Z ekologią chodzi o lokalne zadymienie ;-)... i nie dotyczy tylko diesli.. ale w samochodach z takim silnikiem najbardziej to widać.. jak silnik leje wtryskami i przy każdym starcie zostawia chmurę dymu - to ja nie chce jechać za nim.. nie żebym nie miał okazji stać za samochodem z LPG i wiedzieć o tym, że ma LPG nawet jak nie było widać wlewu.. tu też przelane paliwem silniki to częstość... oba przypadki tak jak nagminne wycinanie DPF czy katalizatorów powinny być ścigane..
Tak jak na okrętach zakazali mazutu.. tak niebawem zakazane będą diesle.. a nawet już w wielu miastach są.. byłem w Norwegii i tm są zwiększone opłaty za wjazd dieslem do miast.. niestety normy emisji spalin dla diesli są sporo wyższe niż dla benzyn/gazu nawet w nowym sprawnym aucie. Osiągniecie czystości spalin jak dla benzyny i gazu jest nierealne..
Jak by ktoś nie był pewny ;-) - ja jeżdżę na dziś głównie silnikami benzynowymi z turbo i bez.. i jak się niutami chwalimy.. turbo benzyny tez mogą mieć sporo momentu.. i są bardzo elastycznymi silnikami.. a bez turbo.. no niestety trzeba redukować jak chcesz "pojechać".
Tak jak na okrętach zakazali mazutu.. tak niebawem zakazane będą diesle.. a nawet już w wielu miastach są.. byłem w Norwegii i tm są zwiększone opłaty za wjazd dieslem do miast.. niestety normy emisji spalin dla diesli są sporo wyższe niż dla benzyn/gazu nawet w nowym sprawnym aucie. Osiągniecie czystości spalin jak dla benzyny i gazu jest nierealne..
Jak by ktoś nie był pewny ;-) - ja jeżdżę na dziś głównie silnikami benzynowymi z turbo i bez.. i jak się niutami chwalimy.. turbo benzyny tez mogą mieć sporo momentu.. i są bardzo elastycznymi silnikami.. a bez turbo.. no niestety trzeba redukować jak chcesz "pojechać".
Skomentuj