Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Chciałem kupić i byłem zdecydowany na vartę silver, lecz koleś w sklepie gadał że varty, bosche i centry to już nie te produkty co kiedyś. Lepiej żebym wziął kozaka o 100zł tańszy a jakość i trwałość (okolice 3 lat) ta sama, ew tego exide ale jest droższy. Niby exide wykupił centrę ale robione są na rynek zagraniczny w/g specyfikacji koncernów samochodowych na pierwszy montaż. W sumie kupiłem go za 450zł, gdzie centra i warta w okolicach 400zł. Bdb ponoć są też autopart w wersji gold, ale w okolicy niedostępne były.
    Last edited by dzwiedziu; 05.12.2016, 19:19.

    Skomentuj


      Banner też ponoć robi dobre aku, poczytaj oże warto się zainteresować:)

      Skomentuj


        Już kupiłem i nareszcie z głowy bo przez ostatni czas przestudiowałem niemal "cały" net na temat aku i ładowarek.
        A byłem w Szwecji i pewno tego cteka dało by się kupić taniej lub w tej cenie wyższy model, choć 280zł to raczej dobra cena patrząc po rynku. Tym bardziej co on potrafi i niemal każdy go poleca.
        Last edited by dzwiedziu; 05.12.2016, 19:49.

        Skomentuj


          Dokładnie. Ctek świetna sprawa, mam już kilka lat mxs10 i jestem zadowolony Cuda wianki ładuję, nawet jakąś bateryjkę 12v raz ładowałem;D

          Skomentuj


            Ja sprawdzałem kilka dni temu i chodzi u mnie Centra Plus 50Ah (podpisana nawet Exide), kod się zaczyna 2L, więc byłby to grudzień 2012 i na razie kręci jak szalona, tylko co do kodu nie jestem do końca pewien, bo w przeciwieństwie tego co piszą na necie, miał 6 znaków.

            Wie ktoś jak rozszyfrować datę aku GM? Ostatnio takowy zaczął słabnąć pod dieslem, ale był kupiony jako używany, a i tak kolejne kilka lat pociągnął...
            Last edited by ampli; 05.12.2016, 20:11.

            Skomentuj


              exide to jest centra a bosch to to samo co varta, generalnie te dwie pierwsze jak szanowane to pożyją dłużej niż 3 lata gwarancji... a daty z fabrycznych aku ciężko ogarnąć, tego często nawet sklepy nie wiedzą - ale Twój jest z 2016 roku.

              Skomentuj


                Zerknąłem jeszcze na tego GM (85Ah), była tam jakaś naklejka, trochę poniszczona, więc nie wiem czy to data produkcji/gwarancja, czy jeszcze co innego, ale chociaż wiadomo że coś około 2006r., także 10lat jest niezłym wynikiem.

                Dziwne, że ciężko dostać akumulator, co wytrzyma tyle, ile egzemplarze z pierwszego montażu...

                Skomentuj


                  Ja do swojego starego dolałem wody, płytki były przykryte ale licho już, naładowałem do pełna i po dniu leżakowania stan to okolice 12,8V.
                  Ogólnie elektrolit w środku wygląda bardzo ładnie, czyściutki, bez osadów.
                  Rozładuje go raz jeszcze i naładuję, jak postoi kilka dni to podskoczę z nim na tester i niech stoi, awaryjnie się przyda.
                  Last edited by dzwiedziu; 09.12.2016, 18:28.

                  Skomentuj


                    dzwiedziu, możesz go zostawić podłączonego na stałe do cteka aczkolwiek teraz to przydałby się test testerem obciążeniowym, jak napięcie podczas rozruchu spadnie poniżej 10 V to do śmieci z nim.

                    Skomentuj


                      Kupiłem auto z bateryjką varty , w poprzednim sezonie już było ciężko co 3 dni (w największe mrozy) ładowanie, trasy do 20km. u mnie to była 3 zima. Teraz wymieniłem na oberona, ponoć nie jest taki zły.
                      Miał ktoś te automatyczne ładowarki z lidla ?

                      Skomentuj


                        Ja nie miałem ale używałem w pracy, do sporadycznego ładowania dawała radę aczkolwiek nie odważyliśmy się zostawić nic na dłużej(tu korzystaliśmy z inteligentnego Boscha), aczkolwiek słyszałem od znajomych, że się to lubiło popsuć i zadziała tylko u kowalskiego w domu, i to bez obciążania aku o pojemnościach powyżej 75 Ah bo nie daje rady doładować... Moja rada jest taka, żeby zainwestować te niecałe 300 zł w CTEK MXS 5.0(choć to daje radę do 90 Ah) - jeden egzemplarz na całe życie. 5 lat gwarancji, u mnie w robocie ani jednej reklamacji na to nie było, a używają tego(i sprzedają pod swoim logo) w wielu autoryzowanych serwisach, np prostownik Porsche to CTEK i taki się kupuje w ASO... Albo ryzykować z takim z Lidla za te 70 zł, podziała albo nie, ale jak się zepsuje w trakcie gwarancji to kasę oddadzą... A przynajmniej kiedyś tak robili.

                        Skomentuj


                          Mam ultimate speed, taki szary, używam do ładowania quada elektrycznego 6V/4Ah i motorka elektrycznego 12V/7Ah.
                          Ładować ładuje, ale np ten 12V ładuje w ok 2 godziny, a ctek po nim poprawił następne 4 godziny. Z czego 4 krok go większość przytrzymał.
                          Jeżeli napięcie aku spadnie poniżej pewnych progów, nie tak niskich to lidlowa nie ruszy, trzeba czymś innym podładować i wtedy spróbować. Ctek bez problemu próbuje reanimować i w większości przypadków mu się udaje.
                          Tak że lidlowa od biedy będzie ok, ale polecił bym jednak coś firmowego.

                          Skomentuj


                            Mi ostatnio ktoś mówił, że zapomniał o tym, że ma pod CTEKa podłączony akumulator. Wyjął go po chyba 1,5 roku, wsadził do auta, i... Działa jak powinien, utraty mocy rozruchowej nie ma i zachowuje się tak, jakby ten postój nie zrobił na nim żadnego wrażenia. Kolejny argument na to, że warto zainwestować w inteligentną ładowarkę do akumulatorów...

                            Skomentuj


                              U nas w robocie też chłopaki używają tych lidlowych, ja mam i może na te 5 szt jedna się spoliła, siadł scalak z zeszlifowanymi oznaczeniami. Ładowaliśmy max 100Ah aku i dawał rady, ale trochę to trwało. No i pod nieobecność wszystko się rozłączało :flapper: co by losu nie kusić.
                              Last edited by dzwiedziu; 09.12.2016, 23:04.

                              Skomentuj


                                5 A prądu to trochę mało jak na 100 Ah akumulator, tu się dużo lepiej sprawdza 10 A ładowarka. Tyle że taki CTEK kosztuje AFAIR 600 zł...

                                Skomentuj


                                  Jakie 5 A? Lidlowe maja 3,8 A z czego mierniki pokazują mniej :-)

                                  Skomentuj


                                    Akurat chodziło mi o CTEKa MXS 5.0, ile mają te z lidla nie wiem bo i tak wolałbym przeboleć wydatek i kupić CTEKa, jedna ładowarka na całe życie...

                                    Skomentuj


                                      skoro temat akumulatorow poruszony...

                                      czy jest sens zostawiac podlaczony prostownik na noc kiedy auto stoi pod domem?
                                      zauwazylem ze jak byly mrozy to mi z samego rana slabo krecil (pozniej juz ok)
                                      mam ogrodzony teren wiec moge sobie zostawic spokojnie tak podlaczony prostownik. pytanie tylo czy ma to sens? czy lepiej aku wyciagac i ladowac w domu?

                                      Skomentuj


                                        Zależy jaki. Jak jest to inteligentna ładowarka typu CTEK - możesz tak zostawić. Jak zwykły prostownik - lepiej wyjąć, znajomemu kiedyś po takiej akcji(ładowanie podłączonego aku w samochodzie) siadła jakaś elektronika w aucie.

                                        Skomentuj


                                          najtansze co moze byc... :blushing:

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X