Zamieszczone przez lklukasz
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
wątek motoryzacyjny
Collapse
X
-
Do skrzyni, automat 4-biegowy w Audi, dałem Ravenol.
Na dniach w silniku zmieniam z Motula na Shell Helix Ultra. Dałem ponieść się reklamie oczyszczającej silnik ze złogów :)
Teoretycznie olej nie gorszy, zrobiony z gazu a nie ropy a na pewno tańszy.
Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu TapatalkaLast edited by marivs; 10.06.2017, 21:53.
Skomentuj
-
Reklamy to tylko reklamy, castrol ma bardzo rozwinięty marketing a olej bardzo słaby :) ale Shell nie jest zły, choć ja bym i tak wlał płukankę - nawet przy używaniu najlepszego oleju pomaga przy wymianie. Castrol miał kiedyś jeden dobry olej - TWS. Ale był za drogi i mało kto go kupował, bo był dedykowany do M3, więc zaprzestali produkcji. Zamiast niego zrobili edge 10W60 i już taki dobry nie jest...
Skomentuj
-
W moim przypadku płukanka jest zbędna. Zmiany co 15 tys km a roczne przebiegi ponad 25 tys. więc szybko się wyczyści ze starego.
Shell na YouTube był testowany przez "Piotr tester"
Test tarcia pokazal bardzo dobry wynik, niewiele ale trochę lepszy niż Motula. Co ciekawe porównywalnie z Orlen i Lotos, wszystko 5w40.
Zobaczymy co będzie w praktyce.
Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
Skomentuj
-
raz umył i poszedł do remontu, bo był zajechany, lub to co dalej... taki urok płukanek, bardzo dobrze wypłukują syf i wychodzi co siedzi w silniku... choć jest jeden drobny haczyk, to musi być stosowane ściśle tak, jak nakazuje instrukcja. jakakolwiek rozbieżność od instrukcji grozi poważnymi problemami, i to jest druga możliwa przyczyna remontu silnika. niestety mechanicy mają w poważaniu trzymanie auta przez 15 minut(w przypadku millersa, o innych nie wiem) na podnośniku/kanale na odpalonym silniku, albo wpychanie auta na kanał. w tym przypadku trzeba stać nad głową, żeby robili dokładnie tak, jak nakazuje instrukcja, bo wyegzekwowanie od nich czegokolwiek za uszkodzenie silnika jest nierealne...
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz postanie polecam plukanek! kolega raz uzyl i silnik poszedl do remontu :(
Jak dotrze do mnie 850 T5/szukałem wersji R ale tu z cenami oszaleli/ z przebiegiem 330000 to od razu płukanie i fullsyntetyk a jak coś wycieknie to i lepiej bo wcześniej czy później silnik będzie robiony.Last edited by awaria; 11.06.2017, 18:47.
Skomentuj
-
A, właśnie - nie ma czegoś takiego jak rozszczelnienie silnika. Jak się z silnika lać zaczyna, to nie dlatego, że się rozszczelnił, tylko dlatego, że uszczelnienia były zalepione nagarem/szlamem/whatever i teraz działają adekwatnie do stanu. Silnik się płucze i zalewa olejem takim jak producent każe, jak go zjada to trzeba naprawiać, a nie lać gęstszy olej...
Skomentuj
-
Zamieszczone przez siewcu Zobacz postaCzy może to co napisałeś jest jedyne analogią do zawodu/wykształcenia Twojej żony, bo skoro badanie mikrobiologiczne wody kosztują X i nie działają, to z badaniami oleju jest tak samo?
Zamieszczone przez siewcu Zobacz postaA jeśli w dwóch tych samych autach, po wyjeździe z salonu, stosowany jest edge równolegle z motulem, po 200k km silnik pije edga w ilości 1 l/1000 km i syfu pod deklem bardzo dużo, a motula nie pije nic i pod deklem czyściutko, to co to wg Twojego rozumowania oznacza?
Także podsumowując powtarzam ponownie. Organoleptyczna ocena ilości zanieczyszczeń w silniku oraz ilość zużywanego oleju podczas pracy silnika nie mówią nam nic o wpływie zastosowanego oleju na zużycie elementów smarowanych. Na tym kończę swoje wypowiedzi w temacie oleju. Bo żeby kogokolwiek przekonać o słuszności tego co napisałem za dużo bym musiał się rozpisywać.
Pozdrawiam.
Skomentuj
Skomentuj