Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Dzięki, prześledziłem cały temat, fajnie wyszła ta rameczka pod radio http://www.strefacaraudio.pl/topic/3...i-auris/page-5

    Raadek miał wersje 3d ja mam 5 drzwiowa może konstrukcja drzwi jest inna i będzie lepiej, bo na komory i mod tapicerki raczej się nie zdecyduje :/

    Skomentuj


      Czy to samo tyczy się Yaris 1?

      Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

      Skomentuj


        Tego nie wiem
        Juz mi sie nie chce...

        Skomentuj


          Mam wiesci z serwisu, panowie twierdza ze sa pewni iz jest to wina przepustnicy, nowa oryginalna ponoc 800zl, podejrzewają tez sonde lambda, ale ta maja sprawdzic podstawiajac jakas uzywana. Przewody i połączenia elektryczne wykluczaja na 100%
          Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

          youtube.com/user/Mr1Raziel

          Skomentuj


            Poszukaj używanej przepustnicy
            A sondę lambda tez sie miernikiem mierzy albo za pomocą OBD
            W ten sam sposób co pisałem
            Juz mi sie nie chce...

            Skomentuj


              Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz ,ogólnie samochód gdzie wszystko upchane nie ma gdzie ręki wsadzić, jak by składały go małe rączki:-)

              Skomentuj


                uzywana nie wiadomo ile pochodzi i w jakim jest stanie.
                Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                youtube.com/user/Mr1Raziel

                Skomentuj


                  Przecież masz gwarancje rozruchowa
                  Bedzie cos nie tak to odeślesz

                  A cena nowej to jakaś pomyłka
                  Założysz a okaże sie ze to nie to
                  Juz mi sie nie chce...

                  Skomentuj


                    Początkowo Panowie obstawiali przepustnicę i sondę lambda, po 2 dniach jednak zmienili koncepcję i wymienili samą sondę. Elektryk twierdzi, że sonda wprowadzała jakieś zakłócenia i to mogło powodować zawieszanie się przepustnicy.

                    Błąd sondy lambda pojawiał się zawsze z błędem potencjometru przepustnicy, zarówno w pierwszym warsztacie jak i drugim .

                    Czy to możliwe aby winowajcą faktycznie była sonda?
                    Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                    youtube.com/user/Mr1Raziel

                    Skomentuj


                      Co to za serwis, co nie potrafi sprawdzić sondy, potencjometru, okablowania?

                      Skomentuj


                        Zamieszczone przez Bumpalump Zobacz posta
                        Początkowo Panowie obstawiali przepustnicę i sondę lambda, po 2 dniach jednak zmienili koncepcję i wymienili samą sondę. Elektryk twierdzi, że sonda wprowadzała jakieś zakłócenia i to mogło powodować zawieszanie się przepustnicy.

                        Błąd sondy lambda pojawiał się zawsze z błędem potencjometru przepustnicy, zarówno w pierwszym warsztacie jak i drugim .

                        Czy to możliwe aby winowajcą faktycznie była sonda?
                        Co do zależności sondy i potencjometru czy przepustnicy czy to potencjometru przyspieszenia sie nie wypowiem. Ale podsunąłeś mi pewien pomysł. Mam podobny przypadek. Jak zbyt szybko dodam gazu to komp przechodzi mi w tryb awaryjny i i silnik wkręca sie tylko do 3000, zgaszenie i ponowne zapalenie przywraca go na szczęście do pierwotnego stanu. Gdy w samochodzie jakis czas temu zatarłem silnik udało mi sie kupic całe rozbite auto z którego wyjąłem nie tylk osilnik ale także sporo innych gadżetów. Podmiana potencjometru na drugi nic niestety nie zmieniła:/ a miało być na mur beton to (chociaż i ten może byc wadliwy) wyjałem też sondę i przepustnicę wiec w wolnym czasie podmienię sobie i zobaczymy co sie będzie działo.
                        Wiem, że w niektórych autach po wymianie przepustnicy trzeba robić jej adaptacje.
                        Co do potencjometru przyspieszenia bo gdzieś padło pytanie czy nie da sie tego wyczyścić. Pewnie i da ale zazwyczaj takie potencjometry to jedna wielka nierozbieralna tuba która nie przypomina w niczym tradycyjnego pota.
                        Ktoś też pytał czy pomiędzy potencjometrem a pedałem jest linka - no musi być jakieś cięgło (cięgno) które wprowadzi w ruch potencjometr. Pytający chyba miał na myśli czy między pedałem a przepustnicą jest linka ?

                        Rozumiem, że po wymianie sondy jest juz ok ?
                        Last edited by seba007; 07.06.2016, 21:16.

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                          Co to za serwis, co nie potrafi sprawdzić sondy, potencjometru, okablowania?
                          Sonde sprawdzali, były podobno zakłocenia w sygnale, jesli widziales kiedys sygnal z sondy na oscyloskopie to powinienes wiedziec ocb
                          Okablowanie sprawdzili i są pewni ze jest wszystko ok.
                          Potencjometr przepustnicy nie dawal odczytow w trakcie gdy zapalona byla kontrolka EKG. Po restarcie silnika odczyty prawidlowe, kontrolka EKG nie swiecila sie.

                          - - - - - aktualizacja - - - - -

                          Zamieszczone przez seba007 Zobacz posta
                          Co do zależności sondy i potencjometru czy przepustnicy czy to potencjometru przyspieszenia sie nie wypowiem. Ale podsunąłeś mi pewien pomysł. Mam podobny przypadek. Jak zbyt szybko dodam gazu to komp przechodzi mi w tryb awaryjny i i silnik wkręca sie tylko do 3000, zgaszenie i ponowne zapalenie przywraca go na szczęście do pierwotnego stanu. Gdy w samochodzie jakis czas temu zatarłem silnik udało mi sie kupic całe rozbite auto z którego wyjąłem nie tylk osilnik ale także sporo innych gadżetów. Podmiana potencjometru na drugi nic niestety nie zmieniła:/ a miało być na mur beton to (chociaż i ten może byc wadliwy) wyjałem też sondę i przepustnicę wiec w wolnym czasie podmienię sobie i zobaczymy co sie będzie działo.
                          Wiem, że w niektórych autach po wymianie przepustnicy trzeba robić jej adaptacje.
                          Co do potencjometru przyspieszenia bo gdzieś padło pytanie czy nie da sie tego wyczyścić. Pewnie i da ale zazwyczaj takie potencjometry to jedna wielka nierozbieralna tuba która nie przypomina w niczym tradycyjnego pota.
                          Ktoś też pytał czy pomiędzy potencjometrem a pedałem jest linka - no musi być jakieś cięgło (cięgno) które wprowadzi w ruch potencjometr. Pytający chyba miał na myśli czy między pedałem a przepustnicą jest linka ?

                          Rozumiem, że po wymianie sondy jest juz ok ?
                          Auto poki co uruchomilem ok 20 razy w ciagu dnia i narazie bledu nie bylo, ale mysle ze dopiero za ok 2-3tyg bede mogl definitywnie wypowiedziec sie czy pomoglo. Bo usterka pojawiala sie do tej pory bardzo nieregularnie.
                          Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                          youtube.com/user/Mr1Raziel

                          Skomentuj


                            Nie chce wrozyc w fusow, ale pewnie po tej przygodzie z meganka, nabawisz sie odruchu wymiotnego, na widok francuskiej motoryzacji.

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez Bumpalump Zobacz posta
                              Sonde sprawdzali, były podobno zakłocenia w sygnale, jesli widziales kiedys sygnal z sondy na oscyloskopie.
                              Sonda ma wyjście napięciowe, jak 90% czujników w samochodach z Twojego rocznika. Tu nie trzeba technologii z kosmosu i oscyloskopów. Co innego gdyby była dodatkowo komunikacja CAN.
                              Może zapytaj borysa, jak widzę trochę w tym siedzi. Jak byś był koło mnie to podesłał bym prawdziwego elektronika samochodowego, który od francuzów nie może się odgonić. W ogóle od roboty nie może się odgonić.

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez Pogromca mitow
                                Nie chce wrozyc w fusow, ale pewnie po tej przygodzie z meganka, nabawisz sie odruchu wymiotnego, na widok francuskiej motoryzacji.
                                To nie te czasy, tak samo mogą się sypać się niemieckie czy japońskie, no chyba że to Audi 80.

                                Co do samej diagnozy, już same niekontaktujące styki potrafią narobić syfu.
                                Po wymianie sondy jest ok, czy nadal stoi na warsztacie?

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                                  To nie te czasy, tak samo mogą się sypać się niemieckie czy japońskie, no chyba że to Audi 80
                                  No jasne, tylko zwykle pozostaje pewien niesmak.

                                  Skomentuj


                                    Wiadomo, że chciało by się mieć auto naprawione szybko i ze 100% skutecznościa, ale staram sie tez zrozumiec ze diagnostyka samochodów nie jest taka oczywista i prosta jak sie niektorym wydaje.

                                    Moze bardziej skutecznie podziali by serwisanci z ASO pod warunkiem ze naprawde siedza w renówkach od lat.

                                    Analogiczna sytuacje mam w pracy, pracuje w utrzymaniu ruchu, elektronika, automatyka pewne rzeczy mozna zdiagnozowac po znajomosci ogolnych zagadnien ale do bardziej skomplikowanych nie wystarcza nawet komputer oraz swietna znajomosc maszyny, trzeba znac niemal caly cykl programowy sterownika PLC aby zrozumiec kazdy krok jaki wykonuje i sygnalizuje komputer.

                                    Do czego zmierzam? do tego, ze nie mamy 100% pewnosci czy bledy sondy lambda moga powodowac przechodzenie auta w tryb awaryjny oraz to jakimi dokladnie bledami ow tryb moze sie objawiac.

                                    - - - - - aktualizacja - - - - -

                                    Zamieszczone przez hi_aro Zobacz posta
                                    Sonda ma wyjście napięciowe, jak 90% czujników w samochodach z Twojego rocznika. Tu nie trzeba technologii z kosmosu i oscyloskopów. Co innego gdyby była dodatkowo komunikacja CAN.
                                    Może zapytaj borysa, jak widzę trochę w tym siedzi. Jak byś był koło mnie to podesłał bym prawdziwego elektronika samochodowego, który od francuzów nie może się odgonić. W ogóle od roboty nie może się odgonić.
                                    Sygnal jest napieciowy ale nie jest to sinusoida czy napiecie stale, wiec nie wystarczy tu multimetr za 50zl, ja niestety nie mialem okazji podzialac nic przy tym aucie bo caly czas stalo u mechanika.

                                    - - - - - aktualizacja - - - - -

                                    Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                                    Po wymianie sondy jest ok, czy nadal stoi na warsztacie?
                                    Narazie wyglada ze jest ok, ale to dopiero ok 20 uruchomien silnika, jesli uruchomie go ze 200 razy bez bledu to wtedy powiem ze jest naprawione.
                                    Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                                    youtube.com/user/Mr1Raziel

                                    Skomentuj


                                      Zamieszczone przez seba007 Zobacz posta
                                      Co do zależności sondy i potencjometru czy przepustnicy czy to potencjometru przyspieszenia sie nie wypowiem. Ale podsunąłeś mi pewien pomysł. Mam podobny przypadek. Jak zbyt szybko dodam gazu to komp przechodzi mi w tryb awaryjny i i silnik wkręca sie tylko do 3000, zgaszenie i ponowne zapalenie przywraca go na szczęście do pierwotnego stanu. Gdy w samochodzie jakis czas temu zatarłem silnik udało mi sie kupic całe rozbite auto z którego wyjąłem nie tylk osilnik ale także sporo innych gadżetów. Podmiana potencjometru na drugi nic niestety nie zmieniła:/ a miało być na mur beton to (chociaż i ten może byc wadliwy) wyjałem też sondę i przepustnicę wiec w wolnym czasie podmienię sobie i zobaczymy co sie będzie działo.
                                      Wiem, że w niektórych autach po wymianie przepustnicy trzeba robić jej adaptacje.
                                      Co do potencjometru przyspieszenia bo gdzieś padło pytanie czy nie da sie tego wyczyścić. Pewnie i da ale zazwyczaj takie potencjometry to jedna wielka nierozbieralna tuba która nie przypomina w niczym tradycyjnego pota.
                                      Ktoś też pytał czy pomiędzy potencjometrem a pedałem jest linka - no musi być jakieś cięgło (cięgno) które wprowadzi w ruch potencjometr. Pytający chyba miał na myśli czy między pedałem a przepustnicą jest linka ?

                                      Rozumiem, że po wymianie sondy jest juz ok ?
                                      Może być pompa paliwa - zbyt mały wydatek przy większym zapotrzebowaniu na paliwo silnik przechodzi w tryb awaryjny. Parę takich przypadków przerabiałem.
                                      Pozdrawiam.

                                      Skomentuj


                                        Zamieszczone przez Bumpalump Zobacz posta
                                        Sygnal jest napieciowy ale nie jest to sinusoida czy napiecie stale, wiec nie wystarczy tu multimetr za 50zl, ja niestety nie mialem okazji podzialac nic przy tym aucie bo caly czas stalo u mechanika.
                                        Na wkresie OBD widać wszystko
                                        Jak ktos wie jakie powinny byc wyniki czyli na co patrzeć to wystarczy zwykły multimetr

                                        - - - - - aktualizacja - - - - -

                                        Zamieszczone przez lokiec3 Zobacz posta
                                        oże być pompa paliwa - zbyt mały wydatek przy większym zapotrzebowaniu na paliwo silnik przechodzi w tryb awaryjny. Parę takich przypadków przerabiałem.
                                        Pozdrawiam.
                                        Nie sama pompa a moze tez byc winny zawór na listwie wtryskowej
                                        Zazwyczaj sie zacina gdy np auto jeździ na gazie
                                        Juz mi sie nie chce...

                                        Skomentuj


                                          Tydzien spokoju i problem wrócił
                                          Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                                          youtube.com/user/Mr1Raziel

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X