Hmm moze najpier komenatrz do screena. Takie masz ustawienie eq zeby było dobrze ? Powiem tak : tragedia. Przecierz tu nie są drobne poprawki , tu są jakieś mega niedociagnięcia!! Wyjaśnij mi po jaką cholere zmuszasz głosnik go grania w paśmie w którym on juz tego nie potrafi robić ? Całe te podbicie wysokich z finalnym +7 na 20kHz , i cały podbity bas z +8 na 70Hz gdzie juz dawno sie skończyły mozliwosci tuby i głosnik jest nieobciązony.
Nie wspominajac o tym ze eq foobara to nędza , po włączeniu charczy jak diabli.
Chcesz wiedzieć jaka jest faktyczna ch-ka zestwu , zmierz on axis. Jak 1m nie jesteś przekonany to zmierz z 2 , 3 m. Troche ci odbić najdzie na pomiar ale to nie szkodzi. Zwykle chodzi o poglądowy wykres, np które podzakrey są wykesponowane. Wylot tuby masz z tego co pamietam z przodu wiec 1m juz powinien wystarczyc ale dla pewnosci mozna zmierzyć z 2m.
Chcsz sprawdzić jak wyglada sprawa zakresu nisko-średniego i ogólnej rownowagi tonalnej. Nic prostrzego , ustawiasz 1m i robisz pomair nearfild. Ładnie ci obejmie całe pasmo, co z tego ze poszarpany, te odbicia nic nie znaczą bo charakter głowny zestawu i tak wyłapiesz. Widać jak na dłoni baffle step , i całe przejscie miedzy basem a średnimi tonami.
Zakres wysokich tonów już w pomairze onaxis.
Ogólnie to jak na mój gust wpływ tuby powinien efektwynie współgrać z głosnikiem do częstotliwosći nie wiekszej jak 0,7-1kHz. Już 1k jest troche za wysoko. Po co mi wzrost efektywnosci powyżej ? Tam i tak zwykle dzieją sie dantejskie scheny na ch-ce , nie mówiac juz z takim tanim głośnikiem jak arz. Dokładanie do tego dodatkowej ch-ki promieniowania tuby która nie jest za pewnie zgodna z faza , tylko nieźle ja pi...li to tylko utrudnianie sobie życia i psucie całego efektu.
Ta konstrukcja to i tak nie jest prawdziwa tuba , bo wykorzystuje sie obie strony membrany przy czym tuba podczeponia do tylniej strony. To tak jakby bass reflexem próbować odtwarzać średnie tony, chyba kiepski pomysł prawda ?
.
Jak ja bym to zrobił? Po piersze dopieścił ch-ke kolumny. Tak skonstruował zwrotnice zeby w neutralnych warunkach było mozliwnie najbardziej liniowo, lekkie wyeksponowanie wyżsdzego zakresu moze byc ale z wyczuciem , bez zadnych 10 dB podbić.
Następnie wstawił to w miejsce odsłuchu i tam zrobił pomiar, wtedy widać w prównaniu wpływ pomieszczenia. Reszta to już kwestia wytłumienia miejsca odsłuchowego. No a na koniec juz porpawki samej zwrotnicy bo nigdy nie udaje sie za 1 razem
.
Nie wspominajac o tym ze eq foobara to nędza , po włączeniu charczy jak diabli.
Chcesz wiedzieć jaka jest faktyczna ch-ka zestwu , zmierz on axis. Jak 1m nie jesteś przekonany to zmierz z 2 , 3 m. Troche ci odbić najdzie na pomiar ale to nie szkodzi. Zwykle chodzi o poglądowy wykres, np które podzakrey są wykesponowane. Wylot tuby masz z tego co pamietam z przodu wiec 1m juz powinien wystarczyc ale dla pewnosci mozna zmierzyć z 2m.
Chcsz sprawdzić jak wyglada sprawa zakresu nisko-średniego i ogólnej rownowagi tonalnej. Nic prostrzego , ustawiasz 1m i robisz pomair nearfild. Ładnie ci obejmie całe pasmo, co z tego ze poszarpany, te odbicia nic nie znaczą bo charakter głowny zestawu i tak wyłapiesz. Widać jak na dłoni baffle step , i całe przejscie miedzy basem a średnimi tonami.
Zakres wysokich tonów już w pomairze onaxis.
Ogólnie to jak na mój gust wpływ tuby powinien efektwynie współgrać z głosnikiem do częstotliwosći nie wiekszej jak 0,7-1kHz. Już 1k jest troche za wysoko. Po co mi wzrost efektywnosci powyżej ? Tam i tak zwykle dzieją sie dantejskie scheny na ch-ce , nie mówiac juz z takim tanim głośnikiem jak arz. Dokładanie do tego dodatkowej ch-ki promieniowania tuby która nie jest za pewnie zgodna z faza , tylko nieźle ja pi...li to tylko utrudnianie sobie życia i psucie całego efektu.
Ta konstrukcja to i tak nie jest prawdziwa tuba , bo wykorzystuje sie obie strony membrany przy czym tuba podczeponia do tylniej strony. To tak jakby bass reflexem próbować odtwarzać średnie tony, chyba kiepski pomysł prawda ?

Jak ja bym to zrobił? Po piersze dopieścił ch-ke kolumny. Tak skonstruował zwrotnice zeby w neutralnych warunkach było mozliwnie najbardziej liniowo, lekkie wyeksponowanie wyżsdzego zakresu moze byc ale z wyczuciem , bez zadnych 10 dB podbić.
Następnie wstawił to w miejsce odsłuchu i tam zrobił pomiar, wtedy widać w prównaniu wpływ pomieszczenia. Reszta to już kwestia wytłumienia miejsca odsłuchowego. No a na koniec juz porpawki samej zwrotnicy bo nigdy nie udaje sie za 1 razem

Skomentuj