Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Nie na temat...
    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
    nawet 16hz
    Nie wiem czy jest taki instrument który może to wygenerować. Może to dla łodzi podwodnych ? :biggrin:

    Skomentuj


      Nooo np organy :P ale wiesz, coraz wiecej sciezek filmowych ma naprawde ekstremalnie niskie basy.

      Skomentuj


        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
        Nooo np organy :P ale wiesz, coraz wiecej sciezek filmowych ma naprawde ekstremalnie niskie basy.
        A teraz powiedz w ilu utworach wystepuje bas ponizej 20hz?
        Bo jak dobrze pamietam to jedynie "bass will destroy you" takie niskie strojenie jest dobre do kina a w muzycze rzadko można je wykorzystac.
        Tutaj macie najwieksze organy swiata i co z tego jak moga zagrac 18hz jak nikt z tego nie korzysta?
        A jak korzysta to tylko na pokaz.
        I nie wiem po co ta jałowa dyskusja,biocanabis zestroił xls na 17.5hz i wszystko sie trzesie bas jest tak poteżny że zatyka uszy a po chwili słuchania serce zaczyna bolec w dodatku pompuje tyle powietrza ze z łatwoscia zaciagnie do srodka jakiegoś małego ptaka

        Skomentuj


          Zamieszczone przez daniel69 Zobacz posta
          w związku z wolnym weekendem postanowiłem założyć sobie galerie DIY :

          https://profiles.google.com/11251342...6764924/photos

          w prawym rogu nad zdjęciami jest wybór stron galerii. Piszę o tym gdyż jest to mało widoczne a na pierwszej stronie jest w zasadzie niewiele... zachęcam też innych do stworzenia takiej galerii.


          A co do peerlessa to szczerze ja też nie uważam by zamulał. Kiedyś miałem takie zdanie ale pobawiłem się z nim trochę i teraz twierdzę, że jest znośnie szybki... nawet mój znajomy ostatnio stwierdził że jest szybki a sam w samochodzie ma FOCAL-a 27cm (on w domowy się nie bawi)

          gdy xxls grał z peerlessami hds 180exc to wydawał się być wolny i nigdy nie mogłem tego zgrać, teraz mam 3 way na etonach - dolny jest bardzo szybki i co i gdy ostatnio włączyłem suba to nie mam żadnych problemów ze zgraniem tego i żadnego zamulania, obawiam się że to hds 180 exc zamułał... Każdy ma jakieś swoje opinie na temat głośników, ja wiem że niczego w xxls mi nie brakuje a miałem Focala, Intertechnik mds multidrive, ravemaster 124 II i różne 20cm oprócz tego więc opinie na temat basu mam różne jak i różne były te głośniki... i Peerlessa nie zamierzam wymieniać, może niech po prostu przy okazji audioshow czy coś (mieszkam blisko) zainteresowani wbiją posłuchać jak gra peerless z 2 membranami biernymi... bo kto słyszał to nigdy nie powiedział, że gra wolno czy coś, zawsze słyszałem albo szybki albo jak nie na temat prędkości to że jest wtedy kiedy ma być a jak nie to znika itd... Nie zamierzam się wdawać w dyskusje na ten temat, ja jestem zadowolony i tyle, choć czasem mam chęć kupić 25 TIW i porównać jego jak to nadzwyczajną szybkość i pewnie w końcu się tak stanie
          co to za program do projektowania szkrzynek co masz sreeny w galerii. Darmowy czy to profesjonalne narzędzie?

          Skomentuj


            PM ja nie mam nic przeciwko budowie tl-ki na tym glosniku
            pochwalam nawet taka inicjatywe jak ktos zrobi cos od poczatku do konca innego niz wszyscy
            dabyl pokazal jak powinni sie to zrobic
            sa pomiary, schemat, omowienie itd
            sam mowiles, ze zeby zbudowac tl-ke trzeba zrobic kilka bud testowych, pomiarzyc, pobawic sie z wytlumieniem
            to nie jest obudowa typu oz czy br, ktora mozna sobie od tak zrobic i trafic ze strojeniem itd

            ja generalnie polemizuje z tym:
            Zamieszczone przez gooralesko Zobacz posta
            mogę tylko szczerze polecić kopiowanie liniii transmisyjnej na XLSie 10.
            bo nigdzie nie widze, ze ta obudowa jest poprawna

            ---------- Post dodany o 19:59 ---------- Poprzedni post o 19:56 ----------

            i jeszcze cytat z jednaj ciekawej strony:
            Częstotliwości poniżej 40 Hz powinny być obcięte. Zawarte w nich składowe będą osłabiać tylko całość miksu, wcale nie wpływając na jego lepsze brzmienie. Podobnie powinno się obciąć wysokie tony w rejonie około 16 500 Hz.
            zrodlo:
            http://www.studiomastering.net/mastering03.html
            Juz mi sie nie chce...

            Skomentuj


              Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
              PM ]i jeszcze cytat z jednaj ciekawej strony: częstotliwości poniżej 40 Hz powinny być obcięte. Zawarte w nich składowe będą osłabiać tylko całość miksu, wcale nie wpływając na jego lepsze brzmienie. Podobnie powinno się obciąć wysokie tony w rejonie około 16 500 Hz.


              zrodlo:
              http://www.studiomastering.net/mastering03.html
              właśnie odkryłeś cały sekret gów...ego brzmienia utworów o rozszerzeniu MP3

              Skomentuj


                Zamieszczone przez kat01 Zobacz posta
                właśnie odkryłeś cały sekret gów...ego brzmienia utworów o rozszerzeniu MP3
                gów....ne brzmienie empeczy polega jeszcze na ostrej kompresji dzwieków
                Last edited by lklukasz; 19.03.2012, 20:46.
                Juz mi sie nie chce...

                Skomentuj


                  Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                  sam mowilem, ze zeby zbudowac tl-ke trzeba zrobic kilka bud testowych, pomiarzyc, pobawic sie z wytlumieniem
                  Oczywiście ze masz racje jeśli mówimy o budowie tlki do midwoofera, który odtwarza średnie tony. Wtedy zabawy w zmianę kształtu tunelu oraz rodzaj, ułożenie i ilośc wytłumienia sa jak najbardziej wskazane bo z tego co mi wiadomo trzeba zbijac harmoniczne które powodują nieprzyjemne efekty dzwiękowe. W przypadku modyfikowania gotowego projektu subwoofera TL autorstwa Frieda nie wydają mi się konieczne pomiary mikrofonem oraz nie występuja problemy opisane wyżej bo linia działa efektywnie do około 110Hz.

                  POnadto XLS ma podobne parametry jak Dalesford 25cm (tak samo jak TIW w porównaniu do KEF B200), który siedział w oryginale. Modyfikacja tunelu polegała na nieznaczym zmniejszeniu objętości (130 vs 116litrów) oraz długości tunelu (3 vs 2,5m). Ale Sd out i Sd in zostały takie same. Wszystko jest w temacie o lini na tiwie. Parametry do dalesforda można wkleić, każdy sobie porówna z XLsem. Jak widzisz nie jest to projekt napisany przeze mnie na kolanie z głośnikiem wybranym losowo, a raczej celowa modyfikacja i przetwornik pasujący do oryginału ważnymi, dla działania TL, parametrami. Jak nie chciałeś przeczytać mojego tematu o TL do TIWa to nie dziwię się, że uważasz ten projekt za czysty przypadek.
                  Last edited by gooralesko; 19.03.2012, 20:46.

                  Skomentuj


                    Gooralesko, absolutnie nie mam nic do twojej Budowy Ale co do tlumienia to chyba nie masz racji bo na dole walczymy z harmonicznymi w tl.

                    Skomentuj


                      Na dole walczymy? A gdzie konkretnie walczymy z nimi? Podaj jakiś przedział częstotliwości. Powiem Ci szczerze, że bardzo ciekawa teza Tylko szkoda, ze chyba błędna.

                      Skomentuj


                        Wg mnie najwazniejsza jest pierwsza i druga harmoniczna

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez Marios Zobacz posta
                          Ale co do tlumienia to chyba nie masz racji bo na dole walczymy z harmonicznymi w tl.
                          Niebardzo rozumiem. Przeciez mozna zrobic sub TL bez zadnego tlumienia i dzialac bedzie doskonale. O co chodzi z tymi harmonicznymi na dole?

                          Skomentuj


                            Ok sorki, teraz doczytalem ze Gooralesko walczy z subem..zonk. Nie miałem na celu zadnych ataków i tak widzę ze mu sie dobrze obserwalo za tego xlsa :(

                            Zreszta sam sie za tym glosnikiem ostatnio rozgladalem, ale cieżko podjąć decyzje..

                            Skomentuj


                              Przedstawiam początek zmagań z Seasami

                              ER18RNX + 29TAF/W

                              Tak wygląda buda testowa:
                              DSC04978.jpg

                              A tak wygląda charakterystyka jaką udało mi się do tej pory osiągnąć:
                              1.jpg
                              wygładzanie: 1/12

                              Pozdrawiam
                              Last edited by gucio.; 24.03.2012, 15:51.

                              Skomentuj


                                Obudowa całkiem standardowa - więc nie ma co komentować
                                Jeśli chodzi o charkę, to zapowiada się co najmniej prawidłowo - czekam (czekamy) na wrażenia.
                                Mam tylko pytanie co do portu BR - rozumiem, że to co na zdjęciu to tylko forma przejściowa, hm? (chodzi mi o otwór bez żadnego portu).

                                Skomentuj


                                  Co do obudowy to nie miałem pomysłu więc zrobiłem prosto i standardowo, ale tu planuje kilka detali, które dopiero będą widoczne w finalnych obudowach...
                                  Tunel oczywiście będzie xD, ale to już w obudowie docelowej pobawię się strojeniem..

                                  Co do charki to jeszcze się pobawiłem, nie podobał mi się dołek od ok 2 do 4 kHz. teraz już jest już w miarę równo:

                                  11.jpg

                                  Pomiarów zrobiłem bardzo dużo, ten na wykresie wydaje się najrówniej, pozostaje odsłuchać wszystkie opcje i wybrać ...

                                  Jedynie co mogę powiedzieć to poznałem moje płyty i ulubione utwory na nowo, tyle detali w utworach jeszcze nigdy nie słyszałem...

                                  Skomentuj


                                    Co do obudowy to nie miałem pomysłu więc zrobiłem prosto i standardowo, ale tu planuje kilka detali, które dopiero będą widoczne w finalnych obudowach...
                                    Zaokraglenie frontów = mniejsza dyfrkacja.
                                    Usztywnie konstrukcji (np podwójny fornt, okienka wewnatrz, maty bitumiczne na tył) = mniej drgan przedniej scianki = mniej dodatkowych źródeł dźwięku
                                    Ściecie od wewnatrz otworu na glosnik jak tu - http://www.troelsgravesen.dk/jazzman...an_cabinet.GIF = teoretycznie minimalnie mniejsze znieksztalcenia średnich tonów.
                                    Komora dla głośnika wysokotnowego = maksymalna szczelność obudowy.
                                    Jedynie co mogę powiedzieć to poznałem moje płyty i ulubione utwory na nowo, tyle detali w utworach jeszcze nigdy nie słyszałem...
                                    Standard przy przejściu na lepszy sprzet :)

                                    Skomentuj


                                      Gucio będziesz publicznie ujawniał schemat zwrotnicy?

                                      Skomentuj


                                        Szczerze nie zastanawiałem się specjalnie nad tym , poczekamy do końca projektu jak już będzie dostrojona, dopracowana i osłuchana zwrotka docelowa...

                                        Skomentuj


                                          obudowa do uniampa z alu

                                          frezowanie otworu pod wlacznik

                                          pasuje :)

                                          przefrezowana krawedz plaskownika spod gilotyny

                                          no i otwory pod RCA

                                          za tydzien bede mial troche wiecej czasu to moze ja skoncze :)

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X