Przyszedł czas na eksperymenty, wziąłem się za obudowy z nacinanego mdf-u. Zobaczymy co z tego wyjdzie, na razie skleiłem dwa łuki i już wiem, że nacięcia trzeba robić w większych odstępach, bo łatwo się wyłamują. Zastanawiam się też czym je wypełniać, na razie zalałem klejem wikolowym, ale ma to ten minus, że obudowy nie można obrócić przed wyschnięciem. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie, ja myślałem jeszcze o poliuretanie (ale on też wycieknie), żywicy, kleju montażowym i akrylu.
Mozesz uzyc kleju montazowego z tuby, napewno nie wycieknie. Poza tym ten luk ma bardzo maly promien, mdf przy zaginaniu bedzie pekac i beda tworzyc sie garby. Bedziesz musial to pozniej czyms okleic zeby miec ladne zaokraglenie.
Łuki dają radę ,bo robię je z dwóch warstw 9mm, testowałem na kawałku, ale faktycznie trzeba uważać, bo łatwo o załamanie. Będzie to prawdopodobnie wykończone eko skórą, więc można spokojnie szpachlować dla wyrównania. Chyba użyję właśnie kleju montażowego, bo będzie najbardziej praktyczny. Na forach samochodowych piszą, że przy budowie
fikuśnych subów do bagażnika, do tych celów używają żywicy z wypełniaczem, ale w tym wypadku to chyba nie ma sensu się bawić.
Trochę gęsto to masz ponacinane; jaki promień zagięcia? Ja na nacinany mdf naklejam hdf i po problemie. Od środka nie wypełniam szczelin, a tylko naklejam maty alu-butylowe. Mam tak zrobione dwie pary monitorów, centralny i suba na Daytonie rss315.
Trochę gęsto to masz ponacinane; jaki promień zagięcia? Ja na nacinany mdf naklejam hdf i po problemie. Od środka nie wypełniam szczelin, a tylko naklejam maty alu-butylowe. Mam tak zrobione dwie pary monitorów, centralny i suba na Daytonie rss315.
Teraz też wiem, że za gęsto, ale najmniejszy promień to 32mm, więc nie może być za rzadko. Na to pójdzie jeszcze jedna warstwa i ją natnę inaczej.
A no tys prowda, nie zagnie sie na takim promieniu. Na takim promieniu napewno zagnie sie 2mm obłoga oraz balsa (ale to ostatnie to pewnie zbyt liche na obudowe).
Pozdr
i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/
zibii
A jeszcze ze dwie niedziele (Palmowe ) i beda gotowe. Zanim je skoncze to wpadl mi do glowy pomysl zeby jednak zrobic aktywny podzial na dole. TIW200 bedzie potrzebowal sporo mocy i na dodatek jest w 8 ''omach''.
W tym celu powoli realizuje sobie maly projekcik, bedzie to malutka prosta koncoweczka, ktora bedzie mozna przykrecac jedna za druga na radiator. Jak zloze 6szt to beda dwie na stereo + 4szt na mostek do TIWa i wszystko bedzie pedzone z trafa o stosunkowo niskim napieciu zasilania. Aktywny podzial bedzie mi latwiej dobrac w docelowym pomieszczeniu. Do tego oczywiscie bedzie odpowiedni preamp w ktorym bedzie mozna sobie krecic potkami.
Pierwszy prototypik juz sobie chula. W prosty sposob udalo mi sie uzyskac dominujace parzyste harmoniczne (tak jak w wzmacniaczach lampowych), oczywiscie pomiarki zrobione tylko i wylacznie w celu edukacyjnym, na sluchanie przyjdzie czas.
Sama wejsciowka ma tylko 3 tranzystory
i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/
Dłubię budki do SB 17MFC+29SDAC, trochę ryzykowna sprawa, bo jeszcze ich nie mam, ale w najgorszym wypadku będzie nowy front do wycięcia, tu fajnie trafiłem na moment w którym dało się to zrobić na CNC.
Nie wiem czy trochę nie przesadziłem z głębokością (mogły być zamiast tego odrobinę wyższe), ale ostatnio taki wygląd chyba jest na czasie, 17.3l dla wersji 8Ohm mam nadzieję, że będzie optymalne.
Może na zdjęciu wygląda trochę krzywo, ale to kwestia użycia szerokiego szkła (stąd trochę przerysowało).
PS Jak skrócić MDF o 1mm, obliczałem wszystko dla 22mm, ale okazał się trochę grubszy i musiałbym górną oraz dolną ściankę odrobinę zeszlifować, mam dylemat pomiędzy strugiem ręcznym (takim bez prądu) a szlifierką oscylacyjną na dysk 150mm, z moich doświadczeń po czymś takim wyjdzie pewnie trochę jajo, no ale co zrobić, frezarki nie mam.
Kup sobie profil aluminiowym L o dobrej sztywnosci i odpowiedniej do pracy długości. Na jedniej z płaszczyzn przyklej na taśmę dwustronną papier ścierny 40-60. Strug to trudne narzędzie, a szlifierka pewnie wyjdzie nieco nierówno. Mam kilka takich profili z roznym papierem, w zależności od potrzeby.
Fajne proporcje, zupełnie jakbym widział swoje monitory. Frezarką by to fajnie ogarnał frezem z łożyskiem. Ja przy swoich też miałem podobny problem to zrobiłem to własnie szlifierką i wyszło minimalne jajo w pewnych miejscach, ale robiłem na szybko. Powoli i spokojnie na wolnych obrotach i się powinno udać. Można też szlifować papierem ściernym na długim klocku.
Dłubię budki do SB 17MFC+29SDAC, trochę ryzykowna sprawa, bo jeszcze ich nie mam, ale w najgorszym wypadku będzie nowy front do wycięcia,
Ja mam głośniki, a fronty jada do mnie pocztą, ale pomierzylem z kartą katalogowa i się wymiary zgadzają, także głowa do góry
Robię monitory na SB15NBAC30-8 5" i SB26ADC-C000-4 projektu borysa z małymi zmianami😁
Dłubię budki do SB 17MFC+29SDAC, trochę ryzykowna sprawa, bo jeszcze ich nie mam, .
Hehe ja zrobiłem to samo z glosnikami z SBA i podfrezowalem za płytko.. Na uszczelkę trzeba dodać z 1-1,5mm na głębokość.. średnica trzymała się wymiarów z karty.. jeden głośnik wchodził mi bardzo na styk..
Borys, ale udostępnisz dokumentację do tego malucha?
Bardzo prosze.
Jak beda jakies niejasnosci to pytac.
Mam tez prawie gotowa wersje EF3.
Tranzystorek od kompensacji temperaturowej nalezy posmarowac niewielka iloscia pasty i docisnac do tranzystora koncowego.
MPSA mam firmy Diotec z tme, BCki tez. Bias ustawic na około 50mA. Cewka nawinieta na śrubokręcie krzyzakowym, drut fi=1mm.
Skomentuj