Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Styki słychać ? :)

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zamieszczone przez gavron04 Zobacz posta
    Kuba Klawiter w TVN Turbo "Gadżet" - porównanie głośnika za xxx zł vs instrument . Grono chyba 6os.
    chyba nie o to mi chodziło , to były poważne kolumny może sonus faber , ale w tvn pokazali że przeciętnemu słuchaczowi wystarczy byle generator dźwięków.
    Last edited by luigi; 29.11.2018, 10:22.

    Skomentuj


      Nie na temat...
      Zamieszczone przez luigi Zobacz posta
      nagranie studyjne na sprzęcie studyjnym jest wyznacznikiem
      Nie, nie jest.
      Idź do studia nagrań to się przekonasz jaka jest różnica między prawdziwym dźwiękiem instrumentu a tym nagranym.

      Zamieszczone przez luigi Zobacz posta
      gdzieś widziałem taka prezentacje ze muzyk grał na żywo na instrumencie akustycznym , na przemian z tym samym materiałem który odtwarzały kolumny , publiczność nie widziała co kiedy gra
      Tak i za pewne nie był to werbel, tylko jakiś inny instrument który akurat brzmi bardzo podobnie w obu przypadkach.

      Skomentuj


        Ideę zasilania z akumulatorów żelowych widziałem w czasach świetności gainclone, jak owy LM polutowany obowiązkowo w pająku z kondensatorami wielkości słoików na ogórki, wymontowanymi z ruskich radiostacji, był zasilany zestawem chyba 4 akumulatorków.
        Więc "nihil novi sub sole".

        Prawdę mówiąc pamiętam też jeden test, nie pamiętam z którego forum o sprzęcie studyjnym, gdzie były suche ślady z linii jako porównanie który preamp mikrofonowy najlepiej brzmi.
        Chyba całkiem mocno wypadł INA217 w katalogowej aplikacji, zasilany z kilku baterii 9V.
        Akurat w studio to różne brzmienie jest bardziej do zrozumienia, mikrofony są różne, mają różne rezystancje, różnie współpracują z różnymi preampami, niektórym pre brak wzmocnienia dla niektórych mikrofonów, bo te są dość ciche (Shure SM7B), stosuje się*różne trafa na wejściach (ShadowHills Monogama)dla ukręcenia ciekawego dźwięku. Potem kompresja, EQ pasywne, aktywne, temat rzeka. A z drugiej strony są ludzie którzy przejadą po nagranych śladach wtyczkami i też jest ok.

        Co do koncert vs. nagranie studyjne, to wszem koncert może być w ubogich warunkach i nie ma rewelacji, ale instrument na żywo, vs nagranie, to jednak skłaniam się*do tego że bezdyskusyjnie live rządzi. Może nawet jeśli warunki są jakie są, to odbiór jest zupełnie inny.

        Skomentuj


          Zasilanie bateryjne stosował niegdyś technics, na przykład w modelu su-c1000 Podobno grało to całkiem przyzwoicie

          Skomentuj


            Zamieszczone przez marian Zobacz posta
            Nie, nie jest.
            Idź do studia nagrań to się przekonasz jaka jest różnica między prawdziwym dźwiękiem instrumentu a tym nagranym.
            To wiem , tak na prawdę prawdziwy dźwięk jest wtedy kiedy zagra obok kolega na gitarze akustycznej na przykład. Chodziło mi o to , ze w domu chce słyszeć to tak jak nagrane to było w studiu i dlatego np. nie interesują mnie wzmacniacze lampowe.

            - - - - - aktualizacja - - - - -

            Zamieszczone przez marian Zobacz posta
            Tak i za pewne nie był to werbel, tylko jakiś inny instrument który akurat brzmi bardzo podobnie w obu przypadkach.
            to była chyba wiolonczela i sunusy fabery

            Skomentuj


              Zamieszczone przez luigi Zobacz posta
              To wiem , tak na prawdę prawdziwy dźwięk jest wtedy kiedy zagra obok kolega na gitarze akustycznej na przykład. Chodziło mi o to , ze w domu chce słyszeć to tak jak nagrane to było w studiu i dlatego np. nie interesują mnie wzmacniacze lampowe.
              Przepraszam ale co do tego mają wzmacniacze lampowe??? bez urazy ale to co piszesz nie trzyma się "kupy".Poczytaj o ABBEY ROAD STUDIOS.........:biggrin:
              Last edited by roman763; 30.11.2018, 10:43.

              Skomentuj


                Nie mam nic do wzmacniaczy lampowych , ale one maja specyficzny charakter brzmienia , w studiu lampę dobrze jest zastosować przy nagraniu do gitary ale nie do całości. To co wychodzi ze studia dobrze musi grac na każdym wzmacniaczu , w domu na kolumnach i mono radyjku czy w samochodzie. To ze gdzieś maja wzmacniacz lampowy to nie znaczy że tylko go używają , głownie używają kolumn aktywnych przy produkcji a czasem też pasywnych przy masteringu.
                Last edited by luigi; 30.11.2018, 11:16.

                Skomentuj


                  Najlepsze płyty nagrywane były przy uzyciu techniki lampowej,i to nie tylko wzmacnacze gitarowe(obejrzyj dokument o tym studio i legendarnej konsoli).Podaj proszę tez nazwę wzmacniacza na którym gra dobrze kazdy rodzaj muzyki.......niestety takiego nie ma.Czasy swietnosci wzmacniaczy lampowych niestety mineły,a obecnie coraz trudniej o dobrze zrealizowany materiał

                  Skomentuj


                    To twoje zdanie , dla mnie to nie są najlepsze płyty , rozumie sentyment do starej muzyki , ja jednak wole dobre dzisiejsze produkcje , mimo ze jestem 50+ , nie ma jednakowo i idealnie grających wzmacniaczy ale różnice są pomijalne , najsłabszy punkt to kolumny.
                    Niektórzy zachwycają się starymi samochodami bo dusza itp. , ja wole mojego nowego suva.
                    Last edited by luigi; 30.11.2018, 11:30.

                    Skomentuj


                      Dzisiaj znacznie mocniej stosuje się normalizację w czasie obróbki, jakość sprzętu poszła do przodu, także możliwości w samych nagraniach.
                      Systemy jak pro tools hd, hdx, oraz większość zawodowych interfejsów potrafią jednocześnie rejestrować z 192 ślady.
                      Każdy instrument można nagrać na kilka mikrofonów i potem mielić tym do upadłego, nawet. zgodność fazowa specjalnie nie boli, jeden mikrofon jest z przodu paczki gitarowej, drugi z tyłu, topem korekcja fazy na wtyczce i można z tego fajne brzmienie wyciągnąć.
                      Druga sprawa że ganie na "setkę" też nie jest tak często stosowane, kilka razy nagrywa się danego wykonawcę, każdego członka zespołu osobno i klei się z tego godnie brzmiący kawałek.

                      Inną rzeczą jest docelowy odbiorca, a kto nim jest, gość ze spoko systemem za worek pieniędzy? Ilu takich jest na świecie?
                      Z drugiej strony jest kilkaset milionów użytkowników smartfonów, laptopów, tabletów, przenośnych głośników, TV, zwykłych samochodowych instalacji audio od producenta, zwykłego sprzętu dla zwykłych ludzi. Jedną z podstawowych praktyk jak się*rzeźbi, jest odsłuch mono by sprawdzić, czy się na odbiornikach mono sygnały nie znoszą, a jednym z najpopularniejszych odsłuchów do tego jest Avantone MixCube Active (zwykle jeden). Napędzany przez LM3886, z deka szumiący na pre, z pasmem jak radio jamnik, głośniczek z całkiem fajnym środkowym pasmem.

                      Może jest gdzieś nisza producentów lecących na jakość, bez kompromisu, ale gdy cały rynek kieruje się*strategią "ograniczonego ryzyka" i robi się*to co się*sprzedaje, to raczej bardziej się*spodziewam że za duża nisza to nie jest. Co w pewien sposób tłumaczy dlaczego tak dużo szanowanych za brzmienie kawałków to już dość leciwe produkcje.

                      Skomentuj


                        Tak jest jednak, trzeba i można zrobić możliwie najlepsze nagranie pomimo że większość posłucha tego z telefonu. Problem w tym że sprzęt jest dzisiaj świetny , ale przez dostępną cenę byle sierota się bierze za nagrywanie muzyki , zapychając jutuba itp. i to powoduje opinie że jakość muzyki spadła , choć są nagrania doskonałe.

                        - - - - - aktualizacja - - - - -

                        Zamieszczone przez Marcin V Zobacz posta
                        Może jest gdzieś nisza producentów lecących na jakość, bez kompromisu, ale gdy cały rynek kieruje się*strategią "ograniczonego ryzyka" i robi się*to co się*sprzedaje, to raczej bardziej się*spodziewam że za duża nisza to nie jest. Co w pewien sposób tłumaczy dlaczego tak dużo szanowanych za brzmienie kawałków to już dość leciwe produkcje.
                        robi się to co się sprzedaje ale chodzi o styl muzyki a nie niedbanie o jakość , jakość tonie w ilości.
                        Last edited by luigi; 30.11.2018, 13:24.

                        Skomentuj


                          Nie chodzi mi o to że nie dba się o jakość i robi na przysłowiowe "odwal", ale trochę inaczej się kręci dla poważnych zestawów które dość liniowo odtwarzają całe pasmo, a inaczej dla wspomnianych przezemnie mas. Całe "loudness wars", są tego objawem, nawet obecne remastery starych płyt, robi się ku tej zasadzie.
                          Prawdę mówiąc pewnie kosztuje to więcej pracy i roboczogodzin, niż kiedyś. Trochę jak iOS i Androidem, jeden działa na hi-endowym zestawie dopracowanych i ustandaryzowanych urządzeń, a drugi musi ogarniać całą resztę ^^

                          Skomentuj


                            muzyka to ogólne pojecie , jest discopolo i inne nawalanki tu super jakości nie potrzeba , ale nagranie zespołu jazzowego sprzed 30 lat a dzisiaj pokazuje giga różnice na korzyść nowego sprzętu pomimo mocnej ale rozsądnej w tym przypadku kompresji.

                            - - - - - aktualizacja - - - - -

                            Zamieszczone przez Marcin V Zobacz posta
                            "loudness wars",
                            wywołały stacje radiowe , bo w masie kawałków na głośniejszy zwróci się uwagę , średni poziom dynamiki doszedł już chyba do max.

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez luigi Zobacz posta
                              muzyka to ogólne pojecie , jest discopolo i inne nawalanki tu super jakości nie potrzeba , ale nagranie zespołu jazzowego sprzed 30 lat a dzisiaj pokazuje giga różnice na korzyść nowego sprzętu pomimo mocnej ale rozsądnej w tym przypadku kompresji.
                              Cekawa teza,uwazasz że fani Zenka Martyniuka nie zasługują aby go słuchać na dobrze zrealizowanym materiale???Nie trzeba meć wcale sprzętu za grube tysiace aby przekonać się na własne uszy jak słabo jest dziś realizowany materiał na płytach cd,winylach.....

                              Skomentuj


                                każde profesjonalne nagranie ma odpowiedni poziom , nawet Zenka , ale za takie produkcje nie dostaje się nagród.

                                - - - - - aktualizacja - - - - -

                                Zamieszczone przez roman763 Zobacz posta
                                Nie trzeba meć wcale sprzętu za grube tysiace aby przekonać się na własne uszy jak słabo jest dziś realizowany materiał na płytach cd,winylach.....
                                nie trzeba , nie wiem czego słuchasz ale są dobre realizacje , nie ma dzisiaj problemu wysłać nagranie do masteringu gdziekolwiek na świecie , za odpowiednia kasę , a winyle i tak nagrywa się z cyfry.
                                Last edited by luigi; 30.11.2018, 14:52.

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez luigi Zobacz posta
                                  , nie ma jednakowo i idealnie grających wzmacniaczy ale różnice są pomijalne , .
                                  Ja z tym się absolutnie nie zgodzę, że różnice są pomijalne. Może na bardzo kiepskich kolumnach to tak.

                                  Skomentuj


                                    ok. raczej powiem kolumny to najsłabsze ogniwo nie wzmacniacze , wiadomo tez ze wzmacniacz za tysiac nie zagra jak wiele razy droższy , pomijając koszty marketingu.
                                    Last edited by luigi; 30.11.2018, 16:16.

                                    Skomentuj


                                      Nie na temat...
                                      Pozdrawiam z Bielska gdzie na co dzień pracuję zawodowo przy glośnikach😁
                                      Last edited by jamess8; 30.11.2018, 17:19.

                                      Skomentuj


                                        Zamieszczone przez roman763 Zobacz posta
                                        Cekawa teza,uwazasz że fani Zenka Martyniuka nie zasługują aby go słuchać na dobrze zrealizowanym materiale???...
                                        Generalnie ja to mam w nosie czy zasługują czy nie zasługują, mogą to nagrywać nawet na starym unitra i straty dla kultury w tym nie będzie. Nie jestem wojownikiem o zaprzestanie słuchania disco polo ale jak ktoś tego słucha to sam się ustawia w roli niezbyt lotnej osoby

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez sebasbox Zobacz posta
                                          ale jak ktoś tego słucha to sam się ustawia w roli niezbyt lotnej osoby
                                          Kolejna ciekawa teza,powiedz mi czego słuchasz a ja powem Ci kim jestes.......:)To był przykład a wymiana zdan dotyczyła jakosci realizacji dzwieku.
                                          Last edited by roman763; 30.11.2018, 19:06.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X