Zamieszczone przez dolphin123
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
wątek motoryzacyjny
Collapse
X
-
W końcu wziąłem się za wymianę tłumika, dla przypomnienia połączenie wygląda w ten sposób
okazało się, że gruszka z nowego używanego jest minimalnie mniejsza od starej, po skręceniu obejmy mechanicznie czuć, że połączenie jest sztywne, ale zauważyłem, że kapie tam woda.
Czym to ewentualnie uszczelnić? Myślałem o oklejeniu taśmą do tłumików i późniejszym skręceniu, ewentualnie mógłbym jeszcze wymienić obejmę, ale to drugie nie wiem czy coś pomoże.
Skomentuj
-
Na razie zastosowałem taki wynalazek (bo się akurat wczoraj udało zdobyć) https://sklep.intercars.com.pl/produ...hermetic-20-ml , 300 stopni, więc powinno wytrzymać, może nie wydmucha, chwilę pochodziło po nocy suszenia...
Skomentuj
-
Samochód Toyota Yaris 2008 1.0 benzyna 150km przebiegu.
Robiłem remont silnika 3tys km temu, wymiana pierścieni i uszczelniaczy ponieważ silnik brał olej (1l na tys km, a nawet dymka nie puszczał). Tłoki i gniazda zaworowe były zawalone nagarem tak samo denka tłoków od dołu były oblepione nagarem. Poza tym silnik w środku czysty.
Brakowało mi wskaźnika temp wody fabrycznie jest tylko kontrolka informująca silnik zimny/za gorący, więc założyłem dodatkowe wskaźniki temperatury wody, oleju i ciśnienie oleju.
W mieście temperatura oleju jest ok ale na trasie jak go przytrzymam na wyższych obrotach to temperatura dochodzi do 110st, a jak przyjdą cieplejsze dni to pewnie do 120st może dochodzić.
Silnik był zalany olejem totala 10w40 Francuzi w peugeocie 107 taki zalecają, toyota znów zaleca 5w30/40, a w najnowszy yarisach nawet 0w30, te same silniki.
Czy olej 5w40 będzie odporniejszy na wysokie temperatury i tworzenie się nagaru?
Zastanawiam się czy teraz po dotarciu nie przejść na taki olej.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Trol. Zobacz postaCzy olej 5w40 będzie odporniejszy na wysokie temperatury i tworzenie się nagaru?
Zastanawiam się czy teraz po dotarciu nie przejść na taki olej.
Zostań przy dobrym 5W30. Interwał olejowy max 15 kkm i powinno być dobrze.low-END
Skomentuj
-
Zamieszczone przez siewcu Zobacz postaJa bym lał dobre 5W40... I najlepiej nic, co ma w nazwie long life.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez siewcu Zobacz postaNo, 5W30 i najlepiej najtańsze na rynku.https://www.olx.pl/oferta/volkswagen-passat-b5-1-6-kombi-1999-nie-dla-januszy-CID5-IDtJbaJ.html
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Penetrator Zobacz postaOleje 5w30 są w większości lepszymi jakościowo i preferowanymi niż 5w40 będace zgniłym kompromisem
- - - - - aktualizacja - - - - -
Nie podoba Ci sie wpis? To Ci jeszcze cos pokaze na przykladzie mojego samochodu. Silnik w moim aucie nie ma DPF i zaleca sie do tego silnika olej :
http://valvoline-eu.lubricantadvisor...63b986abcd97cc 5w40
Ten sam model silnika o innych wtryskiwaczach oraz z DPF wymaga oleju :
http://valvoline-eu.lubricantadvisor...adda6edf2eca86 5w30 spelniajacy zupelnie inne normy
Sama lepkosc ma tutaj mniejsze znaczenie, roznica lezy w skladzie oleju dla silnikow z DPF, ktore maja obnizone ilosc siarki i fosforu, te sa szkodliwe dla ukladow oczyszczania spalin. Sek w tym, ze te zwiazki, sa jednoczesnie doskonalymi zwiazkami chroniacymi silnik przez zuzyciem. Dlatego zanim zaczniesz pisac glupoty, to rozeznaj sie w temacie. Sama lepkosc moze nic nie znaczyc.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez sylvek Zobacz postaMogę wiedzieć co masz do longlife
- - - - - aktualizacja - - - - -
Zamieszczone przez Penetrator Zobacz postaOleje 5w30 są w większości lepszymi jakościowo i preferowanymi niż 5w40 będace zgniłym kompromisem
Skomentuj
-
Zamieszczone przez siewcu Zobacz postaDużo. Np tyle, że takie same silniki używane w bardzo podobny sposób i z tymi samymi interwałami wymiany oleju(okolice 15k km), są mniej zużyte na olejach bez LL. Do tego dochodzi doświadczenie ludzi, których znam i mają większe pojęcie ode mnie na ten temat. Pomijam kwestię samej idei longlife, która służy tylko do dobijania silników...
- - - - - aktualizacja - - - - -
Nie, nie są. Dziwnym trafem w autach, w których ludzie mają powkładane zegary temperatury i ciśnienia oleju, ciśnienie oleju jest wyższe i temperatury są niższe na 5W40, niż na 5W30 z tej samej półki.
Skomentuj
Skomentuj