Jak ktoś chce to mam pod RK09L, złącza ARK 2 pin ale niestety raster 5mm... Mogę oddać za koszt wysyłki i jakieś symboliczne piwko.
A ode mnie pytanie. Na schemacie okablowania jest narysowane połączenie masy wejść do złącza sGND w zasilaczu - ale jako jedno połączenie obu mas pod jedno złącze. Średnio to wygodne(nie lubię ściągać izolacji w "trasie" przewodu) i teraz się zastanawiam nad dwoma wygodniejszymi(ale nie wiem czy tak można) rozwiązaniami:
1) użycie złączki wago do połączenia mas do zasilacza;
2) wykorzystanie obu wejść w zasilaczu i podłączenie mas oddzielnie.
Pytam, bo konektorów nie mam i nie wiem czy uda mi się je kupić, więc na chwilę obecną zostaje owinięcie przewodu w złączu i ściśnięcie nakrętką. I tak rozwiązanie tymczasowe, dopóki nie będzie obudowy.
Pytałeś już na maila. Pisałem. 1:1 schemat. Co to za problem uciąć kabel, zrobić mostek na 2 gniazdach RCA , ucinasz kolejny kawałek i lecisz z tych gniazd na sGND. Po co kombinujesz ze ściąganiem izolacji w środku przewodu?
Pisałem zanim podłączyłem - kupiłem konektory, udało się połączyć ładnie, 1:1 ze schematem. A z tą izolacją... zostało mi to w pamięci z innych rzeczy jak kiedyś łączyłem ze sobą i nie można było ciąć kabli. No ale już po sprawie, zrobione, działa.
Ja lubię skręcane, albo zaciskane(dlatego szukałem konektorów m8).
Pokazać mogę tyle:
Obudowa będzie kiedyś, a o graniu ciężko pisać, bo... kolumny szybko się skończyły. Od pewnego momentu próba podgłośnienia zmienia się w zmianę wychylenia membrany niskotonowego no a poza tym nie mam punktu odniesienia. Było stare, małe onkyo to się wydawało, że kolumny dają radę i wystarczy wzmacniacz zmienić(choć dawno go nie słyszałem). No cóż... Okazało się, że i kolumny są do wymiany Za to pojawiło się sporo dźwięków, których wcześniej nie było słychać - jakoś tak, hmm, pełniej się zrobiło. Coś więcej będę mógł powiedzieć jak wejdą nowe kolumny. Póki co to średnio, aczkolwiek nie ma kompletnie na co narzekać - no i nie ma potrzeby szukać regulacji barwy, bo ani za dużo, ani za mało. W punkt.
Z tego co mogę dorzucić - właściciel(kolega) jest BARDZO zadowolony. Jego sąsiedzi chyba już nie ^^ wpadnę tam z normalnym źródłem dźwięku to od siebie coś więcej będę mógł powiedzieć, ale słucha tego co zna i mówił, że przepaść względem poprzedniego. I nie trzeba barwy w ogóle ruszać, a to raczej dobry znak...
Hej
Czy ktoś z Was ma połączony z Bg1 z preampem lampowym ? zastanawiam się nad pojemnością kondensatora wyjściowego preampie . Bg1 ma 22K na wejściu i kondensator 4,7uf . Przy preampie na wejściu wystarczy mniejszy ? Czy warotść analogiczna z bg1? (Mam nadzieję że ktokolwiek zrozumie co miałem na myśli i pomoże ;-) )
Hej
Czy ktoś z Was ma połączony z Bg1 z preampem lampowym ? zastanawiam się nad pojemnością kondensatora wyjściowego preampie . Bg1 ma 22K na wejściu i kondensator 4,7uf . Przy preampie na wejściu wystarczy mniejszy ? Czy warotść analogiczna z bg1? (Mam nadzieję że ktokolwiek zrozumie co miałem na myśli i pomoże ;-) )
Cześć.
W preampie lampowym kondensator na wyjściu powinien być dobrej jakości.
Teoretycznie większa pojemność kondensatora wyjściowego
korzystnie wpływa to na pasmo przenoszenia,
na przykład dla układu wk-wa i lamp e88cc
wartość 470nf do 1uf wystarczy.
Niektóre typy lamp gorzej współpracują
z dużymi pojemnościami kondensatorów,
zależy to od typu lampy
i od układu w jakim pracuje lampa (np.wk,wa,itp).
Cześć
Pytanie do Szanownych użytkowników BG1 - generalnie dla mnie wzmacniacz gra naprawdę solidnie i ciekawie. Mam dosłownie mały niedosyt jeśli chodzi o wysokie tony. Bardziej chodzi o ich subtelność niż ilość. Zanim zacznę eksperymentować z jakąś regulacją barwy zastanawiam się, czy w istniejącym układzie są jakieś elementy, które można byłoby spróbować wymienić na lekko inne wartości czy producentów, żeby nieco rozjaśnić barwę. Jeśłi chodzi o użyte przeze mnie elementy i producentów to trzymałem się listy z dokumentacji BG1 kol. gavron04, któremu przy okazji dziękuję za wsparcie przy uruchamianiu BG1.
I jeszcze jedna rzecz - kol.@wiesiek9990u siebie na wejściu bocznikował 1uF Kemeta Mundorfem MCap 3,3uf/630V, co dało mu 4,3uF na wejściu. Tylko pytanie co ma większy wpływ na barwę - wielkość pojemności czy jej producent? Innymi słowy czy lepiej nie łączyć pojemności dwóch różnych producentów i kosztem mniejszej pojemności zdecydować się na takiego Mundorfa solo, czy też nie ma to znaczenia?
U mnie BG1 gra z lampowym pre - klon Conrad Johnson.
Wg mnie różnicy w odsłuchach z bocznikiem 1uF Kemeta albo bez bocznika to nie ma, ale warunkiem jest, że na wyjściu preampa jest przynajmniej 1uF kondensator MKP dobrej jakości (np. bialy Mundorf)
Z kolei na wejściu wzmaka BG1 sugerowałbym dać MKP 4.7uF/630V , albo 4.7uF/400V ( Mundorf Mcap )
W mojej opinii istotny jest również potencjometr na wejściu do regulacji siły głosu.
Ja stosuję potencjometr drabinkowy .
może nudzę a jak wygląda sprawa trzy parowej wersji BG
Projekt się ciągnie od zeszłego roku, PCB prototypowe do końcówek są, może na gwiazdkę będą uruchomione :)
Zasilanie +-60V DC, wbudowane dc serwo lub standardowo PR do regulacji (możliwość wyboru), 3 parki mosfet i parę ciekawych rozwiązań :) I najważniejsze - wszystkie elementy w THT
Skomentuj