Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    predzej bym sie czepil temperatury spalin a nie obrotow silnika
    przeciez inaczej turbinka bedzie sie krecila na malym silniku a inaczej na wiekszym. wiec jakos to da sie jeszcze dopasowac

    Skomentuj


      Jeżeli turbina nie ma zmiennej geometrii łopatek bo to jest bardziej wrażliwe na temperature to raczej nie ma problemu z turbiną diesla do benzyniaka. Nawet gdzieś mi się o uszy obiło, że w pugach (407 chyba?) któryś slinik diesla i benzyniaka ma taki sam kolektor i do benzyniaka wkładają turbinke z kolektorem od diesla. Jeżeli chodzi o temperatury to (nie jestem pewien wiarygodności tego :P) w dieslu egt jest niższe o~300*C

      Skomentuj


        na logike to w dieslu powinna byc wieksza temperatura. nie sprawdzalem wiec pewnosci nie mam

        Skomentuj


          Też mi się tak kiedyś wydawało, a tu zonk :)
          Edit:
          o chociażby nawet tutaj jest chyba podobny problem..
          http://www.forum.subaru.pl/index.php...sel-a-benzyna/

          Skomentuj


            no to myslac od D strony - diesel ma wyzsza sprawnosc termiczna, stad ta roznica!

            Skomentuj


              http://www.racingforum.pl/index.php?...ndpost&p=19795
              Tego jest dużo w sieci, a same turbiny to temat rzeka. Te od ciężarówek daje się do mocnych samochodów. A dlaczego? Więcej dmuchają, nie muszą osiągać takich obrotów, temperatur. Przy tej mocy oryginalne turbiny do takich zastosowań kosztują krocie. Dla domowych amatorów jest to swego rodzaju odciążenie w portfelu. te turbiny dmuchają bardzo dużo powietrza, przy czym grzeją się stosunkowo mało, teraz porównaj to do małych sprężarek pokroju VNT17. Niektórzy montują turbiny z tirów do 1,9tdi ale to przy dużych mocach ok. 200KM ale jest to kosztem niskiego momentu obrotowego na dole.
              W dieslu egt przy mocnym chipie wynosi ok. 900* gdzie nadlewa się mocno paliwa. temperatura spada, gdy jest więcej tlenu dostarczanego albo mniej lanego paliwa. No i nie ma zjawiska, że mieszanka będzie zbyt uboga. Może być tylko zbyt bogata.
              No i teraz warto wspomnieć że mało kto piłuje benzyniaki powyżej 5tys. obrotów dlatego być może uważa się że jest to obojętne. Więc można powiedzieć, że wszystko zależy od stylu jazdy, wykonania turbiny i wielkości turbiny.

              Skomentuj


                Zamieszczone przez Raf Zobacz posta
                Niektórzy montują turbiny z tirów do 1,9tdi ale to przy dużych mocach ok. 200KM ale jest to kosztem niskiego momentu obrotowego na dole.
                na studiach myslalem o zabawie 2 metodami doladowania... ale VW z TSI mnie wyprzedzil

                Skomentuj


                  Właśnie dzisiaj trafiłem na taki filmik. Mocno przerobiony mercedes W123 z silnikiem Diesla 3.0 + turbina ze Scani.
                  Tzn. z "beczki" zostało tylko nadwozie



                  Last edited by Trol.; 24.05.2013, 23:10.

                  Skomentuj


                    Większość japończyków się kręci powyżej 5krpm i to uturbionych. W benzyniaku rośnie temperatura spalin bardziej jeżeli mieszanka jest uboga, natomiast w dieslu odrwrotnie.

                    Skomentuj



                      te byly wczesniej

                      ale zaskoczylo mnie to ze tam silnik fabryczny. zmieniona tylko turbinka, wydech i pompa wtryskowa :o

                      Skomentuj


                        300td sam z siebie już nieźle hula

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez Raf Zobacz posta
                          Nie można wkładać nigdy turbo od diesla do benzyny! benzyna ciągnie do 7tys obrotów, diesel tylko 5tys obrotow. Wnioski nasuwają się same
                          Kto mi zabroni? działać będzie? będzie, tylko jak długo. Ale mialem drugi silnik, to się mogłem bawić bo tak to traktowałem, jako eksperyment. Problemem było jak pisałem, to, że była zbyt uboga mieszanka w paliwo i auto gasło. A na gaźniku nie miałem pomysłu jak to rozwiązać... Zresztą eksperyment na szybko.

                          Skomentuj


                            Zamieszczone przez dan124 Zobacz posta
                            300td sam z siebie już nieźle hula
                            przerazajace 147km? :/
                            1,9TDI tyle ma po chipie :p

                            Skomentuj


                              wiem b o używałem i tego i tego

                              ale w124 inaczej się hula

                              Po prostu inaczej

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez dan124 Zobacz posta
                                ale w124 inaczej się hula

                                Po prostu inaczej
                                6 garow i klasyczna pompa wtryskowa...
                                no i ten komfort

                                od dawna marzy mi sie taki kombi... :(

                                Skomentuj


                                  Jak ładny to cały czas w cenie.

                                  Komfort jest

                                  Skomentuj


                                    to co mnie interesuje to 10-15k
                                    a nie stac mnie nawet na kompakta za 3k :/

                                    Skomentuj


                                      Może ktoś mi doradzi:
                                      zastanawiam się nad motorem; mam na oku GPZ500 (od kolegi, wcześniej miało go dwóch innych kolegów) za okolice 3000zł, albo GSXF600 za okolice 10000 polecane przez kolegę-mechanika. Ponad trzykrotna różnica w cenie jest cokolwiek dziwna, ale mam pewne rozterki. Mianowicie: to byłby mój pierwszy motor i nie chciałbym zniszczyć wozidła za 10k zł, ale z drugiej strony GSXF jest w idealnym stanie i sporo świeższy od GPZ, do tego cena jest cokolwiek okazyjna.
                                      Chyba, że macie jakieś inne propozycje - jakieś pewniaki od znajomych.

                                      Skomentuj


                                        Na początek, ile masz do wydania
                                        marcinsywala.pl
                                        Cambridge Audio Stream Magic 6 | Power Amplifier Class D Hypex 2x Ncore NC2k | T29MF001 + MW16P-4 + 2xTIW 200 XS

                                        Skomentuj


                                          Na chwilę obecną 5000 mam na motor, po 10-tym będzie 7000, za następny miesiąc 9000. Nie powiem, że zależy mi na udaniu całej kwoty, ale też nie chcę kupić trupa i wiecznie dokładać do niego. Myślałem o Bandicie, ZR7, Z750, ER5, CB500, ZZR600, Hornet, Monster i kilka innych...

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X