Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zamieszczone przez dolphin123 Zobacz posta
    W ogóle nie zakładałem zimowych w tym roku :)
    Ja tak samo - przez dwa ostatnie lata.

    Skomentuj


      W końcu wziąłem się za wymianę tłumika, dla przypomnienia połączenie wygląda w ten sposób

      okazało się, że gruszka z nowego używanego jest minimalnie mniejsza od starej, po skręceniu obejmy mechanicznie czuć, że połączenie jest sztywne, ale zauważyłem, że kapie tam woda.
      Czym to ewentualnie uszczelnić? Myślałem o oklejeniu taśmą do tłumików i późniejszym skręceniu, ewentualnie mógłbym jeszcze wymienić obejmę, ale to drugie nie wiem czy coś pomoże.

      Skomentuj


        sa specjalne pasty do takich polaczen

        http://www.tlumiki.eu/jak-prawidlowo...szczelniajaca/

        Skomentuj


          To jest to samo, co tzw cement do tłumików?

          Skomentuj


            mozliwe - nie zajmuje sie tym wiec nie wiem. pogoogluj

            Skomentuj


              Na razie zastosowałem taki wynalazek (bo się akurat wczoraj udało zdobyć) https://sklep.intercars.com.pl/produ...hermetic-20-ml , 300 stopni, więc powinno wytrzymać, może nie wydmucha, chwilę pochodziło po nocy suszenia...

              Skomentuj


                Do wydechów to jest cement, nie silikon...

                Skomentuj


                  Niby tak, ale na tego typu łączeniu warstwa jest dość cienka, dodatkowo te 300 stopni to przy końcowym raczej wystarczy, zresztą nie wiem czy cement by się nie wykruszył od drgań na tego typu łączeniu, które generalnie wcześniej uszczelniane niczym nie było.

                  Skomentuj


                    Samochód Toyota Yaris 2008 1.0 benzyna 150km przebiegu.

                    Robiłem remont silnika 3tys km temu, wymiana pierścieni i uszczelniaczy ponieważ silnik brał olej (1l na tys km, a nawet dymka nie puszczał ). Tłoki i gniazda zaworowe były zawalone nagarem tak samo denka tłoków od dołu były oblepione nagarem. Poza tym silnik w środku czysty.
                    Brakowało mi wskaźnika temp wody fabrycznie jest tylko kontrolka informująca silnik zimny/za gorący, więc założyłem dodatkowe wskaźniki temperatury wody, oleju i ciśnienie oleju.
                    W mieście temperatura oleju jest ok ale na trasie jak go przytrzymam na wyższych obrotach to temperatura dochodzi do 110st, a jak przyjdą cieplejsze dni to pewnie do 120st może dochodzić.
                    Silnik był zalany olejem totala 10w40 Francuzi w peugeocie 107 taki zalecają, toyota znów zaleca 5w30/40, a w najnowszy yarisach nawet 0w30, te same silniki.

                    Czy olej 5w40 będzie odporniejszy na wysokie temperatury i tworzenie się nagaru?
                    Zastanawiam się czy teraz po dotarciu nie przejść na taki olej.

                    Skomentuj


                      Zamieszczone przez Trol. Zobacz posta
                      Czy olej 5w40 będzie odporniejszy na wysokie temperatury i tworzenie się nagaru?
                      Zastanawiam się czy teraz po dotarciu nie przejść na taki olej.
                      Jeżeli masz już zdrowe pierścienie to nie ma co zalewać 5W40. Nie będzie przedmuchów to nie będzie nagaru.

                      Zostań przy dobrym 5W30. Interwał olejowy max 15 kkm i powinno być dobrze.
                      low-END

                      Skomentuj


                        Ja bym lał dobre 5W40... I najlepiej nic, co ma w nazwie long life.

                        Skomentuj


                          Lej 5W30.

                          Wysłane z mojego Mi 4i przy użyciu Tapatalka

                          Skomentuj


                            No, 5W30 i najlepiej najtańsze na rynku.

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
                              Ja bym lał dobre 5W40... I najlepiej nic, co ma w nazwie long life.
                              Mogę wiedzieć co masz do longlife

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
                                No, 5W30 i najlepiej najtańsze na rynku.
                                Oleje 5w30 są w większości lepszymi jakościowo i preferowanymi niż 5w40 będace zgniłym kompromisem
                                https://www.olx.pl/oferta/volkswagen-passat-b5-1-6-kombi-1999-nie-dla-januszy-CID5-IDtJbaJ.html

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez Penetrator Zobacz posta
                                  Oleje 5w30 są w większości lepszymi jakościowo i preferowanymi niż 5w40 będace zgniłym kompromisem
                                  Bzdury. Zalezy do jakiego auta, z jakim silnikiem i jego wyposażeniem dodatkowym.

                                  - - - - - aktualizacja - - - - -

                                  Nie podoba Ci sie wpis? To Ci jeszcze cos pokaze na przykladzie mojego samochodu. Silnik w moim aucie nie ma DPF i zaleca sie do tego silnika olej :

                                  http://valvoline-eu.lubricantadvisor...63b986abcd97cc 5w40

                                  Ten sam model silnika o innych wtryskiwaczach oraz z DPF wymaga oleju :

                                  http://valvoline-eu.lubricantadvisor...adda6edf2eca86 5w30 spelniajacy zupelnie inne normy

                                  Sama lepkosc ma tutaj mniejsze znaczenie, roznica lezy w skladzie oleju dla silnikow z DPF, ktore maja obnizone ilosc siarki i fosforu, te sa szkodliwe dla ukladow oczyszczania spalin. Sek w tym, ze te zwiazki, sa jednoczesnie doskonalymi zwiazkami chroniacymi silnik przez zuzyciem. Dlatego zanim zaczniesz pisac glupoty, to rozeznaj sie w temacie. Sama lepkosc moze nic nie znaczyc.

                                  Skomentuj


                                    Zamieszczone przez sylvek Zobacz posta
                                    Mogę wiedzieć co masz do longlife
                                    Dużo. Np tyle, że takie same silniki używane w bardzo podobny sposób i z tymi samymi interwałami wymiany oleju(okolice 15k km), są mniej zużyte na olejach bez LL. Do tego dochodzi doświadczenie ludzi, których znam i mają większe pojęcie ode mnie na ten temat. Pomijam kwestię samej idei longlife, która służy tylko do dobijania silników...

                                    - - - - - aktualizacja - - - - -

                                    Zamieszczone przez Penetrator Zobacz posta
                                    Oleje 5w30 są w większości lepszymi jakościowo i preferowanymi niż 5w40 będace zgniłym kompromisem
                                    Nie, nie są. Dziwnym trafem w autach, w których ludzie mają powkładane zegary temperatury i ciśnienia oleju, ciśnienie oleju jest wyższe i temperatury są niższe na 5W40, niż na 5W30 z tej samej półki.

                                    Skomentuj


                                      http://motoroils.pl/docs/oleje.pdf
                                      http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...-tys-km/e6q0k1
                                      https://www.olx.pl/oferta/volkswagen-passat-b5-1-6-kombi-1999-nie-dla-januszy-CID5-IDtJbaJ.html

                                      Skomentuj


                                        IMO jedno zdanie skasowało zawartość merytoryczną całego tego pdfa. "Moim wyborem wyborem byłby zawsze mobil1". Bzdura, bo gdyby ten olej był taki cudowny, to nikt by nawet nie patrzył w kierunku Motula, Liqui Moly, Valvoline czy innych DOBRYCH olejów.

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
                                          Dużo. Np tyle, że takie same silniki używane w bardzo podobny sposób i z tymi samymi interwałami wymiany oleju(okolice 15k km), są mniej zużyte na olejach bez LL. Do tego dochodzi doświadczenie ludzi, których znam i mają większe pojęcie ode mnie na ten temat. Pomijam kwestię samej idei longlife, która służy tylko do dobijania silników...

                                          - - - - - aktualizacja - - - - -



                                          Nie, nie są. Dziwnym trafem w autach, w których ludzie mają powkładane zegary temperatury i ciśnienia oleju, ciśnienie oleju jest wyższe i temperatury są niższe na 5W40, niż na 5W30 z tej samej półki.
                                          Co racja to racja, dodatkowo u mnie jest wyższe ciśnienie na 5W50... niz 5W40.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X