by LubMich; 02.09.2019, 14:17.

    Skomentuj


      Zamieszczone przez LubMich Zobacz posta
      Osiągniecie czystości spalin jak dla benzyny i gazu jest nierealne..
      Tu jest pole do manipulacji, ponieważ nie porównuje się spalania całkowitego na dystansie i związaną z tym emisje spalin.

      https://mercedes-benz-jawor.com.pl/s...d-benzynowego/

      Skomentuj


        To też pisali ludzie od marketingu...[emoji6] w mieście na trasie do 10km.. diesel nie spali mniej niż benzyna... zanim się rozgrzeje bedzie w plecy a i wieksza masa nie pomoze przy starcie z 10 świateł po drodze...

        Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

        Skomentuj


          Ogólnie wkurza mnie pewna niekonsekwencja najazdu na dizle, też nieraz mnie skręca, jak przede mną jedzie 20 letnie coś z zaślepionym EGR i lejącymi wtryskami, ale nieraz trafiały się też gruzy benzynowe, gdzie kata dawno nie widziały i zapach niedopalonej benzyny z kratek nawiewu gryzł porównywalnie co dymek z gnojówki...

          Z tym miastem to też jest różnie, kolega starym B5 kombi ma tak średnio około 7 litrów a tras jakoś wiele nie robi, stara benzyna w budzie tej wielkości to już z 9l trzeba liczyć, nowsze to nawet nie ma porównania, służbówki 1.6TDI palą tyle co nic, nawet przy mocno dynamicznej jeździe autostradowej, tylko że znowu lubią wypalać DPF mimo robienia głównie tras.
          Inny znajomy po zakupie Corolli Verso 1.8 jest załamany, bo pali to nieporównywalnie więcej niż stary Tedeik na pompie w Sharanie (czyli też wysoka buda) i to głównie latając po mieście.


          Ja szukam dizelka dlatego, że wcześniej były 2 benzyny i praktycznie kończy się czas, gdzie jeszcze da się kupić coś niespecjalnie starego, gdzie fabrycznie na legalu nie było DPF, a nowe szroty to i w benzynie mają 3 tłoki oraz obowiązkowy filter...

          Po konsultacji z warsztatem ta Toyota niestety na razie odpadła, bo takie korekty jak wcześniej pisałem na wtryskach Denso wróżą albo spore koszta na wtryski, albo zarżnięty silnik.
          Last edited by ampli; 02.09.2019, 20:29.

          Skomentuj


            Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
            i praktycznie kończy się czas, gdzie jeszcze da się kupić coś niespecjalnie starego, gdzie fabrycznie na legalu nie było DPF, a nowe szroty to i w benzynie mają 3 tłoki oraz filter...
            da się coś jeszcze kupić. Przejrzyj ofertę koreańskich i japońskich producentów .

            Skomentuj


              Bardzo dobry jest podobno 1.6CRDI, ale ledwo się z gościem umówiłem i po obniżce 500zł od razu ktoś mi następnego dnia sprzątnął i30, japońskie benzyny dalej trzymają się dużych pojemności, ale już niedługo, skoro od niedawna filterek jest w nich obowiązkowy na naszym kochanym EU.
              Po wertowaniu dziesiątek stron na forach Toyoty i rozmów z warsztatem, raczej bym unikał osprzętu Denso, bo jak coś zacznie się dziać, to temat jest dość śliski...

              Skomentuj


                Tylko znow japonskie i np. Troche starsze francuzy jak sa bez turbin to maja skrzynie biegow zrobione na jazdę max do 120.. jak chcesz jezdzic autostrady to nie sa to dobre opcje.. spalaja sppro paliwa bo trzeba jechac na 3-4 tys. Obrotow silbika caly czas...
                Ktos wcześniej wspominał o dobrych dieslach od MB... benzyniaki też mają fajne.. [emoji6] a przy autostradowych 140 masz czesto ponizej 2,5 tys obrotow silnika..

                Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

                Skomentuj


                  Zamieszczone przez LubMich Zobacz posta
                  To też pisali ludzie od marketingu...[emoji6] w mieście na trasie do 10km.. diesel nie spali mniej niż benzyna... zanim się rozgrzeje bedzie w plecy a i wieksza masa nie pomoze przy starcie z 10 świateł po drodze...

                  Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
                  Sugerujesz, że zimna benzyna nie pali więcej paliwa od cieplej? Benzyna zawsze będzie palić więcej od dizla, bez znaczenia czy mówimy o silniku zimnym czy ciepłym, nawet jesli w przypadku dłuższego grzania dizla. Ostatnio ogladalem test nowego Clio 1.0 turbo 3 tloki, srednie spalanie tego krasnala to prawie 8 litrow. Gdzie tu oszczędność, gdzie 2 litrowa tdi skoda z 150 kucami tdi spala srednio niecale 6 litrów?

                  - - - - - aktualizacja - - - - -

                  Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                  od razu ktoś mi następnego dnia sprzątnął i30
                  Moj kuzyn jakies 2-3 lata temu kupil nowe i30. Przyjemny samochod, ale jednej rzeczy nie potrafie w nim z rozumiec. Auto ma koszmarne, niebieskie podswietlanie tablicy, ktorej ( o zgrozo! ) nie dalo sie przygasic. Moze to jakis golas i lepsze wersje juz maja takie wyczesane ficzery.
                  Last edited by Pogromca mitow; 02.09.2019, 21:10.

                  Skomentuj


                    W sieci zawsze licytacja na najnizsze spalanie ale w rzeczywistosci bardzo rzadko mozna takie uzyskac, chyba ze ktos jak jedzie to sie wpatruje w ekonomizer caly czas

                    U mnie Leon 2 Cupra R 2.0 TSI 277km srednie spalanie na trasie ok 10L, w miescie jak sie czasem pobawie od swiatel do swiatel to i do 17 dochodzi
                    Leon 2 1.6 MPI srednio na trasie 7,5l w miescie miedzy 10 a 11l
                    BMW M2 Competition srednio na trasie 10L, w miescie przy zabawie ok 18-19
                    Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                    youtube.com/user/Mr1Raziel

                    Skomentuj


                      @Pogromca "Sugerujesz, że zimna benzyna nie pali więcej paliwa od cieplej?"
                      Sugeruje, ze benzyna po 600 przejechanych metrach jest juz prawie zagrzana.. a diesel dogrzeje sie 3 km dalej... silnik benzynowy ma mniejsza bezwładność cieplna... i grzeje się szybciej.

                      Nowe benzyny tez potrafia malo spalic.. tez jestem w stanie zrobic 6l/100 przy calkiem mocnym silniku...
                      Last edited by LubMich; 02.09.2019, 22:18.

                      Skomentuj


                        Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                        służbówki 1.6TDI palą tyle co nic, nawet przy mocno dynamicznej jeździe autostradowej
                        Przy "mocno dynamicznej jeździe", palą więcej niż 2.0 TDI

                        - - - - - aktualizacja - - - - -

                        Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                        japońskie benzyny dalej trzymają się dużych pojemności
                        Niestety, wiąże się to również z wysoką emisją CO2. Ale CO2 to nie wszystko, co szkodliwy. Wracając do Kopciucha, Szkopy jak mają takie cudowne silniki, niech jeżdzą sobie na nich u siebie.

                        - - - - - aktualizacja - - - - -

                        Zamieszczone przez LubMich Zobacz posta
                        a diesel dogrzeje sie 3 km dalej
                        Chyba po 13 km...

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez LubMich Zobacz posta
                          Sugeruje, ze benzyna po 600 przejechanych metrach jest juz prawie zagrzana..
                          Może po 650m? Każdy silnik nagrzewa się inaczej, a to co piszesz to zwykle generalizowanie. To prawda, że zwykle silnik wysokoprężny potrzebuje więcej czasu na całkowite dogrzanie, ale mimo to nadal spali mniej paliwa niż benzyna. Jeżdżę na co dzień dwoma autami, jeden to japońska benzyna 1.0 oraz francuski 1.5 diesel i w każdych warunkach kopciuch pali mniej paliwa, mimo że dźwiga na sobie znacznie większa i cięższa budę.

                          Skomentuj


                            600m gdzies tyle mam do swiatel.. i tam juz zawsze cieple powietrze dobrze dmuchało mi w moich samochodach... firmowe diesle nie mialy na to szans...

                            Znam tego 1.5 diesla.. i wiem ze faktycznie mega oszczedny byl... jeden z najfajniejszych.... poza naprawianiem [emoji6] sporo wariantow tego diesla mialo problemy... i tak oszczedne diesle tez nie wszystkie sa, raczej wiekszość pali więcej.

                            W pracy tez glownie diesle wertowalem.. ale na krotkich dystansach... benzyna moze spalic mniej.. dochodzi jeszcze miasto gdzie częste rozpedzanie tez bedzie preferowac benzyne...

                            Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

                            Skomentuj


                              Sugerowanie się temperatura powietrza z nawiewu nie zawsze jest wlasciwe w ocenie temperatury pracy silnika, a szczególnie jego oleju.
                              Moje 1.5 naprawiałem raz z powodu głupoty współwłaściciela, ktora doprowadzila do uszkodzenia wtryskiwaczy. Poza tym nalatane 250 tys bez usterki mechanicznej.

                              Skomentuj


                                Ja na w rozumiem tego co piszecie. Miałem Vectrę kombi wcześniej almere oba w dieslu. Ta sama trasa codziennie. Paliły ok 7l. Mam corsę, wcześniej Punto w benzynie wolnossącej. Oba łykają powyżej 10l pomimo tego że silniczki malutkie. Trasa ta sama, kierowca też. Gdzie ta oszczędność czy ekologia? Nie wierzę że wyprodukowanie o 30% spalin więcej z benzyny jest bardziej eko.
                                Diesle się dłużej grzeją owszem, bo cięższy blok, ale przy tak wielu watach wyprodukowanych są po prostu inne i stąd generują mniej ciepła w duży obieg.
                                Zresztą masz silnik 70kW, efektywność... Nie wiem. Załóżmy 50%. To drugie tyle idzie w ciepło. 70kw ciepła rozgrzało by ten bok w parę sekund. Widocznie to ciepło ucieka inną drogą .
                                Last edited by Micwoj; 02.09.2019, 23:09.

                                Skomentuj


                                  Dlatego napisałem prawie nagrzany... automatyka puszcza cieple powietrze jak woda ma z 50 stopni..

                                  Wtryski delphi... byly tam bardzo doklade.. ale slabsze paliwo szybko je zalatwialo... w mocniejszych jedbostkach panewki nie wytrzymywaky... tyle pamietam... i jeszcze w tez mocniejszych odmianach byly jakies kloppty z turbinami czestrze..

                                  Tak czy inaczej... diesel generuje popioly i czastki stale... a tego w miescie nie beda tolerowac... wiec stopniowo miasta beda blokowac wjazd takich samochodow.

                                  @mocwoj ja tam z pelnym obciazeniem silnika na zimnym nie jezdze... zapewne średnie obciazenie silnika na przejezdzie pod swiatla bede mial pobiżej 10 proc pelnej mocy.. wiec juz 5kW a nie 50kW..
                                  Last edited by LubMich; 02.09.2019, 23:23.

                                  Skomentuj


                                    Miasta beda blokowac wjazd takich samochodow, ktore nie beda spelniac norm spalania. Poza tym Mercedes pokazal niedawno hybryde silnika wysokopreznego z elektrycznym, na chyba zaden inny producent poki co sie nie postawil. O ile bedzie nacisk na ograniczenie emisji starych dizli, to poki co nie widze zagrozenia dla nowoczesnych silnikow wysokopreznych, szczegolnie w pojazdach wiekszych niz typowy samochod osobowy.

                                    Skomentuj


                                      Hybryda z dieslem juz byla w PSA... elektryk napedzal tylna oś... nie bylo wynikow jakichs super...

                                      Żeby nie napisać, że mizernie to wyszlo... drogi i skomplikowany diesel + skomplikowany uklad napedowy i cena byla nie opłacalna..

                                      Nie walcze z sielnikami diesla... chcialem dopisać, ze nowe benzyniaki sa tez calkiem ekonomiczne... a, że normy spalin dla diesla muszą byc dużo łagodniejsze..
                                      Wankiel mazdy poszedl w piach też przez emisje.. nie byli w stanie utrzymac norm dla benzyniakow..
                                      Tak samo jest już powoli z dieslami w osobówkach.

                                      Wysłane z mojego telefonu przy użyciu Tapatalka
                                      Last edited by LubMich; 03.09.2019, 08:32.

                                      Skomentuj


                                        Kwestia jak bardzo szkodliwe są spaliny z benzyny. Może być tak że pomimo że wyprodukuje więcej spalin to będą one mniej szkodliwe pomimo ich ilości .
                                        Co do spalania jeśli chodzi o małą benzynę to jest różnie. Są silniki oszczędniejsze i takie które palą jak smok (np. fiatowskie). Tutaj przykład jak oszczędny może być benzyna w nowym samochodzie https://www.autocentrum.pl/spalanie/...2016/strona-3/ . I nie ma żadnych bajerów typu wtrysk bezpośredni czy turbo, a co za tym idzie ma czystsze spaliny i mniej pali.

                                        Nie jest też tak do końca że duże silniki (benzynowe przynajmniej) palą o wiele więcej niż te małe można się zdziwić bo często jest tak że jakaś v6-tka np. 3L potrafi spalić nie wiele więcej od takiej 2L R4. Np. https://www.autocentrum.pl/spalanie/...2006/strona-2/ .
                                        Last edited by Oskar29; 03.09.2019, 10:52.

                                        Skomentuj


                                          Bardziej szkodliwe i powodujące większe zagrożenie od silników jest pył z okładzin hamulcowych i opon. PM1 i PM2,5 w większości z tego się składają...

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X