Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    o odruchu zapinania pasow pisalem juz nie raz...

    kolega kupil nowe radio. dzwoni po mnie i idziemy je montowac. wsiadam do samochodu a kolega dziwnie sie na mnie patrzy... "poje... cie?!" nawet nie wiem kiedy zapialem pasy!
    a nawet nie mielismy zamiaru nigdzie jechac :p

    Skomentuj


      Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
      Przeciez tatra nie miala silnikow bokser tylko V8. Co niby tam ukradli? Pomysl zamontowania silnika z tylu? To ze hitler byl wielce zachwycony tatrami nie znaczy ze skopiowali tam wszystko.
      Z reszta to byly lata, w ktorych trudno mowic o jakis udanych konstrukcjach. Napisz lepiej jakie gnioty zrobilo Porsche od lat 70 ubieglego wieku, bo ja mam trudnosc we wskazaniu takiego auta.
      Porsche ukradł z Tatry cały projekt wzorniczy. Ponieważ znał fabrykę Tatry i znał ich konstrukcje. tutaj co nieco o tym cudownym porsche 911 czyli zacofanej funkcjonalnie konstrukcji Ferdynanda z hitlerowskiego VW1300 z coraz większymi silnikami.
      http://www.widomski.eu/?p=127
      Autor bloga trochę przesadził. Fakt wygranego procesu przez Tatrę jest podobno udokumentowany w ich fabrycznym muzeum. Chodzi o projekt przedwojennej tatry "dla ludu" który wyglądał i miał rozwiązania konstrukcyjne bliźniaczo podobne do budowanego później VW1300.

      Porsche nigdy nie był "supersamochodem". W tak zwanych supersportowych i grantourismo specjalizowali się Włosi od lat 50. ubiegłego wieku. Przy Ferrari, Masserati, DeTomaso, Lamborghini taki Porsche 911 wygladał jak skurczony sweter. A lżejsze modele Porsche to w ogóle mogły konkurować najwyżej z lanciami i Alfami Romeo.

      Porsche próbowało odejść od tych zabytkowych rozwiązań rodem z przedwojennego VW1300. Modelami 928 i 924 które miały już lepiej rozłożona masę (zamiast silnika za tylna osią) ale wygląd się nie spodobał klienteli zwłaszcza, że wtedy zaczęli wchodzić Japończycy ze swoimi sportowymi samochodami o podobnym stylu a niższej cenie i równie dobrych osiągach.
      W porsche 911 chyba dopiero od modelu gt3 doszli do wniosku że w można zamontować silnik centralnie nie zmieniając za bardzo charakterystycznej sylwetki samochodu. Jeśli komuś zajmuje 50 lat dojście do wniosków znanych u konkurencji to jak nazwać taki samochód jak nie "gniot" ? ? ?
      Można go nazwać samochodem "kultowym" Czyli uznać że sjest podobnie dopracowany jak równie kultowa syrena czy trabant. Względnie niefunkcjonalny VW1300 produkowany jeszcze do niedawna w Meksyku dla latynowskiej biedoty.

      Skomentuj


        czy ma ktos praktyczne doswiadczenia z audi A4 B5 1,6?
        samochod nie zagazowany z oryginalnym przebiegiem 231kkm

        brat myslal o A3, ale czesci zabijaja... a tu starsze A4 za smieszne pieniadze stoi...

        Skomentuj


          Zamieszczone przez arwas Zobacz posta
          Porsche nigdy nie był "supersamochodem". W tak zwanych supersportowych i grantourismo specjalizowali się Włosi od lat 50. ubiegłego wieku. Przy Ferrari, Masserati, DeTomaso, Lamborghini taki Porsche 911 wygladał jak skurczony sweter. A lżejsze modele Porsche to w ogóle mogły konkurować najwyżej z lanciami i Alfami Romeo.
          Porsche to nie tylko modele 911. Lambo w zasadzie od niedawna robi dobre samochody. Stare Lamb to byly mega gnioty, ktore prowadzily sie bardzo kiepsko, osiagi mialy kiepskie, przyciagaly tylko wygladem. Ferrari na tym polu bylo znaczniej bardziej dopracowane.

          Poza tym zlote lata dla Porsche to byl czas lat 60-70. To byly czasy kiedy powstaly legendy marki, ktore absolutnie dominowaly w wyscigach typu Le mans, i podobnych. Demolowaly konkurencje na tyle skutecznie, ze dopiero zamiana przepisow umozliwila innym markom nawiazanie realnej walki. To w latach 70 pobito rekord Nurburgingu, ktory do dzis jest nie pobity, a ustanowiony przez model 917. Malo kto sobie zdaje sprawe z osiagow tego demona. http://porsche.magma-net.pl/index.php?id=cars/917 nawet dzis sa zupelnie niewiarygodne.

          http://porsche.magma-net.pl/index.php?id=dane/modele


          Zamieszczone przez arwas Zobacz posta
          Porsche próbowało odejść od tych zabytkowych rozwiązań rodem z przedwojennego VW1300. Modelami 928 i 924 które miały już lepiej rozłożona masę (zamiast silnika za tylna osią) ale wygląd się nie spodobał klienteli zwłaszcza, że wtedy zaczęli wchodzić Japończycy ze swoimi sportowymi samochodami o podobnym stylu a niższej cenie i równie dobrych osiągach.
          W porsche 911 chyba dopiero od modelu gt3 doszli do wniosku że w można zamontować silnik centralnie nie zmieniając za bardzo charakterystycznej sylwetki samochodu. Jeśli komuś zajmuje 50 lat dojście do wniosków znanych u konkurencji to jak nazwać taki samochód jak nie "gniot" ? ? ?
          Moj drogi, z kazda nowa wersja 911, firma ustanawiala zupelni nowy benchmark na torach. To do tych samochodow zawsze porownywano inne i to 911 bylo uwazane za wzor. Szczegolnie dzis auto jest niezwykle dopracowane. Oczywiscie silnik dalej jest za tylna osia i tylko boxster, oraz nieprodukowana carrera gt miala sillniki umieszczone centralnie.


          Zamieszczone przez arwas Zobacz posta
          Można go nazwać samochodem "kultowym" Czyli uznać że sjest podobnie dopracowany jak równie kultowa syrena czy trabant. Względnie niefunkcjonalny VW1300 produkowany jeszcze do niedawna w Meksyku dla latynowskiej biedoty.
          Te auta dzis laczy tyle co duzego fiata z bmw. Oba maja naped na tyl, tylny most i rzedowe silniki, ale co z tego? NIC!

          Skomentuj


            Pawle, brat kumpla miał takiego, powiedz mi co chcesz wiedzieć to sie dopytam :)

            Skomentuj


              Paweł Czemu 1.6 ? Kupując z LPG, raczej wybiera się możliwie największy silnik. Eksploatacja silnika będzie minimalnie większa, ale różnica w spalaniu (kosztem np. 3 litrów więcej) daje tylko 6 zł. Moim zdaniem jeśli LPG to większy benzyniak i to ma sens. 1.6 w takiej a4 będzie męczyć. Ciężko coś wybrać widzę dla brata, a3 za drogie więc a4 też odpuść może coś klasę niżej ? nie wiem, opel vectra ?

              Skomentuj


                Pewnie spoko egzemplarz.

                I dla tego.

                Skomentuj


                  Zamieszczone przez Sunny Zobacz posta
                  Paweł Czemu 1.6 ?
                  bo taki stoi na miejscu?

                  brat kieruje sie glupimi kryteriami. idzie w mlode samochody zamiast w klase wyzej ale zadbany egzemplarz. szczerze mowiac to A4 spodobalo mi sie duzo bardziej niz stilo - i to pod kazdym wzgledem!


                  Zamieszczone przez Michal93 Zobacz posta
                  Pawle, brat kumpla miał takiego, powiedz mi co chcesz wiedzieć to sie dopytam
                  najbardziej zastanawia mnie zawieszenie. podobno kosztowne i awaryjne

                  samochod do drobnych poprawek stylistycznych (rdza na klapie bagaznika, brak listwy na drzwiach, ogolna polerka) ale z oryginalnym udokumentowanym przebiegiem i w dobrym stanie w srodku. jedynie na dzwigni recznego bylo widac zuzycie.
                  i chyba tam cos przegub pukal... samochod stoi z cena 5999zl wiec pewnie ten 1000zl da sie zejsc nizej

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez Sunny Zobacz posta
                    Eksploatacja silnika będzie minimalnie większa, ale różnica w spalaniu (kosztem np. 3 litrów więcej) daje tylko 6 zł
                    Ja zauważyłem że przy gazie ta różnica jest nawet mniejsza, zwłaszcza na trasie "duże" gazowniki palą prawie to samo co małe.

                    Skomentuj


                      tez jestem tego zdania ze jak juz gazowac to lepiej szarpnac sie na wiekszy=mocniejszy silnik. zwlaszcza ze brat ma juz wyrobione znizki...
                      tylko ze brata plan jest taki ze nowe auto dostaje zona (dopiero jest na kursie) a brat dobija astre. poczatkujaca kobieta i 2,0? :???:

                      Skomentuj


                        ja mojej tez daje na 1auto sportowe 2.0 oj to nie jest duzy silnik duze zaczynaja sie od 3.0

                        Skomentuj


                          duze silniki to takie na ktore nas nie stac. w europie 2,0 uznaj sie juz za duzy silnik. w usa by ciebie wysmiali ze kosiarki maja wieksze :p

                          Skomentuj


                            Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
                            duze silniki to takie na ktore nas nie stac. w europie 2,0 uznaj sie juz za duzy silnik. w usa by ciebie wysmiali ze kosiarki maja wieksze :p
                            To już nie te czasy. Teraz oni też oszczędzają ropę. Wprawdzie wielu jeszcze nie, ale już ich nie śmieszy oszczędność.

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
                              poczatkujaca kobieta i 2,0?
                              Jak będzie kręcić tylko to 3 tys to nie poczuje tak bardzo tego 2,0 :) chociaz pewnie i tak będzie jeździć w tym stylu wiec znowu lepiej wziasc wiekszy silnik bo 2,0 bedzie bardziej dynamiczny an wolnych obrotach.

                              Nie am co sie spieszyc z kupnem auta, na rynku wtórnym większośc aut to skarbonki czekające aż wrzucisz w nie pieniążek.


                              Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
                              brat kieruje sie glupimi kryteriami. idzie w mlode samochody zamiast w klase wyzej ale zadbany egzemplarz
                              No i dobrze robi ;> nie kazdy jest miłośnikiem starych mercedesów a wśród 8-10letnich aut mozna jeszcze znaleźć całkiem solidne wozy

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez ŁukaszN Zobacz posta
                                No i dobrze robi ;> nie kazdy jest miłośnikiem starych mercedesów a wśród 8-10letnich aut mozna jeszcze znaleźć całkiem solidne wozy
                                tak, ale co on oceni jak nawet nie przejechal sie samochodem po ktory jechalismy 300km w jedna strone?

                                Skomentuj


                                  Zależy jak leży, Moja pani wsiadła w pierwsze auto w bmw z 2.8 i (232 KM) w dodatku na gwintowanym zawieszeniu i naciągniętych oponach 205/40 x 9,5x17 Ogarniała bardzo dobrze, nawet przejazdy przez spowalniacze (podłużnice 5 cm od ziemi)

                                  Skomentuj


                                    Mocny silnik na początek raczej nie będzie problemem dla świeżego kierowcy, tutaj bardziej martwiłbym się o stan sprzęgła, bo te dostaje po tyłku od początkujących.

                                    Skomentuj


                                      Jak to ma Pani Brata jeździć, to optowałbym za czyś bezpiecznym, (jaśków dużo itp). Zawsze może przydzwonić (odpukać), i urazów się nabawić.

                                      Skomentuj


                                        kupil stilo 1,6
                                        nie wiem jakie bo tym razem nie chcialo mi sie z nim jechac
                                        ale te stilo maja paskudne wnetrza :???: takie tandetne jakby to byla kanapa z marketu a nie samochod :/

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez waloos Zobacz posta
                                          Mocny silnik na początek raczej nie będzie problemem dla świeżego kierowcy, tutaj bardziej martwiłbym się o stan sprzęgła, bo te dostaje po tyłku od początkujących.
                                          Mocny silnik nigdy nie jest problemem. Problemem może być tylko ciężka noga. Ale mimo wszystko zawsze i wszędzie będę radził duże silniki. Miałem 1.0 i 2.0, i co, jak mówiłem - 2.0 tyle samo pali gdy się ma ochotę jeździć na max możliwości 1.0, tylko tyle że 2.0 ma jeszcze zapas, a 1.0 już nie.

                                          Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
                                          kupil stilo 1,6
                                          Oj, bieeeda. Szkoda.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X