Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zamieszczone przez cursor
    pomijam silniki np. TwinPoint,
    Chyba TwinPort Ojciec takie coś ma w asterce.

    Skomentuj


      panowie, spaliny sa wykozystywane w kazdym obecnym silniku...
      a co do
      Zamieszczone przez ŁukaszN
      TwinPoint/TwinPort
      to szczerze mowiac nawet nie wiem o czym mowa :???:

      Skomentuj


        Zamieszczone przez Pawel S.
        a co do
        Zamieszczone przez ŁukaszN
        TwinPoint/TwinPort
        to szczerze mowiac nawet nie wiem o czym mowa :???:
        W starszych silnikach oplowskich dla zwiększenia ekologi część spalin wracała do dolotu i do cylindrów, ale dopiero w silnikach twinport opel wykorzystał te spaliny do zwiększania mocy swoich silników.
        http://opel.dixi-car.pl/slow_tech.htm#twinport

        Skomentuj


          zawory ERG (CRG?) sa obecnie w kazdym silniku. ale zeby to zwiekszalo moc? :shock:

          Skomentuj


            Pawel S., EGR. Na forach przyjęło się politykę zatykania EGRa, w celu zwiększania mocy. Myle się, czy ma to na celu dopalenie niedopalonej mieszanki? W pewnym sensie, zwieksza to sprawność spalania, tylko szkoda, że "na dwa razy" :lol:

            Skomentuj


              Camel-, zmniejsza zanieczyszczenia ,biorac czesc wlasnie niedopalonej mieszanki i spalajac ja ponownie.Zmniejsza to moc.

              Skomentuj


                Tasior, no zmniejsza moc, bo jest tam mniej tlenu, a stechiometrie trzeba zachować.

                Skomentuj


                  Zamieszczone przez Camel-
                  Pawel S., EGR
                  juz dawno nie siedze w temacie to zaczynam mylic :roll:

                  Zamieszczone przez Camel-
                  Myle się, czy ma to na celu dopalenie niedopalonej mieszanki? W pewnym sensie, zwieksza to sprawność spalania, tylko szkoda, że "na dwa razy"
                  dokladnie
                  no ale chodzi o zmniejszenie emisji spalin bo spalanie malo co spada...

                  podobnie jest z dieslami z filtrem czastek stalych. tylko ze tam sa one wypalane co jakis czas na filtrze a nie w cylindrze

                  nie zapominajcie ze ten zawor jest sterowany - jak chcecie wiekszego kopa to przy w pelni otwartej przepustnicy zawor jest zamkniety...

                  Skomentuj


                    2,5 Tdi R5 (te w Volvo i nie pamietam czy audi czy VW) miały przypadłość, że strasznego bąka puszczały jak się je pocisnęło. Nie pomagała regulacja pompy, ani ustawień zapłonu. Wtryski dobre ale jak się dało w palnik to te auta zostawiały zasłone dymną . Lekarstwem było zaślepienie ekologicznego "cuda" zwanego EGR.

                    Skomentuj


                      Ha, przegląd podbity bez problemów

                      Skomentuj


                        Zamieszczone przez Kudłaty
                        jak się dało w palnik to te auta zostawiały zasłone dymną . Lekarstwem było zaślepienie ekologicznego "cuda" zwanego EGR.
                        i tutaj masz przyklad zasady dzialania silnika wysokopreznego.
                        brak nadmiaru powietrza i widzisz co sie dzieje :P
                        jak juz sie wkrecil na odpowiednie obroty to spaliny czysciutkie?

                        vicher, normlanie czy za "oplata"? ;>

                        Skomentuj


                          Pawel S., normalnie nawet swiatła mi ustawili :razz:

                          Skomentuj


                            czyli az tak tragicznie z tym samochodem nie jest

                            Skomentuj


                              Ten problem z Dieslami - każdy tak ma. Każdy ze zwykłym turbem - CDI, dCi, TDI, itd itd... Zanim się rozkręci turbinka, zanim kompresor zacznie sprężać, to mamy niedomiar tlenu, a beny leci przecież tyle samo

                              Tutaj przesadzony efekt:

                              Skomentuj


                                cos fotka nie dziala...

                                Skomentuj


                                  Kudłaty napisz mi cos wiecej o tej załsonie, bo u ojca jest dokąłdnie to samo, ja mu w palnik 3-3,5k obrotów a on max obroty zasłona dymna i nei chce zejść. mechanik pi... ze sterownik od pompy trzeba wymienic ale cos mi sie nie wydaje.

                                  Skomentuj


                                    Katalizator przeczyscic... jak nie to wtryski albo pompowtryski zalezy co masz.

                                    Skomentuj


                                      Audi 100 C4 avant idento jak na fotce wyzej 2,5TDi rzędowe 5 garnków. Dośc irytujące jest to przy wyprzedzaniu pilnować się by nie przekroczyć 3tys.

                                      Skomentuj


                                        Powiem co zrobił kumpel w Volvo (ja mam benzynke z suszarką to mi to niedoskwiera) Regulcja zapłonu, regulacja pompy (można to nazwać programowaniem) tylko musi być człowiek, który się na tym zna, wywalić kata (napewno autko odetchnie z ulgą po większym przebiegu na 90% jest konkretnie zapaskudzony) i wstawić strumiennice (nie powinno się wspawywać zwykłej rury, można uszkodzić turbosprężarke w ten sposób) no i oczywiście zaślepić ten durny EGR. Warto sprawdzić wtryski, w tych silnikach raczej nie było z nimi problemu ale napewno nie zaszkodzi. Gwarantuje, że syf z rury znacznie się zmniejszy, jeśli to wszystko się zrobi jak należy. Bywa, że do pompiarza trzeba się wybrać pare razy zanim wszystko się ułoży.
                                        Auto znajomego puszczało znacznie większą chmure niż ta na fotkach, napewno obszerniejszą, a po tym wszystkim jest ok :)
                                        Pozdrawiam
                                        Paweł S. Jak się przegoniło auto po autostradzie z gazem w podłodze to podymił podymił i mu przechodziło, ale przy normalnym użytkowaniu się znowu zamulał i trzeba było przedmuchać

                                        Skomentuj


                                          Kudłaty u mnie to chyba jednak co innego bo dym jest biały:)

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X