Ja tam lubie humor kickstera :)
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
wątek motoryzacyjny
Collapse
X
-
Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz postama/miał ktos vectre b?
luzno mysle czy warto zmieniac auto
Zrobiłem 50tys. km i jedyną poważniejszą usterką jaka mnie spotkała to rozciekła się przekładnia kierownicza, co jest jedną z typowych usterek tych samochodów.
Tak, to poza eksploatacją, to jedyny mankament to blacharka(jak to w oplu). O ile same nadkola to pryszcz, to przy oględzinach samochodu podstawa to zajrzeć pod auto i sprawdzić podłużnice.
Poza tym, to aktualnie posiadam VB 2.0 16V kombi, poprzednio miałem vectrę A 2.5 V6 i szczerze mówiąc trochę żałuję tej zmiany, bo mam wrażenie, że poprzednią jakoś wygodniej mi się jeździło
Skomentuj
-
Zamieszczone przez cursor Zobacz postaaktualnie posiadam VB 2.0 16V kombi,
cos jeszcze wymieniales? koszt czesci widze raczej rozsadny?
ile pali ten silnik co masz?
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz postawlasnie cos takiego by mnie interesowalo. ale nie wiem czy jest sens sie pchac w to :/
cos jeszcze wymieniales? koszt czesci widze raczej rozsadny?
ile pali ten silnik co masz?
Aktualnie mam wymienione:
- tuleje tylnych wahaczy
- tuleje pływające z tyłu(kiedyś jeden z najdroższych elementów zawieszenia, aktualnie da się kupić w przyzwoitych pieniądzach)
- hamulce przód i tył
- końcówki drążków kierowniczych i drążki
- sprężyny(pękła jedna z tyłu)
- amory(rozciekł się)
- łożysko przód(z mojej winy, 17" koła + niski profil i polskie dziury zrobiły swoje)
- poduszki amorów przód(j.w. w parze z zawieszeniem sportowym weitec)
Generalnie to ceny części są na znośnym poziomie. Jedynie co jest drogie to łożyska tył(cała piasta razem z czujnikiem ABS).
W przypadku manualnej skrzyni biegów, problemem są łożyska dyferencjału, które potrafią się rozpaść. U Mamy(też 2.0 16V, ale manual) założyłem skrzynię wraz z mechanizmem wysprzęglika z daewoo nexia/lanos(skrzynia w vectrze ma oznaczenie F18, użyłem skrzyni z Daewoo o oznaczeniu D16). Za skrzynię wraz z wysprzęglikiem(też hydrauliczny, więc nie było problemu) zapłaciłem 150zł i mam święty spokój, więc nie ma tragedii.
W samym silniku jedynie co wymieniałem to cewkę zapłonową i uszczelkę pokrywy zaworów(o rozrządzie nie wspominam, bo to oczywiste w każdym aucie). Poza tym jeździ i nic się nie dzieje
- - - - - aktualizacja - - - - -
Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz postaale z drugiej strony zadbane egzemplarze uda sie kupic za rozsadne pieniadze
nie wiem czy zmieniac czy trzymac ibize do jej naturalnej smierci
Ja szczerze żałuję przesiadki z vectry A na vectrę B, ale wtedy ważniejsze były koszta obsługi(OC, koszt np. rozrządu ponad 2 razy mniejszy, o spalaniu nie wspomnę - aktualnie mam 10,5l średnie na komputerze pokładowym, w vectrze A nie mogłem zejść poniżej 14l)
Skomentuj
-
Zamieszczone przez cursor Zobacz postaNa początek to może znajdź kilka ofert i przewieź się vectrą, czy w ogóle czujesz różnicę na plus względem wspomnianej ibizy.
ale mam z zaufanego zrodla, maly przebieg i dosc dobry stan mechaniczny. blacharka do roboty no i zerowe wyposazenie :p
chyba nie bede szukal na sile. jak sie trafi okazja to wtedy pomysle nad zakupem
- - - - - aktualizacja - - - - -
Zamieszczone przez cursor Zobacz postaW mieście 12-13l gazu, niewiele mniej benzyny(mam ciężką nogę, nie ruszam delikatnie na skrzyżowaniu tylko staram się możliwie szybko uciec ze skrzyżowania)
tak wiec jakbym mial spalanie 13l gazu to byloby super
w trasie koszalin-warszawa schodze do 5,5l nawet. o ile mam sile jechac tylko 100-110km/h(przy 100km/h mam 3000obr na 5. biegu)
Skomentuj
-
Też śmigam VB 2,0 16v , ale trafił mi sie fajny egzemplarz prosto od dziadka turka osobiście sprowadzony. Gazu wychodzi nawet poniżej 10 ale to w trasie do 120km/h. Ogólnie niezłe auto ale "ruda szmata" wpieprza progi i drzwi, że aż wióry lecą.
Mogła by być sztywniejsza bo w zakrętach buja sie strasznie. dynamika wg mnie wystarczająca, autostradą 140km/h bez meczenia na obrotach.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz postaFajne, jak jezdza i nie sprawiają problemów...https://www.olx.pl/oferta/volkswagen-passat-b5-1-6-kombi-1999-nie-dla-januszy-CID5-IDtJbaJ.html
Skomentuj
-
Wlasnie nie każdych. Sa takie auta, których naprawa jest prosta i stosunkowo tania. Saaby do tych aut nie naleza, co z reszta kickster fajnie omowil. To sa glownie samochody dla pasjonatow, a nie zwykłych, przeciętnych uzytkownikow samochodow Nie mowiac już o tym, ze maja mase idiotycznych rozwiazan, które mogą smialo konkurować z fantazja konstrukcyjna niektórych franzucow. Na drugim końcu kija sa takie auta jak np. Lexus IS, który jest autem niemal doskonałym. Przemyslane, solidne auto o bardzo malej awaryjności.
Skomentuj
-
no bez przesady, żeby przy wyborze auta się sugerować tym, co mówi kickster... jest to co najmniej idiotyczny pomysł. faktem jest, że mają dziwne rozwiązania, jak na przykład nieszczęsna cewka w benzynach, ale to solidne samochody, i przy okazji bardzo mocne, jeśli chodzi o wypadki. miałem z tym trochę kontaktu, i naprawdę nie ma do czego się przyczepić.
Skomentuj
-
panowie, ja mysle o zmianie auta za 1500zl na auto za powiedzmy 5000zl i zeby naprawy byly tanie
saabow jest duzo mniej czyli trudniej kupic a jeszcze trudniej w dobrym stanie
za kazdym razem jak sie kupuje uzywane auto to dochodzi sie do wniosku ze "mam za malo kasy na dobry egzemplarz" :???:
Skomentuj
-
za 5 tysięcy to nie poszalejesz... ja bym za te pieniądze szukał stilo albo lancii lybry, ale to raczej diesel - benzyny były średnio udane... ew alfa 147/156, ale to już najlepiej mieć wiedzę i dostęp do warsztatu, ze względu na zawieszenie z przodu.
- - - - - aktualizacja - - - - -
Zamieszczone przez _NATAN_5064 Zobacz postaJeśli z krajowego rynku tak, przez szczyty cwaniactwa i januszowania handlarzy
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
Skomentuj
-
Ja dałem 7k, suzuki wagon r+ z 2000, klima, 1,3 benzyna, do 90km/h pali 7-8l, potem pewnie z 13l ^^ trasowo zejdzie może coś niżej 7l jak się*jedzie jak emeryt.
Max wyciągnąłem nim 145km/h na autostradzie, ale żona już więcej nie pozwoliła (ogółem jest to dłuższa przygoda żeby się*tak rozpędzić, zatrzymać też ^^ ).
Przy przebiegu 150k, jedyne co zmieniałem do tej pory to sonda lambda, poza tym tylko (filtry, paski, żarówka, aku (bo wcześniejsze w zimie umierało), płyn hamulcowy, standardowa eksploatacja).
Jedyne co mnie denerwuje w tym aucie tak naprawdę to to że silnik lubi mieć paski napięte jak leginsy na dupsku, tylko lekko się*rozciągną to zaraz pisk.
No i klima potrzebuje tych 15 minut aby wyrobić ze schłodzeniem auta.
Woziłem tym meble, 55" calowe ekrany, no co weszło a ładowność ma spoko, holowałem dwa razy większą octavie (nie polecam sprzęgło dostało baty).
Mechanik mówi że najdroższa część to sprzęgło ~350zł, albo katalizator ~700zł, reszta to grosze, rdza się jeszcze nie doczepiła, więc jako robocze auto będę go tłukł aż koła odpadną. Śmieszne auto, dużo miejsca dla kierowcy mam 194 i siedzę jak na kanapie.
Skomentuj
Skomentuj