Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Sprawdź najpierw stan elektrolitu, odłącz minusową klemę i podłącz elektroniczną ładowarkę i zostaw.
    Zwykłe, transformatorowe i w dodatku te najtańsze nie są w stanie naładować nawet małego akumulatora - mam taką i wiem co piszę. Weź miernik, sprawdź napięcie i prąd ładowania to zobaczysz.

    Skomentuj


      Z ładowarek do wszystkiego, to fajny jest iCharger 106B+ połączony z zasilaczem Dell 12V 18A, mamy ładowarkę 10A.
      Która ładuje wszystko, NiCD, NiNH, ołów i pokrewne, Litowce.

      http://allegro.pl/dell-adp-220ab-12v...640886964.html (DELL ADP-220AB 12V 18A 220W DA-2 ORYGINAŁ GW)
      A te zasilacze są niezniszczalne, zasilacze od xboxa 360 to przy nich kupa złomu, serwery ITX na zasilaczach Pico na nic pędzę 24/7 po dwa lata i nic się nie dzieje.

      Przypomnieliście mi że nie mam kabli rozruchowych, trzeba się wyposażyć, bo tamtej zimy mogłem dwóch kumpli poratować ani nie miałem jak.

      Skomentuj


        A ja kiedyś miałem okazję mierzyć zepsutego CTEKa, skończyło się na sprawdzeniu typowych elementów, bo w uC nie wejdę...
        W sumie coś takiego dałoby się zrobić samemu, przetwornica np przerobiony ATX i uC monitorujący stan naładowania, nawet widziałem taką przeróbkę gdzieś, tylko że na komparatorach.

        Zamieszczone przez dzwiedziu Zobacz posta
        Zwykłe, transformatorowe i w dodatku te najtańsze nie są w stanie naładować nawet małego akumulatora - mam taką i wiem co piszę
        W zimę (nie tą co teraz) aku osłabł do tego stopnia, że komp wszystko odcinał i nie było nawet oznak kręcenia, zapiąłem rosyjski prostownik na jakieś 20min i potem z jego udziałem udało się odpalić, elektroniczną ładowarkę bałbym się tak katować, a ten wymieniony ma tak mocne diody, że jednej osobie nawet udało się kable z niego upalić.

        Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
        skoro temat akumulatorow poruszony...

        czy jest sens zostawiac podlaczony prostownik na noc kiedy auto stoi pod domem?
        zauwazylem ze jak byly mrozy to mi z samego rana slabo krecil (pozniej juz ok)
        mam ogrodzony teren wiec moge sobie zostawic spokojnie tak podlaczony prostownik. pytanie tylo czy ma to sens? czy lepiej aku wyciagac i ladowac w domu?
        Jak aku nie potrafi uciągnąć małej benzyny, to lepiej pomyśl o jego wymianie, a nie o ładowaniu codziennie...

        Skomentuj


          Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
          Jak aku nie potrafi uciągnąć małej benzyny, to lepiej pomyśl o jego wymianie, a nie o ładowaniu codziennie...
          nie nie nie!
          nic z tych rzeczy
          po mroznej nocy kreci wyraznie slabiej - tylko tyle
          jak juz rano odpale to pozniej po pracy spokojnie odpala

          aku wymienial poprzedni wlasciciel (brata szwagier) wiec jest prawie nowe

          Skomentuj


            Sprawdź ładowanie, ale jeśli kręci kilka sekund dłużej, to na zimnym silniku jest to normalne.

            Skomentuj


              nie kreci dluzej tylko slabiej

              czyli to normalne na mrozie

              Skomentuj


                Przy -10C pojemność "zdrowego" akumulatora to 70%, przy -25 to już tylko 60%. Powiedzmy że masz akumulator 50Ah, to przy -25 zostanie mu tylko 30Ah.
                Po wyłączeniu silnika po jeździe olej gorący ścieka do miski, podczas postoju na mrozie gęstnieje (w sumie wszystkie płyny eksploatacyjne też) następnie zanim pompa go wpompuje gdzie trzeba, upłynie minimum kilka sekund i się dziwisz że silnik kręci słabiej?
                Ja po wymianie akumulatora jak zakręciłem to myślałem że silnik z ramy wyskoczy, ale już po kilku dniach postoju, rano na mrozie czułem że już słabiej kręci ale nie tak jak na starym.
                Last edited by dzwiedziu; 11.12.2016, 17:04.

                Skomentuj


                  Tak jak pisze dzwiedziu - im zimniej tym aku jest słabsze. Dwa - zimny i bardziej lepki ("gęsty") olej utrudnia samo obrocenie układem kobowo-tłokowym. Trzy, kiedy np. "kręci ale długo" to zwykle trudności z samym zapłonem spowodowane niską temperaturą w komorze spalania, właściwościami paliwa i innymi czynnikami. Jak ktoś ma garaż lub domek polecam grzałki do silnika (np Defa).

                  Wracajac do problemu Pawła, zimą akumulator warto "obudzić" włączając przed odpaleniem światła, grzanie szyby czy inny odbiornik. Przekaźniki i tak je rozłącza na czas pracy rozrusznika, a nasza bateria będzie miała trochę więcej prądu po takiej rozgrzewce.

                  Dodam też, jeśli komuś padnie aku (ponizej 11,7V) zanim wyda parę słów na nowe, już dwa razy serwis/sprzedawca akumulatorów uratowal mi baterię, która nie chciała wstać przy użyciu elektronicznego prostownika. W Poznaniu na Św Wojciecha przy stacji Bliska nie chcieli za to ani grosza, a ojcu nawet przyjęli z powrotem nowe aku po tym jak stare zreaktywowali

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez tao84 Zobacz posta

                    Dodam też, jeśli komuś padnie aku (ponizej 11,7V) zanim wyda parę słów na nowe, już dwa razy serwis/sprzedawca akumulatorów uratowal mi baterię, która nie chciała wstać przy użyciu elektronicznego prostownika. W Poznaniu na Św Wojciecha przy stacji Bliska nie chcieli za to ani grosza, a ojcu nawet przyjęli z powrotem nowe aku po tym jak stare zreaktywowali
                    Dlatego ctek jest nieoceniony dla osób zmotoryzowanych Raz że jest bezobsługowy, a dwa potrafi ożywić niezłe trupy

                    Skomentuj


                      Nie wiem jak ctek, pewnie o niebo lepiej niż klasyczny prostownik. Serwisy akumulatorów często dysponują profesjonalnymi ładowarkami, które czasem są w stanie ożywić sztuki, które przez niektóre prostowniki elektroniczne odczytywane są jako zepsute.

                      Skomentuj


                        Zamieszczone przez tao84 Zobacz posta
                        warto "obudzić" włączając przed odpaleniem światła, grzanie szyby czy inny odbiornik. Przekaźniki i tak je rozłącza na czas pracy rozrusznika, a nasza bateria będzie miała trochę więcej prądu po takiej rozgrzewce.
                        a tego nie widzialem jeszcze
                        az sprawdze

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez tao84 Zobacz posta
                          Nie wiem jak ctek, pewnie o niebo lepiej niż klasyczny prostownik. Serwisy akumulatorów często dysponują profesjonalnymi ładowarkami, które czasem są w stanie ożywić sztuki, które przez niektóre prostowniki elektroniczne odczytywane są jako zepsute.
                          no to właśnie sprzęty typu CTEK czy Bosch serii C

                          Skomentuj


                            Szukam auta do max 25-30tys
                            priorytet to niska awaryjnosc, dluga zywotnosc silnika, brak bolaczek w stylu brania duzych ilosci oleju czy obracajacych sie panewek
                            hatchback lub mniejszy sedan, tylko benzyna min 1.4 silnika

                            poki co zaczynajac od faworytow pod uwage bralem

                            mazda 3 1.6 za ta kase mozna dostac polifta z 2008-2010 roku z przebiegiem do 100k
                            toyota auris 1.6 2007-2008 z przebiegiem do 150k ale podobno dalej wystepuje tu problem nadmiernego zuzycia oleju
                            leon ii 1.6 102km roczniki od 2007 z przebiegiem 100-150k
                            grande punto, tu mozna dosac nawet 2012 z przebiegami rzedu 50-80k
                            Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                            youtube.com/user/Mr1Raziel

                            Skomentuj


                              Patrzyłeś kia cee'd ?

                              Skomentuj


                                Bravkę z 1.4 T-Jet dodaj do tego zestawienia :)
                                Arcam CD17 + Denon TU580RD + I-amp + W18E001 + T25CF002
                                Grado SR125i

                                Skomentuj


                                  nie patrzylem, wyglada ciekawie, ale jakos malo informacji o nich
                                  Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                                  youtube.com/user/Mr1Raziel

                                  Skomentuj


                                    Zamieszczone przez Bumpalump Zobacz posta
                                    ale jakos malo informacji o nich
                                    to moze i dobrze?
                                    glownie bym pisal o aucie w sieci jakby sie cos psulo czy bylyby z czyms problemy

                                    Skomentuj


                                      http://otomoto.pl/oferta/mazda-3-maz...tml#9634ff1b43
                                      http://otomoto.pl/oferta/mazda-3-aut...tml#7b39332f9e

                                      To moim faworyci
                                      Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                                      youtube.com/user/Mr1Raziel

                                      Skomentuj


                                        Koledzy mają mazdy w dieslach wcześniejszej generacji i troszku je bierze ruda, nie wiem jak te. Po za tym nie słyszę żeby narzekali.

                                        Skomentuj


                                          Fiat

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X