Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Czego byś nie wziął, wielkiej różnicy nie będzie, wyrzekaj się tylko awaryjnych silników. Z Mazdą może być tak, że jak się coś zacznie sypać, to nie znajdziesz mechanika, który to ogarnie.
    Znam jedną historyjkę, w której właściciel (salonowej) trójki zmienił ją na Ceeda, bo nikt nie dał rady jej naprawić.

    Skomentuj


      mazdy odpuść, auto generalnie proste konstrukcyjnie i niezbyt awaryjne ale nadwoziowo jest bardzo słabo. grande punto jest bardzo fajne, bravo też - i jak ma być max proste i mało awaryjne to raczej w tym kierunku. ALE nie t-jet... wiem, że się jeździ fajnie, ale zawsze to turbo i jest trochę bardziej wymagające w serwisie - trzeba lać lepsze oleje, filtry tylko z górnej półki, pilnować kiedy można deptać i kiedy zgasić, jest po prostu bardziej upierdliwe i ciut więcej kosztuje. koreańce też bym odpuścił, bo bywa ciężko z częściami i naprawami, i co zostaje... toyota na przykład, honda civic, niegłupim pomysłem może być też lancia delta(choć nie pamiętam jakie tam były silniki). opla bym nie zaryzykował, renault też, ale np citroen c4 też nie jest zły. wybór auta to zawsze ciężki temat, bo opcji jest mnóstwo tylko ciężko się na coś zdecydować - a na koniec i tak największe znaczenie ma to jaką się trafi sztukę. choć gdyby nie te wymagania, to ja bym się przemógł i kupił nową pandę w salonie...

      ps. jak ma nie brać oleju to odpuść wszystkie vag 1.6 101/102 KM - bo żre straszne ilosci oleju

      Skomentuj


        Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
        pla bym nie zaryzykował, renault też,
        Niczego nie mozna zarzucic benzyniakom Renault, a 2.0 turbo to juz legenda i jeden z najlepszych na swiecie silnikow benzynowych 2.0 z turbina.

        Skomentuj


          od kiedy legenda? nie ma w nim nic co by go wyróżniało

          Skomentuj


            Od kiedy zostal wprowadzony na rynek. Poczytaj o jego budowie, niezawodnosci to zozumiesz czym sie wyroznial :) Swietny silnik i zywotny silnik rowniez do gazu.

            Skomentuj


              No wlasnie pytanie - czy bedzie to gazowane?
              Bo jesli tak to odpadaja wszystkie auta z wtryskiem bezposrednim.
              Osobiscie szukalbym chyba aurisa 1.6.
              To sie nie psuje w ogole.

              Skomentuj


                Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                Od kiedy zostal wprowadzony na rynek. Poczytaj o jego budowie, niezawodnosci to zozumiesz czym sie wyroznial :) Swietny silnik i zywotny silnik rowniez do gazu.
                szkoda tylko, że jakoś nikt go nigdzie nie poleca do niczego :) gdyby był taki świetny to w motorsporcie by dużo reno z tym silnikiem jeździło, a jakoś nie widać... takie określenia to bardziej do b204 saaba pasują, który jest niezniszczalny, czy redblocka volvo.

                Skomentuj


                  Cytryny i pugi w benzynie też są ok ale z czasem elektryka lubi psikusy robić. Nie są to poważne usterki, przeważnie pierdółki typu wtyczka-kostka nie łączy. Mam 607 w 2.2 16v benzynie i gdybym nie miał ciężkiej nogi to nie palił by 13,5 w mieście - o gazie nawet nie myślę choć te silniki lubią gaz. Diesli z psa bym nie brał, non stop coś. W benzynie 1,4i 16v miałem w golfie mk4, jeździłem nim prawie 9 lat, żarł po mieście ok 9-10 ale nie jeden by nie powiedział że to tylko 1,4. Olej deko żarł ale po wymianie pierścieni (głównie o zgarniające chodziło) przestał - niby wadliwe wkładali. Na fiata by mnie raczej ciężko było namówić - mamy scudo i serwis na Strzelców w Bytomiu to jedne wielkie kpiny. Nie raz czekałem na auto i słyszałem jak przez telefon gadali z klientami a później co za plecami. Po za tym jakość serwisu też jest naganna - takie rzeczy aż obrzydzają daną markę. Z serwisu puga Lubos w Bytomiu jestem zadowolony. Toyotę bardzo chwalą, kia, hondę, nowe mercedesy i z każdej stajni jakieś konkretne modele i silniki.
                  Ja najprawdopodobnie za kilka lat będę celował też w lwa kilkuletniego - bdb wyposażony i szybko spadające ceny.
                  Last edited by dzwiedziu; 12.12.2016, 22:54.

                  Skomentuj


                    Przeciez te silniki maja sportowe wersje Reno. Poza tym, w kraju cebuli wiadomo, ze najlepsze silnik sa tylko japonskie i niemieckie, a reno to sie jezdzi co najwyzej do kosciola. Sportowe Renault to nisza totalna, ktora u nas praktycznie nie wystepuje, ale jak wejdziesz na forum Renault, to sporo sie o tym silniku naczytasz. Trzeba sobie jasno powiedziec, ze ten silnik byl projektowany do pojazdow konsumenckich, a nie typowo sportowych. Dlatego postawiono na duza zywotnosc, niskie spalanie benzyny jak na silnik turbo, elastycznosc i zapas mocy, ktory pozniej mozna wykorzystac w granicach rozsadku.
                    Przecietny Janusz w ogole nie ma pojecia o istnieniu tego silnika i to w sumie dobrze. Mechanicy maja o nim bardzo dobre zdanie, czesci nie sa drogie, tylko problem z dostepnoscia, bo renowek z tym silnikiem nie bylo jakos szczegolnie wiele.

                    - - - - - aktualizacja - - - - -

                    Zamieszczone przez dzwiedziu Zobacz posta
                    Cytryny i pugi w benzynie też są ok ale z czasem elektryka lubi psikusy robić.
                    Ostatnio wisiala na podnosniku u mojego mechaniora taka piekna C5 po lifcie, z benzynka 4tlokowa i automatem. Sto pare tysiecy, stan jak nowy. Pod maska dramat. Wycieki oleju na wale i wiecznie cieknaca klima. W sumie fajne auto, ale trzeba rozebrac pol samochodu, zeby teraz to naprawic.

                    Skomentuj


                      1.6 16V PSA (chociażby w C4 I) to raczej dobry silnik (miałem do czynienia), potem pakowali jakieś wynalazki z BMW.

                      Z innych aut można by jeszcze pomyśleć o Almerze, oczywiście w benzynie.

                      Skomentuj


                        W psa nie stety tak jest, dla przykładu 407 i słynne mieszalniki klimatyzacji w kabinie. Jak chcesz mieć zrobione jak trzeba to całą deskę do gołej blachy trza rozebrać.
                        Ale każda marka i model ma słabsze i lepsze strony.
                        W nowych autach to za co byś się nie złapał to płakać.

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                          ale jak wejdziesz na forum Renault, to sporo sie o tym silniku naczytasz
                          jak wejdziesz na forum marki X to silniki marki X będą cudowne, nawet jak są kompletnym syfem.

                          Skomentuj


                            Nie koniecznie. Ludzie na forach zazwyczaj pisza o problemach z autami a nie je wychwalaja nie wiadomo za co. Wiec fora to dobre zrodlo informacji gdzie szukac usterek w danym modelu przy zakupie.

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
                              jak wejdziesz na forum marki X to silniki marki X będą cudowne, nawet jak są kompletnym syfem.
                              Nie zgodze sie. Na forach marki, ludzie smialo pisza o problemach i zaletach, bo sa wsrod swoich ludzi i nie maja potrzeby opowiadania bajek. Mozna sie dowiedziec, co ktos faktycznie zmienial i naprawial w swoim aucie i czy byla to rzecz eksploatacyjna czy powtrzajacy sie problem dla danego samochodu czy podzespolu.

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                                można by jeszcze pomyśleć o Almerze,
                                Miałem, ale w dieslu. Świetne wnętrze, dalej mi się za nią tęskni, ale ceny części koszmarne.

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez dzwiedziu Zobacz posta
                                  .
                                  W nowych autach to za co byś się nie złapał to płakać.
                                  Po pierwsze skomplikowanie konstrukcji i mnogość elementów rozrasta się w wysokim tempie. Po drugie samochody teraz projektują księgowi i komputery. A nie jeden ani drugi nie ma pojęcia o pracy serwisowej. Dawni inżynierowie-parktycy mają coraz mniej do roboty i do powiedzenia w procesie projektowania.
                                  Pozdrawiam.

                                  Skomentuj


                                    Zamieszczone przez Bumpalump Zobacz posta
                                    mazda 3 1.6 za ta kase mozna dostac polifta z 2008-2010 roku z przebiegiem do 100k
                                    - starsze mazdy (prawdziwe japończyki) były bardzo niezawodne, gorsze miały blachy. Teraz blachy niewiele lepsze a cała reszta już nie japońska. Koledzy mieli i sprzedali te nowsze bo się psuły.
                                    Zamieszczone przez Bumpalump Zobacz posta
                                    grande punto, tu mozna dosac nawet 2012 z przebiegami rzedu 50-80k
                                    - osobiście miałem do czynienia tylko ze starszym modelem który był bdb pod każdym względem, nowszy ponoć średnio awaryjny, blachy OK, jedynie wygląd z środku taki sobie
                                    Zamieszczone przez Bumpalump Zobacz posta
                                    grande punto, tu mozna dosac nawet 2012 z przebiegami rzedu 50-80k
                                    - kolega miał nowy z salonu, z początku zadowolony, później zaczęło się wszystko psuć po kolei, duża utrata wartości przy odsprzedaży

                                    Zamieszczone przez Bumpalump Zobacz posta
                                    toyota auris 1.6 2007-2008 z przebiegiem do 150k ale podobno dalej wystepuje tu problem nadmiernego zuzycia oleju
                                    - toyotę zostawiłem sobie na koniec bo to moim zdaniem najlepsza marka i osobiście używam już drugi z rzędu, pierwszy Yaris był po prostu rewelacyjny pod każdym względem, trwałość, blachy, spalanie w benzynie, osiągi jak na takiego mikrusa rewelacyjne. Teraz mam Corollę w dieslu i już nie jest taka niezawodna, wybrałbym teraz silnik benzynowy. Blachy są bardzo grube (nie tak jak papierowe we fiatach) i nie korodują, spalanie b.niskie, materiały eksploatacyjne, klocki, tarcze itd wcale nie droższe od innych marek a wytrzymują nieco dłużej. Szwankuje niestety elektronika a to klima a to centralny zamek a to radio ale to już im nowszy samochód tym będzie gorzej. ASO Toyoty drogie ale drobne części czasem za przystępne pieniądze. Silniki przy dobrym traktowaniu bardzo długowieczne, mój mimo że diesel 116PS o niezbyt dobrych opiniach nie psuje się wcale. Grunt to wymiany materiałów eksploatacyjnych i części na czas i zakup od pewnego poprzedniego właściciela. Amortyzatory mam przy 2000tys km od nowości a ich sprawność powyżej 70%. Samodzielne naprawy w przeciwieństwie np. do Seata np. w kokpicie, drzwiach czy pod maską są dużo lepiej pomyślane, nie powodują pourywania mocowań, plastików itd. Aurisa nie znam ale myślę że renoma Toyoty nadal działa w tym modelu również.

                                    Skomentuj


                                      Teraz mam od roku grande. Wnętrze fajniejsze IHMO od podobnych na rynku, nie wiem czego się czepiacie.
                                      Do tej pory nie widzę w perspektywie żadnych usterek które mogłoby go zatrzymać na drodze.
                                      Natomiast pierdoły są wkurzające. Dość mocno trzeba kłapać drzwiami żeby się domknęły (mocniej niż w vectrze, focusie, mazdzie 6, mondeo czy almerze - z takimi mam porównanie), klamka z tyłu szwankuje, próba wymiany żarówek w trzecim stopie to jakaś masakra itp itd. Jak ktoś umie i może się dłubać przy takich drobiazgach to można brać. Głośno jest dość (ale to chyba uroda wszystkich mikrusów niższej klasy), chociaż sam silnik jest dość cichy.
                                      Mam 1.4 8V. Kiedyś miałem mazdę 121 z 1.4 16V to zbierała się bardziej żwawo. Ale dramatu nie ma, da się jechać.

                                      Opli nie ma się co bać, całkiem fajne woły robocze. Jeździłem w firmach i corsami z różnych generacji i astrami, sam mam vectrę i jest w miarę OK.
                                      Last edited by Micwoj; 13.12.2016, 10:34.

                                      Skomentuj


                                        Ja też polecam Fiata - ale bardziej Bravo - bardzo dobre wnętrze jak na segment, blachy nie lecą, części tanie jak barszcz. Na dodatek świetne silniki - T-Jet to najbardziej trwała turbo benzyna na rynku. Podobnie z JTD. W mojej ocenie koncern Fiata po prostu nie oszczędza tak na silnikach jak inne koncerny - kiedyś te jednostki niczym sie nie wyrożniały, jednak w obliczu pogorszenia jakości innych producentów powoli wyrastają na najlepsze na rynku - czy to 1.4T, 1.75T, 1.6JTD, 2.0JTD każdy z nich jest jednym z najlepszych w swojej klasie. No i wyposażenie jest dużo lepsze niz w japońcach. Ja zrobiłem Giuliettą 150tkm - żadnych awarii.

                                        Skomentuj


                                          gazu nie bedzie

                                          rozwazalem jeszcze puga 308 z silnikiem 1.6

                                          - - - - - aktualizacja - - - - -

                                          Drobne usterki elektroniki raczej mi nie przeszkadzaja, przyzwyczailem sie ;p
                                          grunt aby silnik byl zywotny i wlasnie nie bral oleju bo to zawsze sie kojarzy z mocno wyeksploatowanym motorem

                                          - - - - - aktualizacja - - - - -

                                          Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
                                          ps. jak ma nie brać oleju to odpuść wszystkie vag 1.6 101/102 KM - bo żre straszne ilosci oleju
                                          A 1.4 80km?
                                          Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                                          youtube.com/user/Mr1Raziel

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X