Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    To pewnie jeszcze trochę pojeździ .

    Skomentuj


      Mam nadzieje, bo lubie to auto. Czlowiek sie przyzwyczai do nawet najnudniejszego dupowozu... Moja znajoma jakis czas temu kupila Clio z takim samym silnikiem. Ciagle ma z nim problemy, jedna wielka masakra. Juz samo posluchanie pracy silnika dalo mi duzo do myslenia, bo przy moim pracowal jak ursus, a przebieg niby nizszy niz u mnie Dziwic sie pozniej, ze ludzie tak na samochody narzekaja... Jak dbasz, tak masz.

      Skomentuj


        No te diesle renaulta są czułe na wymiany oleju . Jak się wymienia rzadko i wlewa syf to potem są takie kwiatki . Z tego co wiem to te silniki potrafią dojeździć dosyć sporych przebiegów przy częstej wymianie i dobrym oleju :) .

        Skomentuj


          Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
          Filtry powietrza przy kazdej wymianie oleju ( pewnie nie jeden tu by sie w czolo pukal ).
          ja tak robię i robiłem zawsze, to kwestia gustu , po tych 10czy 12 tyś km. ja na przykład robię w rok bo daleko nie jeżdżę przy wymianie oleju wymieniam wszystkie filtry ,a co dwa lata paliwowy, kabinowy filtr ze względu na jego umiejscowienie (skoda octavia) wymieniam dwa razy w roku bo po lecie to taki zabity ze hej.

          Skomentuj


            tak odnosząc się do wcześniejszych...

            1) 1.5 dci ma problem z panewkami i tam faktycznie warto zajrzeć. i niekoniecznie wymiana oleju w terminie ma na to wpływ, choć...
            2) ...wszędzie są zdebilałe(nie tylko moim zdaniem) interwały wymiany oleju. zdrowo to max co 15 tysięcy lub rok, jak się jeździ raczej szybko to 10k a przy naprawdę ostrym taktowaniu co 7k.
            3) plus lanie do tego dobrego oleju. nie jakiś śmieciowy castrol, który niesłusznie jest uznawany za dobry olej, tylko coś lepszego. a w sumie to chyba wszystko jest lepsze...

            a tak ogólnie, co do np dpfa - ważne jest, żeby nie patrzeć w kompie na ilość popiołu. jest to tylko wartość obliczona przez komputer i nie ma się do rzeczywistości. nie jest to w żaden sposób mierzone - to tylko teoria. idąc w kierunku stopnia zapchania filtra można sprawdzić jedynie różnicę ciśnień, bo tak naprawdę tylko to powie coś o stanie filtra. a jak już przy filtrach, to w sumie na tych silnikowych nie wolno oszczędzać. niby filtr powietrza nie ma dużego znaczenia i niektórzy wkładają tam najtańsze, i o ile w jakichś małych benzyniakach można przymknąć oko, tak w czymkolwiek z turbo filtr musi być porządny. chyba że ktoś chce mieć swój udział w dobijaniu turbo no to śmiało, można zakładać badziew(choć nie trzeba wymieniać filtra przy wymianie oleju, można spokojnie co drugą i się nic nie stanie, chyba że jeździ się po zapylonych trasach). knecht, mann, purflux, sofima to filtry, które można wkładać. filtron jest co najwyżej średnią półką, a argument, że w vag jest wkładany w fabryce jest lekko z dupy, bo raz, że części na pierwszy montaż są innej jakości niż te sprzedawane w aso albo jako aftermarket(tak, są 3 kategorie jakości - oe, oem i aftermarket). producent nie zawsze ma rację, co widać np przy interwałach wymiany oleju. 30k km w nowym dieslu to bzdura. a potem się ludzie dziwią, że trzeba kasę na remonty wykładać... tak naprawdę wszystko na tym cierpi. temat rzeka z serwisowaniem samochodów, częściami i innymi takimi. trochę mam do czynienia z tą branżą od jakiegoś czasu i niestety ale różne teorie życie weryfikuje. przykład z brzegu, jak już przy olejach jestem - przechodzenie na półsyntetyk lub minerał. jedna z większych bzdur ever. jak zaczyna żreć olej albo coś zaczyna lać się po silniku to się naprawia, a nie zalewa gęstszy olej. przechodzenie na gęstszy(choć chodzi o przejście z 0w/5w na 10w/15w z drobnymi wyjątkami poza motorsportem) to pudrowanie syfa, które tylko dobija silnik. tak samo jak dobija lanie kiepskiego oleju i rzadkie wymiany. choć powiem szczerze, że gdybym miał wybierać kolejność napraw, to zacząłbym od hamulców, zawieszenia i opon - bo jednak to są rzeczy bezpośrednio wpływające na bezpieczeństwo. jak silnik zdechnie na autostradzie to się nic nie stanie, ale jak auto nie zahamuje jak tir nagle wbije na lewy pas albo nie zareaguje odpowiednio na skręt kierownicą przy ucieczce przed dzwonem to dopiero można sobie i komuś krzywdę zrobić. no ale każdy ma swoje priorytety.

            a tak na koniec odniosę się do skp - to jednak są symulowane testy. jak macie jakiegoś znajomego, który może tak o dla zabawy wjechać na linię diagnostyczną bez konsekwencji to poproście o zrobienie testu tłumienia amortyzatorów, kilka razy pod rząd ale zmieniając ciśnienie w oponach. za małe, odpowiednie, za duże... szybko wyjdzie ile to jest warte. przy zacinających się zaciskach też potrafi pokazać, że siła hamowania jest odpowiednia, więc pisanie, że auto jest sprawne bo przeszło przegląd to naginanie rzeczywistości. wszystko weryfikuje droga, a najlepiej tor polecam każdemu wybrać się na tor na jakieś szkolenie z ogarniętym instruktorem, np sjs w kielcach - raz, że szybko wyjdą niesprawności w aucie a dwa, że wyjdą wszystkie popełniane błędy... a na szybko z największych błędów - hamowanie w zakręcie i przejeżdżanie zakrętu z wciśniętym sprzęgłem. na śniegu to proszenie się o kłopoty.

            Skomentuj


              Co do wymian oleju. Różne firmy różnie podchodziły nawet kiedyś :) . Renault w swoich dieslach dci miało debilne normy a np. nissan sprzed mariażu z renault podawał że w silniku sr20de (stara nissanowska jednostka 2.0 16V o różnych mocach, z turbo była w 200sx itp.) olej powinno się wymieniać co 7500km :) . Niektórym jak się to mówi to się w głowę pukają i dziwią . Inna sprawa że to w ogóle jest dziwny silnik jeśli chodzi o olej bo wchodzą tylko 3 litry z hakiem w silniku 2.0 .
              Last edited by Oskar29; 27.01.2018, 00:34.

              Skomentuj


                Mało to wchodziło do CA18DET, 3,5 l do turbo benzyny :P I powiększona miska to podstawowy mod w CA18DET i SR20DET. Ale taka częstotliwość wymiany oleju wynika właśnie z jego małej ilości nie ma co się dziwić. Ale ma to też wpływ na żywotność, trochę większe przebiegi zrobi niż nawet nowe auta z podobną częstotliwością wymiany. No, może nie wszystkie ale zdecydowana większość...

                Skomentuj


                  Bo to bardzo dobry silnik jest tak ogólnie :) .

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
                    1) 1.5 dci ma problem z panewkami i tam faktycznie warto zajrzeć. i niekoniecznie wymiana oleju w terminie ma na to wpływ, choć...
                    Nie ma, tylko mial. Sprawa dotyczy starych jednostek. Temat jest dawno poprawiony,a i tak sie smrod ciagnie do dzisiaj.

                    Skomentuj


                      Mam takie wrażenie że u nas jak renault czy psa coś się nie uda to są o tym legendy ale jak w niemieckich samochodach coś nie gra to cicho siedzą ludzie . Jakoś nie słyszałem o tym do niedawna że były serie 1.9 TDI gdzie panewki też się ukrecaly albo że korba potrafiła wyjść bokiem .

                      Skomentuj


                        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                        Temat jest dawno poprawiony,a i tak sie smrod ciagnie do dzisiaj.
                        to sie tyczy kazdej wpadki w kazdej dziedzinie zycia

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez Oskar29 Zobacz posta
                          Jakoś nie słyszałem o tym do niedawna że były serie 1.9 TDI gdzie panewki też się ukrecaly albo że korba potrafiła wyjść bokiem .
                          BXE. Zanotowaliśmy w firmie 3 takie przypadki. Nagle, bez żadnych objawów oczywiście. Wszystkie w podobnych przebiegach.
                          https://www.olx.pl/oferta/volkswagen-passat-b5-1-6-kombi-1999-nie-dla-januszy-CID5-IDtJbaJ.html

                          Skomentuj


                            To też zależało od roku wyprodukowania silnika. Te z początku produkcji potrafiły się wysypać już przy ok 100k km. Ja mam BXE z końca 2009 i jak wymieniałem panewki przy 260k km to w zasadzie jeszcze spokojnie by pojeździły.
                            Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

                            Skomentuj


                              2007
                              https://www.olx.pl/oferta/volkswagen-passat-b5-1-6-kombi-1999-nie-dla-januszy-CID5-IDtJbaJ.html

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                Nie ma, tylko mial. Sprawa dotyczy starych jednostek. Temat jest dawno poprawiony,a i tak sie smrod ciagnie do dzisiaj.
                                gdzie poprawiony? jeszcze do niedawna renault wkładało poprawione silniki tylko w dacie.

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
                                  gdzie poprawiony? jeszcze do niedawna renault wkładało poprawione silniki tylko w dacie.
                                  Coz za opowieści z krypty. Renault do Daci pakował lepsze silniki niż do pojazdów pod wlasna marka...

                                  Skomentuj


                                    Królowa lawet była tylko jedna Laguna 2 reszta wysłana z palca

                                    Skomentuj


                                      jak nie wierzysz to już nie jest mój problem. ale wychodzi na to, że serwis nie wie co mówi :)

                                      Skomentuj


                                        Auto poskładane, hamulce i wysprzęglik odpowietrzone, odpalone.
                                        Stoi dalej na klockach. W poniedziałek zakładam nadkola, dokręcam wahacze, wymiana filtra paliwa i jazda testowa czy termostat się otwiera.
                                        Ten, co wymyślił, żeby wysprzęglik miał "pseudo" osobny zbiorniczek płynu zasługuje na chłostę po gołej rzyci. Prawie godzinę pompowania, aż zauważyłem, że płyn do wysprzęglika jest zasysany z samej góry zbiorniczka, powyżej kreski Max. Idiotyzm jakiś.
                                        Sama wymiana płynu w układzie hamulcowym przyniosła efekt w postaci słoika czerwonawego żuru, a z układu wysprzęglika wyszła szara substancja, która kiedyś też nazywała się dot4. Tragedia.
                                        Może ktoś ocenić ile taka robota jest warta?
                                        - oba górne wahacze
                                        - czyszczenie zacisków tylnych + wymiana gumek
                                        - czyszczenie zacisków przednich + wymiana tarcz i klocków
                                        - wymiana obu końcówek drążka kierowniczego
                                        - wymiana linek hamulca ręcznego
                                        - wymiana rozrządu z pompą wody
                                        - wymiana paska wielorowkowego i rolki prowadzącej
                                        - wymiana drążka reakcyjnego silnika
                                        - wymiana wysprzęglika
                                        - wymiana płynu hamulcowego
                                        - wymiana płynu chłodniczego
                                        - wymiana oleju i filtra
                                        - wymiana filtra paliwa
                                        - wymiana filtra powietrza i kabinowego
                                        - wymiana termostatu
                                        - czyszczenie nadkoli + konserwacja
                                        - czyszczenie egr i klapy gaszącej

                                        Skomentuj


                                          Każdy kumaty serwisant Renault, powie Ci, ze czesci do dci trzeba szukać po Vinie, bo producent szybko wprowadzal zmiany i ulepszenia. Każdy problem z 1.5 eliminowano tak szybko, jak było to możliwe.
                                          Last edited by Pogromca mitow; 27.01.2018, 18:40.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X