Zamieszczone przez Pogromca mitow
Zobacz posta
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=42280.0
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=37566.0
Zaznaczę że wnioski są potwierdzone przez badania laboratoryjne oraz doświadczenia tysięcy kierowców z wielu krajów.
I żeby nie było- to nie polacy to odkryli ale niemcy.
No, to gratuluję dobrego samopoczucia i naiwności, że na stacjach benzynowych w kraju są świętsi od papieża (szczególnie dotyczy DonMikołaj)... Nie będę się wzbraniał w udzielaniu porady, gdy wrócisz na forum skruszony i zaczniesz dopytywać, co robić, bo pompa WC zaczyna jękliwie pracować, hałasować i w filtrze paliwa wydzielają się złote wióry.
Zacznę od tego, że rok temu niepomiernie się zdziwiłem, gdy odkryłem na dnie filtra drobiny błyszczących opiłków, jak maleńkie kawałki lusterka. Lśniło się toto właśnie jak złoto... Na moje pytanie, żona przyznała, że w czasie długiej podróży w góry i z powrotem zatankowała dwa razy: raz na stacji shella i raz na bp. Mało tego, było to wyłącznie paliwo "ulepszone", czyli V-Power diesel i BP Ultimate. Dlaczego zajrzałem do filtra? Dlatego, że na światłach w Szczecinie motor zaczął mi delikatnie poszarpywać. Wiedziałem natychmiast, że coś jest nie tak albo z ciśnieniem (regulacja), albo z wtryskiem paliwa. Po przyjeździe do domu sprawdziłem filtr i odkryłem kilka drobin złotych wiór.
Zatem na pewno winne jest "suche paliwo", bo tylko z tego powodu pompa wysokiego ciśnienia zaciera się na tłoczkach. Wynika, że nawet na renomowanych stacjach "chrzczą" paliwo bezlitośnie i nikt mi nie wyjaśni w inny sposób, niż w taki, jaki podałem.
..................................................
A wy macie problemy z motorami 2-letnimi? I jeszcze żyjecie złudzeniami, że tankując "zwykłe paliwo" unikniecie kłopotów? Naprawdę, trzeba być ślepym i głuchym...
Uważam, że dzięki swojej własnej zapobiegliwości uratowałem pompę przed niechybnym zniszczeniem, której nie uniknąłbym, kierując się "żelaznymi zasadami", wyszczególnionymi powyżej...
.................................................. .
Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar.
Ciśnienia te wytwarza w systemie CR pompa paliwa.
Wałek mimośrodowy napędzany najczęściej paskiem rozrządu wymusza ruch posuwisto-zwrotny sekcji tłoczącej pompy, która tłoczy paliwo do listwy akumulacyjnej silnika.
Bezpośrednia współpraca wałka krzywkowego z sekcją tłoczącą wymusza zapewnienie odpowiedniego smarowania i odbierania ciepła, które wytwarza się podczas pracy.
Rolę "smaru" i "chłodziwa" spełnia paliwo. Jest to powód, dla którego jakość paliwa musi być na odpowiednim poziomie.
W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.
Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.
Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.
Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.
Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa .
Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych"
.................................................. ...
Wobec powyższej perspektywy, użytkownicy zaczęli się zastanawiać w jaki sposób zwiększyć trwałość elementów wtryskowych silników.
Na konstrukcję pomp i wtryskiwaczy oraz rodzaj użytego materiału wpływu nie mamy, więc tutaj poprawa nie jest możliwa.
Pewien wpływ możemy mieć na własności smarne paliwa. Użytkownicy w różnych krajach na całym świecie zauważyli problem i sami zaczęli poprawiać smarność ropy olejem do 2T.
Sięgnięto do jednego z najprostszych i najstarszych metod poprawy smarności jest dodawanie do paliwa
oleju wykorzystywanego w silnikach dwusuwowych, tzw oleju 2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu".
Silniki dwusuwowe smarowane są właśnie olejem dodawanym do benzyny. Benzyna w takim silniku dostarczana jest do wnętrza silnika.
Ma kontakt z elementami współpracującymi (łożyska wału korbowego) i dzięki temu zapewnia wystarczające smarowanie.
Zasadę smarowania mieszankowego wykorzystano w silnikach diesla. Do oleju napędowego dodawany jest olej 2T, który przepływając przez pompę i wtryskiwacze zapewnia im odpowiednie smarowanie, a więc polepszenie warunków współpracy wydłużając tym samym trwałość.
Zacznę od tego, że rok temu niepomiernie się zdziwiłem, gdy odkryłem na dnie filtra drobiny błyszczących opiłków, jak maleńkie kawałki lusterka. Lśniło się toto właśnie jak złoto... Na moje pytanie, żona przyznała, że w czasie długiej podróży w góry i z powrotem zatankowała dwa razy: raz na stacji shella i raz na bp. Mało tego, było to wyłącznie paliwo "ulepszone", czyli V-Power diesel i BP Ultimate. Dlaczego zajrzałem do filtra? Dlatego, że na światłach w Szczecinie motor zaczął mi delikatnie poszarpywać. Wiedziałem natychmiast, że coś jest nie tak albo z ciśnieniem (regulacja), albo z wtryskiem paliwa. Po przyjeździe do domu sprawdziłem filtr i odkryłem kilka drobin złotych wiór.
Zatem na pewno winne jest "suche paliwo", bo tylko z tego powodu pompa wysokiego ciśnienia zaciera się na tłoczkach. Wynika, że nawet na renomowanych stacjach "chrzczą" paliwo bezlitośnie i nikt mi nie wyjaśni w inny sposób, niż w taki, jaki podałem.
..................................................
A wy macie problemy z motorami 2-letnimi? I jeszcze żyjecie złudzeniami, że tankując "zwykłe paliwo" unikniecie kłopotów? Naprawdę, trzeba być ślepym i głuchym...
Uważam, że dzięki swojej własnej zapobiegliwości uratowałem pompę przed niechybnym zniszczeniem, której nie uniknąłbym, kierując się "żelaznymi zasadami", wyszczególnionymi powyżej...
.................................................. .
Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar.
Ciśnienia te wytwarza w systemie CR pompa paliwa.
Wałek mimośrodowy napędzany najczęściej paskiem rozrządu wymusza ruch posuwisto-zwrotny sekcji tłoczącej pompy, która tłoczy paliwo do listwy akumulacyjnej silnika.
Bezpośrednia współpraca wałka krzywkowego z sekcją tłoczącą wymusza zapewnienie odpowiedniego smarowania i odbierania ciepła, które wytwarza się podczas pracy.
Rolę "smaru" i "chłodziwa" spełnia paliwo. Jest to powód, dla którego jakość paliwa musi być na odpowiednim poziomie.
W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.
Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.
Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.
Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.
Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa .
Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych"
.................................................. ...
Wobec powyższej perspektywy, użytkownicy zaczęli się zastanawiać w jaki sposób zwiększyć trwałość elementów wtryskowych silników.
Na konstrukcję pomp i wtryskiwaczy oraz rodzaj użytego materiału wpływu nie mamy, więc tutaj poprawa nie jest możliwa.
Pewien wpływ możemy mieć na własności smarne paliwa. Użytkownicy w różnych krajach na całym świecie zauważyli problem i sami zaczęli poprawiać smarność ropy olejem do 2T.
Sięgnięto do jednego z najprostszych i najstarszych metod poprawy smarności jest dodawanie do paliwa
oleju wykorzystywanego w silnikach dwusuwowych, tzw oleju 2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu".
Silniki dwusuwowe smarowane są właśnie olejem dodawanym do benzyny. Benzyna w takim silniku dostarczana jest do wnętrza silnika.
Ma kontakt z elementami współpracującymi (łożyska wału korbowego) i dzięki temu zapewnia wystarczające smarowanie.
Zasadę smarowania mieszankowego wykorzystano w silnikach diesla. Do oleju napędowego dodawany jest olej 2T, który przepływając przez pompę i wtryskiwacze zapewnia im odpowiednie smarowanie, a więc polepszenie warunków współpracy wydłużając tym samym trwałość.
Wszystko to tyczy się nowoczesnych diesli Common Rail/HDI .
Określenie "2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu" jest przenośnią- o szczegółach trzeba poczytać na wymienionym forum.
Skomentuj