Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zmiany w STX -ie - nowe głośniki i nie tylko :)

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
    wiarygodny pomiar tego pasma w domowych warunkach
    Mikrofon na podłogę i też zmierzysz :)

    Skomentuj


      Mikrofon na podłogę i też zmierzysz
      Jak na podłoge?

      Skomentuj


        Jeśli można zapytać tu , ktoś coś może więcej powiedzieć na temat e-200n lub e-250n, ceny mają takie że aż mnie kusi aby spróbować tylko czy na pewno warto, a dylemat mam taki że nie miałem styczności z tą firmą a widzę bardzo dobre opinię o niej

        Skomentuj


          Zamieszczone przez raven1985 Zobacz posta
          Mikrofon na podłogę i też zmierzysz
          W warunkach domowych to sie nie sprawdza, musialbys dac blisko mikrofon, co w sumie daje nearfield.

          To dobra metoda ale na duzej powierzchni.

          Zamieszczone przez tomq88 Zobacz posta
          Jak na podłoge?

          A tak:
          http://www.synaudcon.com/site/author...-equalization/

          Z reszta jest tak jak pisze Yoshi, przy pomocy pomiarow nearfield i korekcji dyfrakcji wszystko mozna zrobic w domu bez problemu.

          Skomentuj


            Zamieszczone przez szastal Zobacz posta
            ktoś coś może więcej powiedzieć na temat e-200n lub e-250n,
            ja mialem poprzedniki E-200n
            mimo ze tam byl zastosowany glosnik "sredniotonowy" (oznaczony byl jako GDM) to basu z malutkiej obudowy zamknietej bylo wystarczajaco
            brzmienie w pelni poprawne

            wg mnie jedyna wada tej konstrukcji to niepotrzebnie mala obudowa. ja tam jednak wolalbym pelne pasmo w kinie. a tak to juz koniecznie musisz dokupic suba

            Skomentuj


              Suba i tak mam, a myślałem żeby podmienić na początek tylne kanały, obecnie mam wynalazek jak nie wiem (mission w dipolu ale z podmienionymi niskośredniotonowymi na tvm bo oryginalne padły) a przy okazji bym zobaczył ile ten stx jest wart , jak by było ciekawie to może resztę przodu bym w awx już zrobił .

              Skomentuj


                http://www.stx.pl/wm-stx-10-2-400-8-f-a-mc-x.html
                WM.STX.10.2.400.8.F.A.MC.X

                Było już o tym głośniku? Bardzo nietypowa i zaawansowana konstrukcja jak, na średniotonowca. Tylko dlaczego taki dołek przy 1khz. Ciekaw jestem jak wyglądają pomiary bez takiego wygładzania.
                Widziałbym to jako wysokoskuteczna paczka z driverem kompresyjnym i do tego aktywne doły na komplementarnym SW.STX.10.2.500.8.F.A.FC.X.

                Skomentuj


                  Zamieszczone przez fakamada Zobacz posta
                  jak, na średniotonowca.
                  26 cm i średniotonowy? Widziałbym go w dużej paczce do gitary albo na imprezy...

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez colcolcol Zobacz posta
                    26 cm i średniotonowy? Widziałbym go w dużej paczce do gitary albo na imprezy...
                    W warunkach estradowych jak najbardziej. Midbasy estradowe mogą niejednego zaskoczyć poziomem zniekształceń które nie pasują typowo dla głośników tego rozmiaru.

                    Zamieszczone przez fakamada Zobacz posta
                    Widziałbym to jako wysokoskuteczna paczka z driverem kompresyjnym i do tego aktywne doły na komplementarnym SW.STX.10.2.500.8.F.A.FC.X.
                    Przecież ta biedna 10tka nawet nie piernie przy tak skutecznym głośniku. Tu trzeba minimum 15cali.

                    Skomentuj


                      Zamieszczone przez Shiver Zobacz posta
                      W warunkach estradowych jak najbardziej. Midbasy estradowe mogą niejednego zaskoczyć poziomem zniekształceń które nie pasują typowo dla głośników tego rozmiaru.
                      Nie tylko estradowych. Poziomy znieksztalcen sa rzeczwiście znikome rowniez w domowych warunkach.

                      Zamieszczone przez Shiver Zobacz posta
                      Przecież ta biedna 10tka nawet nie piernie przy tak skutecznym głośniku. Tu trzeba minimum 15cali.
                      Zalezy jak na to zpojrzeć. Jesli trzymac sie prawideł projektowania pod wzgledem jednorodnej wytrzymalosci mocowej/efektywnosci poszczegolnych pasm, to jak najbardziej 10" na basie to bedzie smiech na sali. Szczegolnie, ze ja akurat nie trawie BR, wiec sub bylby zamkniety.

                      Ja osobiscie jednak tak duzy, estradowy przetwornik (10" lub 12") potrzebuje zpnie ze wzgledu na efektywnosc/wytrzymalosc, a ze wzgledu na charakteystyki kierunkowe w miejscu podzialu z falowodem (1200-1600hz).

                      Tak wiec w moim przypadku akurat 2 subwoofery 10" steeo na subbasie spkojnie daloby rade. Mieszkam w bloku i slucham cicho.

                      Patrzac jednak obiektywnie, to faktycznie 15" to minimum. W szczegolnosc biorac pod uwage, ze suby maja byc zamkniete.

                      ---------- Post dodany o 22:09 ---------- Poprzedni post o 22:01 ----------

                      Zamieszczone przez Shiver Zobacz posta
                      W warunkach estradowych jak najbardziej. Midbasy estradowe mogą niejednego zaskoczyć poziomem zniekształceń które nie pasują typowo dla głośników tego rozmiaru.

                      Skomentuj


                        Zamieszczone przez fakamada Zobacz posta
                        Widziałbym to jako wysokoskuteczna paczka z driverem kompresyjnym i do tego aktywne doły na komplementarnym SW.STX.10.2.500.8.F.A.FC.X.
                        Zamieszczone przez fakamada Zobacz posta
                        Tak wiec w moim przypadku akurat 2 subwoofery 10" steeo na subbasie spkojnie daloby rade. Mieszkam w bloku i slucham cicho.
                        Chcesz zrobić kopię WLM-ów? :) Ja od ładnych paru lat mam w głowie taki projekcik :) http://diyaudio.pl/showthread.php/15034-Jazz-project
                        Załączone pliki

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez fakamada Zobacz posta
                          Ja osobiscie jednak tak duzy, estradowy przetwornik (10" lub 12") potrzebuje zpnie ze wzgledu na efektywnosc/wytrzymalosc, a ze wzgledu na charakteystyki kierunkowe w miejscu podzialu z falowodem (1200-1600hz).

                          Tak wiec w moim przypadku akurat 2 subwoofery 10" steeo na subbasie spkojnie daloby rade. Mieszkam w bloku i slucham cicho.
                          Generalnie duże midbasy jak im się "nie da jeść" brzmią nietypowo. Nie żeby źle, absolutnie, trzeba po prostu lubić takie brzmienie.

                          Zamieszczone przez fakamada Zobacz posta
                          Nie tylko estradowych. Poziomy znieksztalcen sa rzeczwiście znikome rowniez w domowych warunkach.
                          Chodziło mi raczej o to że typowy 10cio calowej konstrukcji domowej na średnicy będzie miał już różne dziwne rzeczy, rezonanse zniekształcenia etc. co go dyskwalifikuje w takiej aplikacji, podczas gdy estradowiec dobrej jakości nie zależnie gdzie użyty (no bo jakie to ma znaczenie :) ) ma parametry godne rasowego mida.

                          Skomentuj


                            Bardziej w tym kierunku:

                            http://horns.pl/fp10.html

                            http://cdn.avsforum.com/d/d7/350x700...avabuild1.jpeg
                            http://i195.photobucket.com/albums/z...SEOSgroup5.jpg
                            http://cdn.avsforum.com/7/73/350x700...0_SEOS001.jpeg
                            http://i.imgur.com/Qa0Aq.jpg

                            Ideą tych konstrukcji są idealne charakterystyki kierunkowe. Przy dogięciu ich o 45 stopni, kiedy już osie przecinają się przed słuchaczem tworzy to niesamowicie szeroki sweet-spot. Nie ma problemu żeby np. 3 osoby siedziały na kanapie i słuchały lub oglądały film i wszystkie miały stabilną scenę.

                            http://i288.photobucket.com/albums/l...waveguide4.png

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez fakamada Zobacz posta
                              Ideą tych konstrukcji są idealne charakterystyki kierunkowe. Przy dogięciu ich o 45 stopni, kiedy już osie przecinają się przed słuchaczem tworzy to niesamowicie szeroki sweet-spot. Nie ma problemu żeby np. 3 osoby siedziały na kanapie i słuchały lub oglądały film i wszystkie miały stabilną scenę.
                              Dobra droga. Choc pod wzgledem charek kierunkowych, to solidne coaxiale nie maja sobie rownych.

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                Dobra droga. Choc pod wzgledem charek kierunkowych, to solidne coaxiale nie maja sobie rownych.
                                Coaxial będzie lepszy pod względem charek w pionie. W poziomie raczej nie ma szans z dobrym falowodem. Szczególnie, że akurat ten konkretny falowód SEOS był projektowany z myślą o konkretnych driverach kompresyjnych (B&C DE250 i BMS4550), pod określone kąty wylotu "gardła". Stąd aż tak dobre charki kierunkowe.

                                Tu w połączeniu z tnim Eminence Delta 12a:
                                Załączone pliki
                                Last edited by fakamada; 13.12.2012, 14:11.

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez Shiver Zobacz posta
                                  Generalnie duże midbasy jak im się "nie da jeść" brzmią nietypowo. Nie żeby źle, absolutnie, trzeba po prostu lubić takie brzmienie.
                                  Spotkałem się już parę razy z podobną opinią, że mimo bardzo wysokiej efektywności rzędu 94-97db/w są kłopoty z napędzenim ich kilkuwatowym SETem. Poleca się raczej co najmniej kilkanaście watów z Push-Pulla. Dla mnie osobiście co do brzmienia estradówek na średnicy odpadają twardo grające tranzystory. Bywa bardzo sucho. Trochę miękkości z lampy daje pełniejsze, bardziej nasycone brzmienie.

                                  Grałem niedawno na Eminence Beta 10CX i np. dźwięk ogromnie zyskał po podłączeniu lampowego PRE/DACa Abraxas.

                                  Skomentuj


                                    Zamieszczone przez fakamada Zobacz posta
                                    Coaxial będzie lepszy pod względem charek w pionie. W poziomie raczej nie ma szans z dobrym falowodem.
                                    Tyle, ze charki w pionie wg mnie sa wazniejsze od charek poziomych. Chyba, ze chcesz naglosnic caly rzad sluchaczy, ale kto tak slucha w domu? Wolalbym miec lepsze charki w pionie niz w poziomie.

                                    Skomentuj


                                      Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                      Chyba, ze chcesz naglosnic caly rzad sluchaczy, ale kto tak slucha w domu?
                                      Obejrzyj film z kilkoma znajomymi w rzędzie na kanapie

                                      Skomentuj


                                        charki pionowe:
                                        Załączone pliki

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez gooralesko Zobacz posta
                                          Obejrzyj film z kilkoma znajomymi w rzędzie na kanapie
                                          Nie ogladam filmow ze znajomymi, a poza tym byloby dla mnie smieszne kupowac takie kolumny do kina domowego. Do takiej zabawy wolalbym dipole, lub omnipolary. Kolumny kierunkowe w kinie? Nonsens :)

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X