hehe.. ostatnio jechałem taxą-priusem.. zapytałem jak długo klocki ham. starczają... gość odpowiedział, że tak pod 200k na jednych jeździ ;-).. będziem jeździć elektrykami jak nic...
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
wątek motoryzacyjny
Collapse
X
-
Zamieszczone przez LubMich Zobacz postaHybryda z dieslem juz byla w PSA... elektryk napedzal tylna oś... nie bylo wynikow jakichs super...
Żeby nie napisać, że mizernie to wyszlo... drogi i skomplikowany diesel + skomplikowany uklad napedowy i cena byla nie opłacalna..
Zamieszczone przez LubMich Zobacz postaNie walcze z sielnikami diesla... chcialem dopisać, ze nowe benzyniaki sa tez calkiem ekonomiczne...
Zamieszczone przez Oskar29 Zobacz postaNie jest też tak do końca że duże silniki (benzynowe przynajmniej) palą o wiele więcej niż te małe można się zdziwić bo często jest tak że jakaś v6-tka np. 3L potrafi spalić nie wiele więcej od takiej 2L R4.
Skomentuj
-
Osiągniecie ekonomii diesla na benzynie jest niewykonalne bo to przeczy prawom fizyki. Diesel jest po prostu paliwem bardziej kalorycznym od benzyny i tego nie da się oszukać żadnymi sztuczkami. Praca jaką musi wykonać silnik bierze się z paliwa a od jego kaloryczności zależy ile go spalimy. Przy dieslu dochodzi jeszcze nieco wyższa sprawność silnika, aczkolwiek to chyba powoli zaczyna się zacierać.
Gdy mówimy o ekologii ważna jest ilość wyemitowanych szkodliwych substancji i tu diesel przegrywa z kretesem. Ilość CO2 nie ma znaczenia bo to akurat jest najmniej szkodliwy gaz .. Niestety przez lata było duże niezrozumienie w tej kwestii i głównie skupiano się na redukcji emisji CO2. Dlatego swojego czasu był wysyp diesli i ich popularność bo były "ekologiczne" ze względu na niskie spalanie ergo niską emisję. Tak dopóki nie "odkryto" że nie CO2 ale tlenki azotu i cząstki stałe są realnym problemem.
Przez lata jeździłem dieslem i przyznaję jest to super silnik od strony jazdy. Obecnie mam turbo benzynę i powiem szczerze jeździ się juz nią podobnie. Mam podobny moment obrotowy, nawet od niższego zakresu, spalanie przy lekkiej nodze jest podobne. Diesel miał tą przewagę czy jechałem 90, 100 czy 120 spalał podobnie. Dopiero od pewnej prędkości spalanie zauważalnie rosło. Przy benzynie niestety najlepiej jest przy ok 90 a potem idzie w górę. Ale nie narzekam bo wg wskazań komputera średnio mam 6.2 co po dodaniu mojej korekty daje ok 6.4 (wg moich pomiarów na stacji komputer zaniża o ok 0.2L/100).
Niestety dużo tu zależy od stylu jazdy. Diesel jest bardziej "idiotoodporny", można go butować a spali tylko trochę więcej. Benzyna niestety taka nie jest.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Oskar29 Zobacz postaKwestia jak bardzo szkodliwe są spaliny z benzyny. Może być tak że pomimo że wyprodukuje więcej spalin to będą one mniej szkodliwe pomimo ich ilości.
Co do spalania jeśli chodzi o małą benzynę to jest różnie. Są silniki oszczędniejsze i takie które palą jak smok (np. fiatowskie). Tutaj przykład jak oszczędny może być benzyna w nowym samochodzie https://www.autocentrum.pl/spalanie/...2016/strona-3/ . I nie ma żadnych bajerów typu wtrysk bezpośredni czy turbo, a co za tym idzie ma czystsze spaliny i mniej pali.
Nie jest też tak do końca że duże silniki (benzynowe przynajmniej) palą o wiele więcej niż te małe można się zdziwić bo często jest tak że jakaś v6-tka np. 3L potrafi spalić nie wiele więcej od takiej 2L R4. Np. https://www.autocentrum.pl/spalanie/...2006/strona-2/ .
Potwierdzam bo mam w rodzinie takie auto.
Spala 4,5L/100km ale jak się jezdzi samemy. Niestety danych pod kompletem obciążenia nie znam.
Wolałbym osobiście jednak duży silnik np. 3.0 benzynka w gazie
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz postaTak dopóki nie "odkryto" że nie CO2 ale tlenki azotu i cząstki stałe są realnym problemem.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Adzik94 Zobacz postaAkurat takie Baleno to fakt, spala mało.
Potwierdzam bo mam w rodzinie takie auto.
Spala 4,5L/100km ale jak się jezdzi samemy. Niestety danych pod kompletem obciążenia nie znam.
Wolałbym osobiście jednak duży silnik np. 3.0 benzynka w gazie
- - - - - aktualizacja - - - - -
Dodatkowym plusem tego suzuki jest też z tego co wiem dosyć długa skrzynia. Nawet jak wyjedziemy na jakąś obwodnicę czy autostradę nie powinno być tragedii z hałasem i spalaniem. Jak czytałem jakiś test to pisali że na 5-ce było przy 90kmh jakieś 2400obr/min. Więc to nie jest tak że nie da się nic sensownego kupić.
Skomentuj
-
Nie chodzi o umniejszanie szkodliwosci tych gazow, ale o tendencje spadkowe od wielu lat. Oczywiscie normy emisji stale sa zaostrzane, ale juz od dawna widoczny jest spadek ich emisji przez transport samochodowy.
Co ciekawe:
"Zgodnie z obowiązującą od października 2014 r. normą Euro 6 określony laboratoryjnie poziom emisji tlenków azotu nie może przekraczać 80 mg/km w przypadku silników Diesla i 60 mg/km w przypadku jednostek benzynowych. Samochody, które są dziś w sprzedaży, zaliczają tę próbę "śpiewająco". Kłopoty zaczynają się, gdy auto poddawane jest próbie w rzeczywistych warunkach jazdy. To właśnie dlatego Komisja Europejska w 2016 r. zarządziła, że w teście RDE samochody będą mogły emitować do 168 mg NOx na kilometr do końca 2019 r. i 120 mg NOx na kilometr do końca 2023 r. w przypadku diesli i odpowiednio 120 i 90 mg/km dla aut benzynowych."
W 2017 roku, Mercedes przeprowadził drogowa probe pomiaru E klasy z silnikiem diesla OM 654, która pokazała, że samochód wyemitował 41mg NOx na kilometr. Są to wartości niższe od wielu silników benzynowych.
Generalny problem leży w starych jednostkach kopciuchów, lecz ich nowoczesne modele to zupelnie inna para kaloszy.
Skomentuj
-
Może jest coś nie tak z moim autem, ale miesiąc temu miałem okazję przegonić (2 osoby + bagaż) aktualnie używaną Merivę (2008) 1.6 benzyna na trasie liczącej 470km w jedną stronę.
Auto zagazowane przy przebiegu ok. 35tyś. km przez Niemca - obecnie ma 208tyś. km i jakie miałem spalanie na trasie "krajobrazowej", bez autostrad i niemal zgodnie z przepisami - czyli max. 100km/h?
6 litrów gazu na 100km.
Przy niskich przebiegach dziennych oscyluje w granicach 7/7.5 litra gazu na 100km.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez grzeczny_52 Zobacz posta6 litrów gazu na 100km
Miałem przez chwilę Astrę 1.6 Twinport bez gazu i spalanie w mieście nie spadało poniżej 8-8.5l a najczęściej z włączoną klimą dochodziło do 10l.
Więc w to 6l GAZU raczej trudno uwierzyć, chyba że podajesz jakąś średnią z komputera, który pokazuje głupoty.
Jeśli nawet udałoby się wymusić jakimś sposobem tak niską dawkę gazu (co jest niemożliwe bo ECU podciągnie to sobie korektami), to po przebiegu 20-30 tys zawory wydechowe byłyby już wypalone ze względu na zbyt wysoką temperaturę w komorze spalania.
"Check engine" się nie świeci przypadkiem w tej Merivie?
Skomentuj
-
Astra to gówno. Miałem NOWĄ słuzbową astrę J i tam kołpaki potrafiły płynąć tak sie grzały hamulce. A serwis (pozdrawiam partaczy z ASO Opla Karkonoska, Wrocław) mówił że tak w tych autach jest i skoro koło na podnośniku da sie obracać ręką to jest ok. To badziewie musiało palić więcej o 1-2 od konkuencji i nie było na to bata.
Teraz mam BMW 316 compact z 97 roku. Benzyna niecałe 1600cm3. W mieście (Wrocław) pali mi niecałe 8l/100km. Z klimą lekko przekraczam 8. Spalanie przez ostatnie 5 tys. km (liczone z przebiegu i sumy spalonego paliwa) to 7,67l/100km. W trasie jadąc przepisowo schodzę do 6l. Wiec jeśli taki stary tylnonapędowy gruz potrafi zejść do 6l to przednionapędówka ma prawo tyle spalić na gazie
PS. W tym swoim bawarskim toczydełku zaraz po zakupie zrobiłem serwis hamulców - nowe tłoczki, uszczelki, płyn hamulcowy bo też z lewej strony hamulec troche trzymał i spalanie miałem bliżej 9l/100kmLast edited by e_gregor; 04.09.2019, 10:59.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez e_gregor Zobacz postaAstra to gówno. Miałem NOWĄ słuzbową astrę J
Prywatnie jeździłem astrą H 1.6 Twinport 105KM i lepiej się zbierała od tej mocniejszej o 10 koni J, a obie paliły tak jak na benzyniaka przystało :)
Mam też doświadczenia z astrą K 1.4 Turbo 125KM - delikatna jazda miasto/trasa 30/70 to wynik około 7l, ale już jazda dynamiczna po mieście i po autostradzie daje bez problemu wyniki około 9-10l, a pewnie jakby mocniej pocisnął to i ze 12l przepali.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez LubMich Zobacz postahehe.. licytacja trwa.. też potrafię zejść <7l/100 jak bym bardzo chciał to pewno okolice 6l też realne.. choć średnio robię ok 8 do 9 l/100.. miasto / autostrada.
1,8 benz. 200km 350 Nm(M271) automat
Skomentuj
-
Zamieszczone przez piotreq123 Zobacz postaWidzę, że licytacja się zaczęła w dół
Czas mija, ludzie piszą, moce "kosmiczne"... a zużycie inteligentnie zmierza w rozsądne granice he he he))
Serio - taka jest moja "damska" maszyna - szybka, oszczędna i dająca się przez TO lubić pomimo wad stylistycznych plus kilka innych rzeczy zresztą, a to ze względu na moją płeć :o
Check engine nie pali się.
A lampka jest O.K., bo przed "testem" miałem ją aktywną i świeciła po oczach.
Powód?
Nie instalacja gazowa.
Była przerwa w okablowaniu bezpośrednio pomiędzy sondą (kolektor), a kostką dalszego okablowania instalacji.
Test OBDII, lutownica i wszystko wróciło do normy.
Na pocieszenie dodam, że podczas jazdy z przeciętną 120/140 na dystansie 60km wciąga nieco poniżej 10 litra gazu na 100km.Last edited by grzeczny_52; 04.09.2019, 13:39.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Oskar29 Zobacz postaOne fabrycznie też były w wersji 200km ponad z tego co widzę.
Skomentuj
Skomentuj