Z tego co wiem to rzadna ledowa nie ma homologacji aby zastąpić żarówkę typu H w światłach mijania. Niezależnie czy chińska czy "Hella". Inna sprawa to reflektory matrycowe LED, ale one są homologowane razem z samochodem.
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
Nawet fabryczne xenony potrafią wkurzać innych na drodze, czasem na dziurach latają jakby ktoś migał cały czas długimi, albo ogólnie ślepią, niektórzy też nie mają "pinionżków" na oryginalne palniki i obie strony świecą na inny kolor.
Ogólnie nie popieram takich modów. W soczewkach to jakoś tam jeszcze ale przy odbłyśniku to nie bardzo.
Pamiętam jak dawno temu kumpel założył hid-y w A4 b5 przy odbłyśniku to spotkanie go z przeciwka i w deszczu to jakaś masakra.
Ciekawe jest to że ori LED nie potrzebują sprysków.
Największą różnicę zobaczą (i to dosłownie) kierowcy jadący z przeciwka! Zastanowiłeś się kolego jak to wpłynie na bezpieczeństwo? Bo raczej nie masz samopoziomowania reflektorów w autku?
pokazalem wyrazne odciecie na zdjeciu. wytlumacz mi dlaczego maja oslepiac innych?
a masz pojecie jak dziala "automatyczne samopoziomowanie"?
Mają homologacje?
Jeśli nie policja powinna od razu zabierać dowód rejestracyjny...
ZADNA LED nie ma homologacji!
prawo nie dziala 50 lat wstecz :p
a czym jest homologacja? to tylko papierek ktory sie wydaje zeby zebrac kase...
spelnia wszelkie normy, brak jedynie papierka
Pokazałeś dcięcie na odległości 3metrów od bramy garażowej. Nie jest to zbyt profesjonalne.
Różnica między źle ustawionymi zwykłymi światłami a zenonami strzelającymi w oczy na nierównej jezdni to 5 do 10 sekund oślepienia które może doprowadzić do wypadku.
Ja naprawdę rozumiem, że Ty masz lepszą widoczność ale właśnie takie światła wpływają na widoczność również innych użytkowników (a raczej jej zmniejszenia).
Sam mówisz, że często spotkasz na swojej drodze auta ze źle ustawionymi światłami i na pewno Cię to wk... denerwuje. A takie "zenony" to jeszcze większy błysk! I proszę nie pytaj dlaczego oni są niby mniej winni... Każdy kto negatywnie wpływa na widoczność na drodze jest winny. Poza tym temat tyczy się Twoich świateł.
Intensywność wiązki takich świateł to nie jakiś żart i dlatego auta w nie wyposażone muszą mieć samopoziomowanie - podstawowe automatycznie obniżające wiązke świetlną pod obciążeniem w starszych modelach a w nowszych regulujacja odbywa się w czasie rzeczywistym w trakcie jazdy.
Do tego lampy świateł ksenonowych mają gładkie szkła żeby nie rozpraszać wiązki juz ułożonej ostatecznie przez soczewkę.
Montując ksenon dla ubogich w zwykłych lampach każde ich zabrudzenie wpływa na zmianę snopa światła i możliwe oślepienie innych.
Różnica między źle ustawionymi zwykłymi światłami a zenonami strzelającymi w oczy na nierównej jezdni to 5 do 10 sekund oślepienia które może doprowadzić do wypadku.
cos za bardzo sie upieracie przy glupim mysleniu. czym sie rozni oslepiajacy xenon na nierownosci od halogenu na tej samej nierownosci?
Sam mówisz, że często spotkasz na swojej drodze auta ze źle ustawionymi światłami i na pewno Cię to wk... denerwuje. A takie "zenony" to jeszcze większy błysk!
NIE! zle ustawione swiatla, ktore swieca w bok lub za wysoko to zupelnie co innego!
pokazac roznice? czy powaznie nigdy nie zwracales na to uwagi na ulicy?
samopoziomowanie - podstawowe automatycznie obniżające wiązke świetlną pod obciążeniem w starszych modelach a w nowszych regulujacja odbywa się w czasie rzeczywistym w trakcie jazdy.
oj mylisz sie bardzo. chcialbym, zeby te stabilizatory dzialaly jak zyroskopy... niestety to wciaz dziala po mega dlugim opoznieniu i tylko raz na jakis czas!
zadne nierownosci, pochylenia itp na to nie wplywaja :(
coraz blizej do totalnej inwigilacji :(
w takim razie po co nam dalej kierownica? niech juz lepiej wprowadza autonomiczne auta!
zorganizowany system autonomicznych pojazdow bedzie lepszy niz takie ograniczenia. skoncza sie korki, skrzyzowania itp
A ja rozumiem zakładanie LED-ów.. one zazwyczaj nie dają więcej światła niż żarówka.. jak się uda dostać ładne odcięcie i w miare równomierne rozłożenie światła.. to dla mnie loooz.
Czym innym jest zakładanie żarników ksenonowych - gdzie intensywność światła jest 3-4 x (albo i lepiej) większa niż żarówek.. tam koniecznie z samopoziomem i czyszczeniem świateł..
Najbardziej oślepiają oczywiście źle wyregulowane - ale zaraz za nimi są mega brudne światła.. one też walą po oczach... więc ustawiajcie światła jak należy i starajcie się umyś jak są brudne.. ale czy tam jest LED czy halogen to mi obojętne...
Ja H7 wymieniałem co 6 m-cy i miałem już dość - zostałem na osrama oryginałach - a potem zmieniłem samochód..
PS.
Dopiero pooglądałem zdjęcie z poprzedniej strony... z tą równomiernością to chyba tam cudów nie masz... zerknij jak na drodze Ci się to rozkłada.. bo masz jasną plamę na środku - a boki znacznie mniej oświetlone..
W życiu to się nie przyjmie u nas. Nie ma opcji żeby to się przyjęło i każdy straci na tym. W tym same ubezpieczalnie. Idiotyczny pomysł w ogóle...
- - - - - aktualizacja - - - - -
Co do xenonow to tak. Źle wyregulowany xenon czy led bardziej oślepia. Oprócz powodów wspomnianych wyżej liczy się również barwa światła. Im bardziej światło ciepłe tym zdrowsze dla oczu i mniej oślepia.
Jakby nie patrzeć większość podchodzi do tematu ledów i zenonów zdroworozsądkowo. Wszystkim pozostałym życzę bezpiecznej jazdy bo jeśli po tylu argumentach nadal się upierają przy swoim to ja brnąć w dysputy nie będę.
Dopiero pooglądałem zdjęcie z poprzedniej strony... z tą równomiernością to chyba tam cudów nie masz... zerknij jak na drodze Ci się to rozkłada.. bo masz jasną plamę na środku - a boki znacznie mniej oświetlone..
tak, jest na srodku mocniejsza plama, wcale nie za rownomierna
ale na drodze jest calkiem ok
swieci rowno na boki. a ta wyraznie jasniejsza plama jest wylacznie z przodu, czyli nie ma szans oslepic innego auta jak jedziemy obok siebie (co innego jak skrecamy)
Bo to zwykła żarówka tyle, że pomalowana na niebiesko. Widocznie w tolerancji barwy się mieści.
Ale co wam za różnica jaka żarówka, jeśli wiązka jest odpowiednio ustawiona? Pojedź Paweł, niech na maszynce gość sprawdzi, ma tę przewagę nad drzwiami garażu, że ma szablon jak to powinno wyglądać.
Tak nawiasem mówiąc, ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z tym myciem xenonów? Bo wkur.. mnie to koszmarnie, wywala na drogę jakieś hektolitry płynu, efekt tego mycia zasadniczo żaden, a ja nie zauważyłem jakiejkolwiek głębszej różnicy między lampą przybrudzoną a czystą.. Lobby producentów płynu do spryskiwaczy, czy co?
Tak nawiasem mówiąc, ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z tym myciem xenonów? Bo wkur.. mnie to koszmarnie, wywala na drogę jakieś hektolitry płynu, efekt tego mycia zasadniczo żaden, a ja nie zauważyłem jakiejkolwiek głębszej różnicy między lampą przybrudzoną a czystą.. Lobby producentów płynu do spryskiwaczy, czy co?
tez tego nigdy nie rozumialem. wycieraczki w starych mercach czy volvo byly ok. ale sam spryskiwacz? moze to ma na celu odmrazanie?
Tak nawiasem mówiąc, ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z tym myciem xenonów? Bo wkur.. mnie to koszmarnie, wywala na drogę jakieś hektolitry płynu, efekt tego mycia zasadniczo żaden, a ja nie zauważyłem jakiejkolwiek głębszej różnicy między lampą przybrudzoną a czystą.. Lobby producentów płynu do spryskiwaczy, czy co?
Skomentuj