Dzieki za plik, cos tutaj sie pobawie.
---------- Post dodany o 00:27 ---------- Poprzedni post o 23:32 ----------
Hmmm sam nie wiem, cos mi tu "smierdzi" z tymi tasukami. Z symulacji wynika, ze trzeba oszukac program aby myslal, ze ma ogromna linie transmisyjna, nastepnie w realnym swiecie budowa tasukow w jakis nieznany wrecz cudowny sposob przeklada symulacje na realne parametry. Temat efektywnosci niespecjalnie do mnie przemawia, ktos zapyta pewnie dlaczego? Otoz dobrze zaprojektowana linia transmisyjna powinna generowac czestotliwosci powiedzmy od 20hz do 60hz, a reszta zajmuje sie glosnik. Zrobienie tunelu, ktory bedzie rowno i liniowo ( na rowni z glosnikiem ) dmuchal jest trudne bez zwiekszenia radykalnie obudowy. Trzeba stosowac cos w rodzaju horna. Jednak przypuscmy ze taka obudowa zrobilismy. W komorze bezechowej generuje plaski stol od 20hz do 100hz. Co to teraz oznacza? Otoz taka obudowa wstawiona do pomieszczenia da nam katastrofalne skutki, poniewaz Room Gain podbije nam ten najnizszy bas, a z najnizszym basem nie wygramy nawet stosujac wymyslne pulapki basowej. Gdzie wiec przydala by sie taka armata? Oczywiscie w plenerze, gdzie kazdy decybel na basie jest na wage zlota.
Kolejna rzecz to symulacja isobarika w hornresp. Niestety wydaje mi sie, ze jest to niemozliwe. Poniewaz hornresp nie wie, ze chcemy zastosowac tandem izobaryczny. W symulacji zaklada, ze po prostu podlaczami drugi glosnik. Nie da sie zasymulowac tam konstrukcji izobarycznej, ktora przy podlaczeniu dwoch glosnikow nie zwieksza Sd czynnej, oraz jak wiemy nie wplywa na zwiekszenie efektywnosci, juz pomijam tu kwestie parametru Vas, ktory przeciez tez ulega zmianie, a program tego nie potrafi przeanalizowac ( chyba ze potrafi a ja nie znam takiej opcji ). Tutaj moglby przyjsc z pomoca LspCAD ( lub Akabak), ktory doskonale "rozumie" zasade dzialania tandemow izobarycznych i bez problemu umozliwia ich sumulacje.
Wrocmy jednak do samej obudowy. Nie potrafie nadal zrozumiec po co w kolumnie domowej mamy miec liniowe pasmo do 20hz? Charakterysyka przetwarzania basu musi opadac aby nie bylo z nim problemow w pomieszczeniu. Dlatego odpowiednie Q systemu musi byc zachowane. Jako przyklad tego zaprezentuje na pomiarach TL Rogers'a jakie pokazywalem pare wpisow wstecz.

Pomiar na gorze jest pomiarem na wolnym powietrzu, a pomiar na dole w pokoju odsluchowym.
To jest chyba oczywiste i kazdy dobrze zna fenomen Room Gain lecz dopiero pomiary obrazuja z czym tak naprawde mamy stycznosc. Charakterystyka czestotliwosci zestawu glosnikowego mierzonego w wolnym pomieszczeniu musi opadac. To jak bedzie opadac zalezy od obudowy i dobroci ukladu.
Krotko mowiac mimo szczerych checi nie potrafie znalesc uzasadnienia dla budowania Tasukow patrzac na wielkosc ich obudowy i teoretyczne parametry jakimi dysponuja. Byc moze dopiero kiedy sam wykonam taka obudowe i porownam ja z typowa TL to moje zdanie ulegnie zmianie. Czy jest jakis komercyjny produkt z taka linia transmisyjna? Nadal uwazam, ze to przerost formy nad trescia ale chetnie powalcze w realnym swiecie. Sprobuje dorwac sensowny glosnik i zwroce sie z prosba do Comendanta o zaprojektowanie dla niego najlepszego Tasuka bez ograniczen obietosciowych, ktorego bedzie mozna porownac z typowa obudowa TL z tym samym wooferem.
---------- Post dodany o 00:27 ---------- Poprzedni post o 23:32 ----------
Hmmm sam nie wiem, cos mi tu "smierdzi" z tymi tasukami. Z symulacji wynika, ze trzeba oszukac program aby myslal, ze ma ogromna linie transmisyjna, nastepnie w realnym swiecie budowa tasukow w jakis nieznany wrecz cudowny sposob przeklada symulacje na realne parametry. Temat efektywnosci niespecjalnie do mnie przemawia, ktos zapyta pewnie dlaczego? Otoz dobrze zaprojektowana linia transmisyjna powinna generowac czestotliwosci powiedzmy od 20hz do 60hz, a reszta zajmuje sie glosnik. Zrobienie tunelu, ktory bedzie rowno i liniowo ( na rowni z glosnikiem ) dmuchal jest trudne bez zwiekszenia radykalnie obudowy. Trzeba stosowac cos w rodzaju horna. Jednak przypuscmy ze taka obudowa zrobilismy. W komorze bezechowej generuje plaski stol od 20hz do 100hz. Co to teraz oznacza? Otoz taka obudowa wstawiona do pomieszczenia da nam katastrofalne skutki, poniewaz Room Gain podbije nam ten najnizszy bas, a z najnizszym basem nie wygramy nawet stosujac wymyslne pulapki basowej. Gdzie wiec przydala by sie taka armata? Oczywiscie w plenerze, gdzie kazdy decybel na basie jest na wage zlota.
Kolejna rzecz to symulacja isobarika w hornresp. Niestety wydaje mi sie, ze jest to niemozliwe. Poniewaz hornresp nie wie, ze chcemy zastosowac tandem izobaryczny. W symulacji zaklada, ze po prostu podlaczami drugi glosnik. Nie da sie zasymulowac tam konstrukcji izobarycznej, ktora przy podlaczeniu dwoch glosnikow nie zwieksza Sd czynnej, oraz jak wiemy nie wplywa na zwiekszenie efektywnosci, juz pomijam tu kwestie parametru Vas, ktory przeciez tez ulega zmianie, a program tego nie potrafi przeanalizowac ( chyba ze potrafi a ja nie znam takiej opcji ). Tutaj moglby przyjsc z pomoca LspCAD ( lub Akabak), ktory doskonale "rozumie" zasade dzialania tandemow izobarycznych i bez problemu umozliwia ich sumulacje.
Wrocmy jednak do samej obudowy. Nie potrafie nadal zrozumiec po co w kolumnie domowej mamy miec liniowe pasmo do 20hz? Charakterysyka przetwarzania basu musi opadac aby nie bylo z nim problemow w pomieszczeniu. Dlatego odpowiednie Q systemu musi byc zachowane. Jako przyklad tego zaprezentuje na pomiarach TL Rogers'a jakie pokazywalem pare wpisow wstecz.

Pomiar na gorze jest pomiarem na wolnym powietrzu, a pomiar na dole w pokoju odsluchowym.
To jest chyba oczywiste i kazdy dobrze zna fenomen Room Gain lecz dopiero pomiary obrazuja z czym tak naprawde mamy stycznosc. Charakterystyka czestotliwosci zestawu glosnikowego mierzonego w wolnym pomieszczeniu musi opadac. To jak bedzie opadac zalezy od obudowy i dobroci ukladu.
Krotko mowiac mimo szczerych checi nie potrafie znalesc uzasadnienia dla budowania Tasukow patrzac na wielkosc ich obudowy i teoretyczne parametry jakimi dysponuja. Byc moze dopiero kiedy sam wykonam taka obudowe i porownam ja z typowa TL to moje zdanie ulegnie zmianie. Czy jest jakis komercyjny produkt z taka linia transmisyjna? Nadal uwazam, ze to przerost formy nad trescia ale chetnie powalcze w realnym swiecie. Sprobuje dorwac sensowny glosnik i zwroce sie z prosba do Comendanta o zaprojektowanie dla niego najlepszego Tasuka bez ograniczen obietosciowych, ktorego bedzie mozna porownac z typowa obudowa TL z tym samym wooferem.
Skomentuj