Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
    moj brat np wyprzedzajac kreci silnik bardzo wysoko, kit z tym ze max moment ma nizej i samochod juz nie przyspiesza...
    Akurat przy wyprzedzaniu to nie do końca tak, auto najlepiej przyśpiesza w zakresie między szczytami momentu i mocy czyli we wspomnianej Fabii będzie to 3-5,4tysięcy obrotów. Bo to że auto "ciągnie" wcale nie przekłada się na szybsze rozpędzanie. Widać to szczególnie w dieslach które wciskają mocno w fotel ale jakoś szczególnie nie przekłada się to na zwiększanie prędkości. Bzdurą natomiast jest kręcenie do odcinki bo powyżej obrotów mocy maksymalnej faktycznie auto już nie jedzie.

    Skomentuj


      Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
      nie krecic powyzej max momentu obrotowego!
      Ale dla czego nie?? Moment może więcej nie rośnie, ale za to moc rośnie niemal do końca skali. To nie diesel ze powyzej 4tys obr/min przestaje ciągnać, dobra benzynka od tych 4 zaczyna ciągnąc

      Skomentuj


        Diesel`em przy nieobciążonym samochodzie (przynajmniej mój) najlepsze osiągi mam przy zmianie na wyższy bieg przy 2,5-2,6tys. obrotów. Wyższe kręcenie ani nie poprawia osiągów ani ekonomii... I można to na kompie ładnie zczytać z charakterystyk. Natomiast gdy jadę z kimś, powiedzmy przy dwóch trzech osobach więcej lub przy wzniesieniu, podciągam go do 3tys., tak aby przy następnym biegu pracował od ok 2tys. gdzie ładnie pracuje turbinka.
        Przy takiej jeździe w trybie mieszanym nie spalam więcej jak 6l w trybie mieszanym, w większości miejskim i jednocześnie przyspiesza na tyle na ile pozwala mu silniczek 1,9TDI 90KM.

        Skomentuj


          Ciekawe te teorie Pawla z momentem obrotowym :)
          Wezcie sobie dowolny filmik z typowym autem sportowym z nowoczesna skrzynia automatyczna. Producent tak zestroil biegi aby auto uzyskiwalo najlepsze możliwe przyspieszenie. Jeżeli przeanalizujecie dowolne auto z jakiegoś filmiku, to latwo zauwazyc, ze komputer samochodu w każdym z przykładowych autek, kreci obrotami silnika znacznie powyżej maksymalnego momentu obrotowego. Dlaczego? Bo moment obrotowy to nie wszystko, liczy się jeszcze moc, która będzie wzrastać powyżej szczytowego momentu obrotowego dla danego silnika.
          Pierwsze auto z brzegu Nissan GTR. Max moment obrotowy przy 6000, komputer kreci pod czerwone pole do prawie 7 tys. Takich filmikow znajdziecie znacznie więcej.
          http://www.youtube.com/watch?v=R6eRY...31C94&index=38
          Jeszcze Carrera S PDK
          http://www.youtube.com/watch?v=6AFlQ...31C94&index=49 tu tez komputer kreci pod czerwone pole, a tam na pewno nie ma największego momentu obrotowego.

          I tak dalej...

          Skomentuj


            Tru, automat w moim poprzednim aucie w trybie Sport trzymał obroty w zakresie 3,5-6k. A na dieslach to się nie znam

            Skomentuj


              Panowie odrabiamy lekcje: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html

              Skomentuj


                Zamieszczone przez ŁukaszN Zobacz posta
                Ale dla czego nie?? Moment może więcej nie rośnie, ale za to moc rośnie niemal do końca skali.
                Zamieszczone przez benek161 Zobacz posta
                Jakie obroty są najlepsze w wolnossącej benzynie 1.2 70KM tak żeby najmniej spalić
                Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                Pierwsze auto z brzegu Nissan GTR.
                super przyklady ekonomicznych pojazdow :thumbup:

                Skomentuj


                  Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
                  super przyklady ekonomicznych pojazdow
                  A jakie to ma znaczenie? Silnik w GTR jak i w Tico podlega takim samym prawom fizyki.

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez Krystian Markow Zobacz posta
                    No i widac że do 3tys. przy tym silniku przyspieszenie jest największe. Powyżej moment obrotowy spada i przyspieszenie też w stosunku do czasu.

                    Skomentuj


                      Zamieszczone przez Shiver Zobacz posta
                      Bo to że auto "ciągnie" wcale nie przekłada się na szybsze rozpędzanie. Widać to szczególnie w dieslach które wciskają mocno w fotel ale jakoś szczególnie nie przekłada się to na zwiększanie prędkości.
                      Dokładnie tak. Diesel niby gniecie w fotel nawet taki ktróry mało ma mocy, a czas do setki powyżej 10s Diesel oszukuje i dziwię sie ze mało kto to widzi.

                      Sam moment bez mocy jest niczym. Gdy rosną opory powietrza to za przyspieszenie w wiekszym stopniu odpowiedzialna jest moc.

                      Prosty przykład: samochód silnikiem elektrycznym. Jak wiadomo silniki elektryczne osiagają duży moment przy stosunkowo niewielkich mocach i tak np. samochód elektryczny Fisker Karma o mocy 403Km i momencie 1330Nm! czyli więcej od Veyrona, przyspiesza do 100km/h w ok. 6s i osiąga prędkość max 200km/h. A jeszcze raz przypomnę że moment ma wyższy od Bugatti (1001KM i 1250Nm). Podobnie jest z dieslami

                      Skomentuj


                        Zamieszczone przez ŁukaszN Zobacz posta
                        Sam moment bez mocy jest niczym
                        chyba odwrotnie skoro MOC jest wyliczana z momentu

                        Zamieszczone przez ŁukaszN Zobacz posta
                        Diesel oszukuje i dziwię sie ze mało kto to widzi
                        bo według niektórych jak silnik nie "wyje" to nie przyspiesza

                        Zamieszczone przez ŁukaszN Zobacz posta
                        samochód elektryczny Fisker Karma o mocy 403Km i momencie 1330Nm! czyli więcej od Veyrona, przyspiesza do 100km/h w ok. 6s i osiąga prędkość max 200km/h
                        600kg różnicy w masie i pewnie inne składowe, pewnie bezstopniowa skrzynia biegów jak w skuterze:)

                        Skomentuj


                          Ursus tez ma duzy moment obrotowy ale nie jest zbyt szybki :)

                          Skomentuj


                            Panowie nie ma co się rozwodzić nad teorią. Praktyka jest taka że dieselek o takiej samej mocy co benzynka (czyli przeciętnie 2 razy większym momencie) będzie przyśpieszał wolniej z prozaicznego powodu-zwykle jest cięższy, wystarczy przejrzeć dane katalogowe. Tak więc nie ma co się spinać nad tym momentem, chyba że ktoś jest fanem wyprzedzania na 5tce przy 70

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez Shiver Zobacz posta
                              Praktyka jest taka że dieselek o takiej samej mocy co benzynka (czyli przeciętnie 2 razy większym momencie) będzie przyśpieszał wolniej z prozaicznego powodu-zwykle jest cięższy, wystarczy przejrzeć dane katalogowe.
                              http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/...i&model_2=320d tylko zamias 328i to 320i
                              Last edited by Krystian Markow; 15.02.2013, 13:25.

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez Krystian Markow Zobacz posta
                                http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/...i&model_2=320d
                                No i w czy rzecz bo nie rozumiem?

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez Shiver Zobacz posta
                                  No i w czy rzecz bo nie rozumiem?
                                  sorki zamiast 328i to 320i, zakres momentu w dieslu ciekawy:)

                                  Skomentuj


                                    Ciekawe, BMW udało się zrobić benzynę i diesla o tych samych osiągach, masie i mocy, ale mimo 110Nm więcej diesle wcale nie okazuje się "szybszy" od PB.

                                    Patrząc na przykłady bliższe dla mnie to już tak kolorow jak w BMW nie wychodzi. Peugeot 407 2,0 Pb, 1,6HDi i 2,0HDI. Nie chce mi się przytaczać konkretnych liczb ale auto z 1,6HDI ma tą sama masę co z 2,0PB i oczywiście wyższy moment i mniejszą moc. 2,0HDi cięższe od 2,0PB ta sama moc wyższy moment w dieslu. Katalogowo 2,0PB w porównaniu do 1,6HDI i 2,0HDI ma wyższa prędkość max i lepsze przyspieszenie.


                                    Zamieszczone przez Krystian Markow Zobacz posta
                                    chyba odwrotnie skoro MOC jest wyliczana z momentu
                                    To świadczy tylko o tym że w samochodzie łatwiej zmierzyć moment niż moc. Dla silników elektrycznych akurat jest odwrotnie, tu łatwiej zmierzyć moc, a moment wylicza sie z tych samych zależności co były podane w linku który wrzuciłeś.

                                    Skomentuj


                                      moc = (moment*obroty)/9950

                                      benzyna ma stały moment przez duży zakres obrotów, powiedzmy 2500-6000, diesel ma stały moment powiedzmy 2200-4000. Co z tego, że wgniata w fotel przez duży moment, jeśli trzeba się namachać biegami, żeby nie utracić momentu. I przez to w niektórych benzynowych wystarczy wrzucić 2 biegi, a w takim dieslu np. 3 albo 4, a zmiania biegu zajmuje 0,5s u dobrego kierowcy.

                                      Skomentuj


                                        Zamieszczone przez ŁukaszN Zobacz posta
                                        mimo 110Nm więcej diesle wcale nie okazuje się "szybszy" od PB
                                        ta różnica pewnie by wyszła przy pomiarze elastyczności i przy pełnym obciążeniu ładunkiem...

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez Krystian Markow Zobacz posta
                                          ta różnica pewnie by wyszła przy pomiarze elastyczności
                                          Tutaj trudno się nie zgodzić, co kto woli :)

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X