Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zamieszczone przez Hermes Zobacz posta
    Ja mam do foki ELM 327 OBD-II - dla amatora wystarczy.
    Również mam takie cudo, ale do powaznej diagnostyki to sie nie nadaje, ale checka wykryje i usunie

    Tak na prawdę nie ma uniwersalnego interfejsu do wszystkich marek, tak samo jak nie ma mechanika ktory ogarnie wszystkie marki. Uniwersalne kombajny są strasznie drogie i nieopłacalne w zakupie dla kogos kto zajmuje sie tym amatorsko. Chcesz diagnozować VW to bierz vaga, tu nie ma co kombinować

    Skomentuj


      Dlatego wolę wydać te 120 zł i mieć VAGA, który ogarnie VW, Audi i Skody, niż ELM, który jest do wszystkiego czyli do niczego :)

      Tym KK Linem z tego co widzę można odczytać błędy, kasować je, sprawdzać i ustawiać wartości rzeczywiste, ciekawi mnie czy dałoby się nim adaptację zrobić

      Skomentuj


        Ja sobie złożyłem interface do Vagcomu, działa z grupą VAG i opel. Koszt 12zł za elementy... tylko jest na port COM, czyli lapka trzeba mieć della, lub ze stacjonarki ciachać.

        Skomentuj


          Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
          Ja sobie złożyłem interface do Vagcomu
          Podrzuć jakiś link? Bo wydaje mi się, że z dobrym chipem od RS232-USB powinno dać się to uruchomić na USB :)
          Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

          Skomentuj


            Tu jest pierwszy do opla stricte - http://slacklist.olek.waw.pl/smietnik/OBD2/

            Jednak na nim robiłem tez golfa III i skode fabie.

            A drugi:

            http://www.techedge.com.au/vehicle/aldl8192/8192hw.htm

            I chyba teraz patrzę to to samo :P hehe

            Mam na kompie opisy co i jak, cały folder, jak znajdę chwilę, to spakuje i wrzucę na forum jak są jacyś chętni.

            Skomentuj


              Nie kupuj żadnych commanderów. Chyba że masz system XP. No i uwaga - jeśli już się uprzesz to kup jeden z najtańszych. Te z firmware powyżej 1.4 i tak mają program 1.4. Ja kupiłem jakiś za stówkę commander i mam win7 - błędy może i czytało ale nie chciało mi czytać sterownika silnika, pinu immo itp. Dodatkowo obsługa sklepu mi chrzaniła o jakichś emulatorach XP na win7 - także ja to olałem i do zwrotu.

              Żeby nie było - mam DOMINATOR niebieski, bardzo fajne urządzenie, przenośne, nie trzeba latać z kompem, itp.

              Co do KKL, dużo dobrego słyszałem. Jakbym miał teraz coś kupić to kupiłbym interfejs, który pozwala na robienie logów silnika. Bardzo przydatna rzecz jak masz coś z silnikiem. KKL chyba może robić logi.

              Skomentuj


                DIY Porshe

                Skomentuj


                  Większość interfejsów do 150zł to to samo. Bazują na zwykłym interfejsie K-line(7 i 8 pin po prostu jest zwarty).

                  Viaken ma w ofercie interfejs umożliwiający połączenie się z BMW na CAN(po 2007 roku), poza tym działa jak zwykły interfejs K-line.

                  Opla najprościej diagnozować Auto Scannerem, ale interfejs do niego jest inny i do aut z CAN potrzebny jest jeszcze inny(astra H, Vectra C itp.). Op-com umożliwia ogarnięcie także nowszych z CAN, a także kodowanie itp.(bez umiejętności mozna napsuć), tyle że oryginał jest drogi, a chinol ciężko dostepny(najłatwiej kupić go w weekend :P )

                  Vag po 2005 roku też potrzebuje interfejsu z obsługą CAN. Program VCDS nie ruszy na zwykłym kabelku K-line, a ori to ok. 1800zł. VCDS lite umożliwia pracę ze zwykłym kabelkiem K-line(jak vag 409, ale ma więcej modeli), ale bez obsługi CAN.


                  Na początek wystarczy zwykły kabel na FTDI za 50-70zł jakich pełno na allegro

                  Skomentuj


                    Ja zakupiłem coś takiego http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line...obd2-piny.html + VCDS Lite ze strony producenta softu. Działa to na netbooku z Win7 64 bit. Do podstawowej diagnostyki starcza. Moja rada, kup zestaw z dodatkowym adapter do OBD1. Przyda się :)
                    Arcam CD17 + Denon TU580RD + I-amp + W18E001 + T25CF002
                    Grado SR125i

                    Skomentuj


                      No właśnie lapka z Win7,

                      Czy można na nim diagnozować np Skodę Octavię I z 2006 roku z silnikiem 1.9 TDi ?

                      Czy jest sens kupić zarówno zestaw, który podałeś oraz tego KK line ? czy to jest praktycznie to samo tylko jakość inna

                      Skomentuj


                        Tak można diagnozować taką Skodę. Ja zakupiłem taki zestaw bo mam w rodzinie parę starszych aut jak Audi 80 i 100 z OBD1 jak i nowsze wozidła z OBD2. Do większości rzeczy wystarcza, błędy odczytasz, skasujesz, część logów można zrobić (od kanału 001 do 024 włącznie, pozostałe są zablokowane przez soft). Jeśli myślisz o poważnej diagnostyce to pozostaje Ci zakup oryginału. Dlaczego? Ponieważ soft działa pod Win7, masz odblokowane wszystkie kanały w logach(jest ich ponad 100), wszystkie funkcje są aktywne (adaptacja, zaawansowane ustawienia). Oczywiście w szarej strefie wystarczy win XP, Vag com z witaminką i jakikolwiek interfejs. Z drugiej strony nie kojarzę interfejsu, który byłby w stanie ogarnąć wszystko. Do odczytania PINu z licznika potrzebujesz co najmniej dwa różne programy, jeden do obsługi liczników Jaegera i jego klonów a drugi do VDO. Twoja kasa, Twój wybór:)
                        Arcam CD17 + Denon TU580RD + I-amp + W18E001 + T25CF002
                        Grado SR125i

                        Skomentuj


                          Niedawno taką zagadkę znalazłem na necie- może kto zgadnie co to za IDEALNE auto:
                          Nie ma dwumasy, PDF/FAP, wtrysków jak w dieslu.
                          Mało tego: brak też wspomagania, ABS, elektrycznych szyb, klimy.
                          BA!! nawet dmuchawy nawiewu.
                          Nie ma też servo hamulców,pompki paliwa i o k...wa!! rozrządu też nie ma.
                          ŻADNEGO! ani na pasek,ani łańcuszek.
                          Zawory też pominęli z racji braku rozrządu.
                          Aha,byłbym zapomniał.Oleju też się nie wymienia, płynu w chłodnicy również.
                          :)

                          Skomentuj


                            Rower? :P

                            Trabant mógłby pasować. Nie wiem tylko jak z dmuchawą.

                            Skomentuj


                              Pasuje trabant. Olej w paliwie z zasilaniem grawitacyjnym.
                              Ogrzewanie tam szlo z rury wydechowej. Ale czy bez nadmuchu? Moze wentylatorem mechanicznym jak w maluchu?

                              Skomentuj


                                Też celowałem w rower

                                Skomentuj


                                  W trabancie jest taki wiatrak, ktory dmucha cieple powietrze do srodka. W zasadzie to sa dwa ustawienia, na zimie i na lato :P

                                  A jak juz jestesmy przy "zlomach", to wlasnie zostalem zmuszony do naprawy progow z moim zgniluchu. Przegladu nie chca mi podbic :>

                                  Zamiast kurna kolumny montowac, to z rdza walcze... Swoja droga wymiana progow i reperaturek nie wchodzi w gre. Zakup tych elementow, to prawie wartosc calego samochodu, wiec zdecydowalem wypchac progi pianka niskoprezna, potem szpachla z wloknem i baranek.
                                  Załączone pliki

                                  Skomentuj


                                    Odważny jesteś, sadzając auto na dechach - jesteś pewny że wytrzymają? :)

                                    Ja w niedziele byłem po Alu do vectry w Kielcach, ale jak je założyłem na auto w poniedziałek, tak wieczorem kupiłem drugi komplet który zostanie ze mną na długo - czekam na opony, 195/60/15.

                                    Jest ktoś w stanie polecić dobry lakier do zacisków? Zółty lub złoty :)

                                    Skomentuj


                                      Nie lepiej proszkowo?
                                      marcinsywala.pl
                                      Cambridge Audio Stream Magic 6 | Power Amplifier Class D Hypex 2x Ncore NC2k | T29MF001 + MW16P-4 + 2xTIW 200 XS

                                      Skomentuj


                                        Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
                                        Odważny jesteś, sadzając auto na dechach - jesteś pewny że wytrzymają?
                                        Nie ma prawa sie nic stac :) jak widac, auto stoi przy krawedzi desek, a one same grube i bardzo mocne. Takie obciazenie dla nich to pryszcz. Poza tym pod spodem sa jeszcze polozone dechy, ktore podpieraja przod auta i tyl, w razie "W".

                                        Dawno temu jak robilem troche na warsztacie, to widzialem nie raz jak moj szefu podnosil caly przod roznych aut na takich dechach, tylko z ta roznica, ze na srodku stal podnosnik. Czasami obciazenie bylo na tyle duze, ze deski w luk sie wyginaly. Ja nawet nie chcialem na to patrzec i w zyciu nie wszedlbym do kanalu :P

                                        Rzut oka na dziury. Generalnie powinny byc musowo nowe progi, ale to juz jest nieoplacalne. Podlaga jest calkiem spoko, wewnetrzne progi, ktora tworza wlasciwa skorupe nadwozia sa calkiem ok. Niestety zewnetrzny prog jest cienki jak z papieru i gnije w prawie kazdej ibi.
                                        Załączone pliki
                                        Last edited by Pogromca mitow; 05.06.2013, 01:56.

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                          Swoja droga wymiana progow i reperaturek nie wchodzi w gre. Zakup tych elementow, to prawie wartosc calego samochodu
                                          dlatego nie pcham sie w zakup samochodu


                                          Zamieszczone przez Hermes Zobacz posta
                                          Nie lepiej proszkowo?
                                          zeby pomalowac proszkowo to trzeba zdemontowac zaciski, rozebrac na czesci pierwsze a pozniej zlozyc caly uklad w calosc, odpowietrzyc itp itd... mysle ze nie ma zamiaru tyle pracy w to wkladac


                                          Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                          Rzut oka na dziury. Generalnie powinny byc musowo nowe progi
                                          a nie masz gdzies blacharza w okolicy? u nas jest taki "dziadek" co by to za nieduze pieniadze zrobil. po robocie bys nie poznal ze to naprawiane bylo

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X