Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Rowery i akcesoria
Collapse
X
-
nie na snieg w gory, tylko na snieg po miescie
niepotrzebnie zalozylem temat na forum rowerowym. teraz juz zglupialem :/
---------- Post dodany 29.09.2013 o 00:04 ---------- Poprzedni post 28.09.2013 o 23:59 ----------
Zamieszczone przez dragon Zobacz postaale nie wiem czy taki kapeć zmieści Ci się w ramie
Skomentuj
-
Hm, jak zmieniałem opony to parę tematów przeczytałem, że warto ustawić albo przód racing ralph, tyl nobby nic, albo na odwrót. Opona, jak opona. Ani razu nie poszła (po 1,5roku). Różnią się jedynie układem kostek.
Aktualnie mam kolarkę kellysa arc 1.9 na maxxis cormet 700x23c one70 , kupiony w połowie lipca, przejechałem nim 1500km (od 2-3tyg nie jeżdżę już tyle co zawsze (trasy 30-50-60-70km) za zimno ). Raz musiałem wymienić dętkę. Tak to na ramie mam pompkę, w bluzce ("specjalna" na rower - z kieszonkami z tyłu) nowa dętka "w razie W"
(Jeśli ktoś korzysta z endomondo to nick > 'm gavron04' )
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz postamozeci mi wyjasnic dlaczego kombinujecie z roznymi oponami na przod i na tyl?
wg mnie powinny byc takie same...
rozumiem ewentualne roznice w szerokosci, bo przeciez tyl napedzany
Do normalnego roweru typu "góral" nie trzeba kombinować z różnymi oponami, ale np. w DH już tak.
Sam się o tym przekonałem jak zacząłem zmieniać opony, teraz mam Tiogę DH na przedzie:
...i Nokiana na tyle:
Jak zamienisz je miejscami to ani nie pojeździsz poprawnie (sterowność, przyczepność), ani za długo (Tioga na tyle się wyciera bardzo szybko).
Nokian na przód się nie nadaje (choć widziałem gości którzy tak mieli), ponieważ boczny bieżnik przeszkadza przy skrętach, jak również guma w Nokianie jest twarda. Następna sprawa to taka że jest ciężki.
Tioga zaś jest lekka, ma bardzo miękką gumę, ma bardzo dobry bieżnik na całej powierzchni, jak również klocki boczne są ścięte pod kątem co pomaga w przyczepności w zakrętach.
Może na zdjęciach różnicy nie widać, ale wystarczy żebyś się przejechał i od razu stwierdzisz że jest różnica.
Moi znajomi z którymi jeżdżę mieli różne opony, żadne nie były wytrzymałe tak jak moje, i na żadnych się lepiej nie jeździło :)
Trzeba na różnych oponach pojeździć aby trafić na najbardziej odpowiednie dla nas i dla naszej jazdy.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz postaakurat do DH to jeszcze rozumiem. ale do XC?
Jeśli rower wyglądający na XC nie biorący udziału w zawodach, czyli jazda po normalnych drogach i czasem wypad do lasu, to specjalnie oponami nie musisz się martwić.
A jeśli ktoś tym samym rowerem chce startować w zawodach, jeździć po trasach na prawdę wymagających, no to opony tutaj są ważne.
Ty raczej nie jeździsz hardkorowo po lesie ani nie startujesz w zawodach, więc i różnicy nie odczujesz.
No chyba że jeździsz a ja nic o tym nie wiem :)
Ja akurat się nie interesuje oponami mniejszymi nić 2.5, więc nie pomogę.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez marian Zobacz postaNo chyba że jeździsz a ja nic o tym nie wiem
---------- Post dodany o 13:39 ---------- Poprzedni post o 13:11 ----------
a zna ktos Geax Saguaro 29x2.2?
polecaja na forum rowerowym, a jest tez tam w ogloszeniach za chyba rozsadne pieniadze
Skomentuj
-
jednak pozostane przy smart samach lub saguaro
zobacze jeszcze czy bede bral 2szt czy tylko na tyl
---------- Post dodany o 16:07 ---------- Poprzedni post o 16:06 ----------
Zamieszczone przez marian Zobacz postaA to jakie Ty masz koła? 26" czy 29"?
Skomentuj
-
Paweł podał w pierwszym pytaniu o opony że ma 29. do tego rozmiaru nie ma wielkiego wyboru. pomyśl jeszcze o oponach continental, np RACE KING. jesli chodzi o różnicowanie opon przód/tył to ma to kapitalne znaczenie bo przód ma być odporny na uslizgi boczne czyli dobrze kierować a tył napędzać. Dobrym tego przykładem tego jest stary poczciwy PANARACER DART I SMOKE. Opony dobre na cięższe warunki terenowe.
Skomentuj
Skomentuj