Zamieszczone przez Pawel S.
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
wątek motoryzacyjny
Collapse
X
-
-
Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz postanie krecic powyzej max momentu obrotowego!
Skomentuj
-
Diesel`em przy nieobciążonym samochodzie (przynajmniej mój) najlepsze osiągi mam przy zmianie na wyższy bieg przy 2,5-2,6tys. obrotów. Wyższe kręcenie ani nie poprawia osiągów ani ekonomii... I można to na kompie ładnie zczytać z charakterystyk. Natomiast gdy jadę z kimś, powiedzmy przy dwóch trzech osobach więcej lub przy wzniesieniu, podciągam go do 3tys., tak aby przy następnym biegu pracował od ok 2tys. gdzie ładnie pracuje turbinka.
Przy takiej jeździe w trybie mieszanym nie spalam więcej jak 6l w trybie mieszanym, w większości miejskim i jednocześnie przyspiesza na tyle na ile pozwala mu silniczek 1,9TDI 90KM.
Skomentuj
-
Ciekawe te teorie Pawla z momentem obrotowym :)
Wezcie sobie dowolny filmik z typowym autem sportowym z nowoczesna skrzynia automatyczna. Producent tak zestroil biegi aby auto uzyskiwalo najlepsze możliwe przyspieszenie. Jeżeli przeanalizujecie dowolne auto z jakiegoś filmiku, to latwo zauwazyc, ze komputer samochodu w każdym z przykładowych autek, kreci obrotami silnika znacznie powyżej maksymalnego momentu obrotowego. Dlaczego? Bo moment obrotowy to nie wszystko, liczy się jeszcze moc, która będzie wzrastać powyżej szczytowego momentu obrotowego dla danego silnika.
Pierwsze auto z brzegu Nissan GTR. Max moment obrotowy przy 6000, komputer kreci pod czerwone pole do prawie 7 tys. Takich filmikow znajdziecie znacznie więcej.
http://www.youtube.com/watch?v=R6eRY...31C94&index=38
Jeszcze Carrera S PDK
http://www.youtube.com/watch?v=6AFlQ...31C94&index=49 tu tez komputer kreci pod czerwone pole, a tam na pewno nie ma największego momentu obrotowego.
I tak dalej...
Skomentuj
-
Zamieszczone przez ŁukaszN Zobacz postaAle dla czego nie?? Moment może więcej nie rośnie, ale za to moc rośnie niemal do końca skali.Zamieszczone przez benek161 Zobacz postaJakie obroty są najlepsze w wolnossącej benzynie 1.2 70KM tak żeby najmniej spalićZamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz postaPierwsze auto z brzegu Nissan GTR.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz postasuper przyklady ekonomicznych pojazdow
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Krystian Markow Zobacz postaPanowie odrabiamy lekcje: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Shiver Zobacz postaBo to że auto "ciągnie" wcale nie przekłada się na szybsze rozpędzanie. Widać to szczególnie w dieslach które wciskają mocno w fotel ale jakoś szczególnie nie przekłada się to na zwiększanie prędkości.Diesel oszukuje i dziwię sie ze mało kto to widzi.
Sam moment bez mocy jest niczym. Gdy rosną opory powietrza to za przyspieszenie w wiekszym stopniu odpowiedzialna jest moc.
Prosty przykład: samochód silnikiem elektrycznym. Jak wiadomo silniki elektryczne osiagają duży moment przy stosunkowo niewielkich mocach i tak np. samochód elektryczny Fisker Karma o mocy 403Km i momencie 1330Nm! czyli więcej od Veyrona, przyspiesza do 100km/h w ok. 6s i osiąga prędkość max 200km/h. A jeszcze raz przypomnę że moment ma wyższy od Bugatti (1001KM i 1250Nm). Podobnie jest z dieslami
Skomentuj
-
Zamieszczone przez ŁukaszN Zobacz postaSam moment bez mocy jest niczym
Zamieszczone przez ŁukaszN Zobacz postaDiesel oszukuje i dziwię sie ze mało kto to widzi
Zamieszczone przez ŁukaszN Zobacz postasamochód elektryczny Fisker Karma o mocy 403Km i momencie 1330Nm! czyli więcej od Veyrona, przyspiesza do 100km/h w ok. 6s i osiąga prędkość max 200km/h
Skomentuj
-
Panowie nie ma co się rozwodzić nad teorią. Praktyka jest taka że dieselek o takiej samej mocy co benzynka (czyli przeciętnie 2 razy większym momencie) będzie przyśpieszał wolniej z prozaicznego powodu-zwykle jest cięższy, wystarczy przejrzeć dane katalogowe. Tak więc nie ma co się spinać nad tym momentem, chyba że ktoś jest fanem wyprzedzania na 5tce przy 70
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Shiver Zobacz postaPraktyka jest taka że dieselek o takiej samej mocy co benzynka (czyli przeciętnie 2 razy większym momencie) będzie przyśpieszał wolniej z prozaicznego powodu-zwykle jest cięższy, wystarczy przejrzeć dane katalogowe.Last edited by Krystian Markow; 15.02.2013, 13:25.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Krystian Markow Zobacz postahttp://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/...i&model_2=320d
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Shiver Zobacz postaNo i w czy rzecz bo nie rozumiem?
Skomentuj
-
Ciekawe, BMW udało się zrobić benzynę i diesla o tych samych osiągach, masie i mocy, ale mimo 110Nm więcej diesle wcale nie okazuje się "szybszy" od PB.
Patrząc na przykłady bliższe dla mnie to już tak kolorow jak w BMW nie wychodzi. Peugeot 407 2,0 Pb, 1,6HDi i 2,0HDI. Nie chce mi się przytaczać konkretnych liczb ale auto z 1,6HDI ma tą sama masę co z 2,0PB i oczywiście wyższy moment i mniejszą moc. 2,0HDi cięższe od 2,0PB ta sama moc wyższy moment w dieslu. Katalogowo 2,0PB w porównaniu do 1,6HDI i 2,0HDI ma wyższa prędkość max i lepsze przyspieszenie.
Zamieszczone przez Krystian Markow Zobacz postachyba odwrotnie skoro MOC jest wyliczana z momentu
Skomentuj
-
moc = (moment*obroty)/9950
benzyna ma stały moment przez duży zakres obrotów, powiedzmy 2500-6000, diesel ma stały moment powiedzmy 2200-4000. Co z tego, że wgniata w fotel przez duży moment, jeśli trzeba się namachać biegami, żeby nie utracić momentu. I przez to w niektórych benzynowych wystarczy wrzucić 2 biegi, a w takim dieslu np. 3 albo 4, a zmiania biegu zajmuje 0,5s u dobrego kierowcy.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez ŁukaszN Zobacz postamimo 110Nm więcej diesle wcale nie okazuje się "szybszy" od PB
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Krystian Markow Zobacz postata różnica pewnie by wyszła przy pomiarze elastyczności
Skomentuj
Skomentuj